پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1403 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 147019

متن کامل خطبه هاى نماز جمعه دهدشت به امامت حجت الاسلام وحدانی فر

امام جمعه کهگیلویه گفت: چندین هکتار زمین در طرح پرستاران سالهاست در گیرودار دعوای هیئت مدیره و شهرداری بلااتکلیف مانده‌اند، این مشکل را حل کنید مردم بتوانند صاحب خانه شوند.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به فضای انتخاباتی کشور برای انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری گفت:شورای نگهبان کف صلاحیت را در نظر گرفته است ۶ نفر خود را به مردم عرضه می کنند آنچه که اتفاق می افتد ما حصل خرد جمعی جامعه است انتخاب ما تأثیرگذاری مهمی تا چهار سال آینده کشور دارد.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد:انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است انتخابات عزت ملی و آبروی ملی است رأی دادن و مشارکت بالا افزایش قدرت ملی در ابعاد مختلف را در پی دارد حضور حداکثری در انتخابات مهمترین اولویت است بعد از آن انتخاب اصلح است.

خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات اقتدار ملی را ارتقا می دهد،افزود: حضور حداکثری ثبات سیاسی ایجاد می کند مشارکت بالا، افزایش همبستگی و وحدت و امنیت ملی است. انتخاب با رأی بالا به رئیس جمهور قدرت چانه‌زنی در مجامع بین المللی می دهد افزایش بازدارندگی و دفع تحریم‌ها را دارد.

وی در تبیین اینکه چه کسی را و چگونه انتخاب کنیم،گفت: کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که فهم درونی از مسایل کشور داشته باشد برنامه داشته باشد کسی را انتخاب کنیم که سلامت اقتصادی و سلامت سیاسی داشته باشد با سیستم اداری آشنا باشد فهم سیاست گذاری و تصمیم گیری داشته باشد.
انتخاب ماست که برای کشور تعیین تکلیف می کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد:کسی را انتخاب کنیم که پایبند به وعده ها باشد.

وی شاخصه مهم برای تشخیص اصلح را در بررسی اطرافیان نامزدها دانست و درباره تبلیغات گفت:نامزد مورد نظر خود را معرفی کنید اما دیگری را تخریب نکنید در معرفی کاندیدا از دایره اخلاق و تقوا خارج نشویم.

خطیب نماز جمعه دهدشت وضعیت اجاره مسکن در دهدشت را وابسته به چند عامل دانست و افزود: بی از این مشکل ناشی از بی‌انصافی مالکان و بخشی نیز به مشاوره نادرست بنگاه‌دار است.مشاوران املاکی که پا روی گلوی مستاجر گذاشتید بدانید این نان حلال نیست این دلالی حلالی نیست.

وی با بیان اینکه رعایت انصاف در معامله از نمونه های تقواست،ادامه داد: آیا انصاف است همه هزینه های زندگی خود را از مستاجر بگیرید؟سازوکاری باید برای تعیین اجاره بها تعیین شود حقیقتا اجاره مسکن در برخی از محله های دهدشت از بالا شهر تهران بیشتر است.

امام جمعه کهگیلویه گفت: چندین هکتار زمین در طرح هایی در دهدشت وجود دارد که بیش از یک دهه بلاتکلیف مانده‌اند از جمله زمین های طرح پرستاران قریب به ۵۰۰ نفر سالهاست گرفتار دعوای بین هیئت مدیره و شهرداری هستند.

وی ادامه داد: هر چند طرح بسیجیان که آزاد شد مالکان نسبت به ساخت و ساز اقدام نکرده‌اند اما اینکه طرح پرستاران در گیرودار دعوای تعاونی و شهرداری مانده است زیبنده نیست.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت