پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 خرداد 1403 ساعت 21:03:: شناسه خبر: 146808

با ایجاد راه آهن صادرات و واردات و سرمایه گذاری در استان متحول می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت با احداث ابر پروژه های راه آهن، سدهای در دست اجرا و مطالعه شده و توسعه فعالیت گمرک، وضعیت صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال در استان متحول می شود.

به گزارش صدای جنوب از یاسوج جهانگیر شاهینی در دیدار وزیر اقتصاد با اشاره به پروژه مهم خط‌آهن یاسوج_ اقلید گفت: در صورت اجرایی شدن خط آهن یاسوج_ اقلید کریدور جنوب غرب به شمال شرق در بحث ریل تکمیل و یک ایستگاه صادرات و واردات مواد اولیه تشکیل می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی استان به بنادر جنوبی گفت: این استان به دلیل نزدیکی به بنادر بهترین سکوی صادراتی است که درخواست می‌کنیم اختیارات بیشتری در زمینه کمرگ به استان داده شود تا صادرات انجام شود.
شاهینی عنوان کرد که تولید ۳۰ درصد نفت کشور و ۱۰ درصد آب شیرن در کهگیلویه وبویراحمد، وجود استان در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس، آب و هوایی مناسب گردشگری و ۲ فرودگاه یاسوج و گچساران می تواند استان را به کانون سرمایه گذاری تبدیل کند.
وی تصریح کرد: با ایجاد پروژه های نفتی و گازی استان به عنوان زنجیره ای از تولیدات و فرآوردی های تبدیل شود و بعلاوه در زمینه کشاورزی، باغات، محصولات دامی و شیلات میان استان های دیگر بدرخشد.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دکتر احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد با پیگیری برنامه هایی جدی در خصوص ایجاد، اجرا و تکمیل پروژه های بزرگ، کلان و متوسط دارد و در این رابطه هم اقدامات و دستاوردهای زیادی برای استان به ارمغان آورده است.
وی عنوان کرد: در طول سه سال دولت شهید رئیسی در این استان اعتبارات و کمک های فنی و مالی، تسهیلانی و بلاعوض زیادی به استان تزریق شده است که در طول تاریخ این استان بی سابقه بوده است.
وی بیان کرد همه تلاش ها براین بوده که همه بخش ها و حوزه های اقتصادی، تولیدی، زیربنایی و خدماتی استان از جمله بهداشتی، گردشگری و فرهنگی به موازات و همپای هم توسعه یابند.
وی توجه به مناطق محروم و دور افتاده را از دیگر اقدامات و تلاش های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: راه سازی، مسکن و ایحاد اشتغال در حجم وسیعی از آن در این استان آغاز شده و با شتاب به پیش می رود.
وی بیان کرد: درخواست می‌کنیم بخشی از واردات مواد اولیه به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود تا منجر به ایجاد اشتغال بیشتر شود.
این مسئول با بیان اینکه تخصیص اعتبارات پاسخ گوی نیاز استان نیست، گفت: در صورت احداث سدها، ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت آبی می‌رود، ۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود و ۱۵ هزار شغل ایجاد خواهد شد و در نهایت مشاغل کشاورزی چرخ‌های اقتصادی را به حرکت در می‌آورد.
شاهینی عنوان کرد: برخی استان ها مانند تهران و اصفهان سرازیر تسهیلات تکلیفی دارند و جذب نمی‌شود که سرریز تسهیلات تکلیفی به استان ما داده شود.
وی بیان کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تسهیلات برای استان مصوب شده که تاکنون این مبلغ اختصاص داده نشده است.

شاهینی خاطرنشان کرد: سهم استان از تسهیلات تکلیفی دیده و به موقع پرداخت شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت