پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 خرداد 1403 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 146837

آغاز مرحله نخست سمپاشی درختان سطح شهر یاسوج*

درختان سطح شهر یاسوج هرساله به منظور حفظ سلامت اشجار، مبارزه با بیماریهای گیاهی و کنترل آفات، با نظر کارشناسان شهرداری سمپاشی می شوند که امسال این عملیات از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است.

به گزارش صدای جنوب  و به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج ، سمپاشی درختان سطح شهر به منظور جلوگیری از آفات و بیماری ها توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج آغاز گردید.

شهردار یاسوج ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: درختان سطح شهر یاسوج هرساله به منظور حفظ سلامت اشجار، مبارزه با بیماریهای گیاهی و کنترل آفات، با نظر کارشناسان شهرداری سمپاشی می شوند که امسال این عملیات از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است.

شهردار یاسوج افزود: رشد و نمو درختان و گیاهان همواره تحت تأثیر عوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و این آفات باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی درخت یا گیاه می شود لذا سمپاشی درختان معابر سطح شهر از الزامات اساسی شهرداری در این زمینه می باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: برخلاف تصور عامه مبنی بر اینکه سم پاشی موجب از بین رفتن حشرات موزی نظیر پشه، مگس و سوسک می گردد، باید گفت سم پاشی درختان به منظور از بین بردن آفات مبتلا به درختان سطح شهر نظیر شته ها صورت می گیرد که محل زندگی و زاد و ولد آنها بر روی برگ های درختان می باشد و از شیره درختان تغذیه می کنند.

کیوان آشنا شهردار یاسوج در ادامه اظهار داشت: از آنجاییکه حفظ و نگهداری فضای سبز هزینه های سنگینی را برای مدیریت شهری در بردارد سم پاشی درختان نیز اقدامی در جهت پیشگیری از تحمیل هزینه های مازاد است.

وی با بیان اینکه طرح سمپاشی شامل تمام درختان معابر و بلوار های سطح شهر می شود، از شهروندان درخواست کرد: ضمن توجه به هشدارهای شهرداری، از پارک وسایط نقلیه بویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابانها در هنگام اجرای عملیات سمپاشی خودداری کرده و برای جلوگیری از ورود سموم به منازل، پنجره های مشرف به معابر را بسته و وسایلی که در برخی بالکن های مجاور به خیابان ها که دارای پوشش درختی می باشند، بردارند.

آشنا در پایان اجرای این عملیات را مستلزم مساعد بودن شرایط جوی اعم از نبود باد و باران دانسته و ابراز امیدواری کرد: انشاءا… شهروندان، شهرداری را در اجرای هر چه بهتر این طرح که برای آسایش شهروندان امری ضروری است، یاری نمایند.

 

 

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت