پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1395 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 14758

بی نصیب شدن دانشگاه علوم پزشکی از خدمات فرزندان سرفاریاب

آخرین نیروهای بویراحمدی و کهگیلویه ای کنار گذاشته شدند!/ انتصابات آخرسال برای فرار از انتقادات

شکی نیست که حق هر مدیری تغییر و تحول معاونین است اما آیا هیچ فرد توانمندی و با سابقه ای در میان پزشکان بومی وجود نداشته است!

پایگاه خبری صدای جنوب: 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان سرنوشت مهمترین معاونت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشخص شد تا علیرغم نارضایتی های فراوان سکان حوزه پرمشکل درمان کهگیلویه و بویراحمد به یک نیروی کم تجربه برسد.

به گزارش صدای جنوب ، از چندی پیش زمزمه انتصاب یک نیروی بی تجربه به عنوان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شد که با مخالفت های گسترده از سوی دانشگاهیان، فعالان حوزه سلامت و رسانه ها همراه بود.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی به «بویر نیوز» خبر داد: پس از آنکه دامنه اعتراضات گسترده شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای فرار از پاسخگویی به انتقادات سیاست جالبی اتخاذ کرد و این انتصاب را به آخر سال موکول کرد تا در صدای اعتراضات در تعطیلات عید خاموش شود.

این منبع خبری که نخواست نامش فاش شود، بیان کرد: در حالی که نیروهای متعدد بومی و توانمند وجود دارند اما مدتی است که سیاست حذف نیروهای بومی و میدان ندادن به آنها در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته است.

وی با ارائه اسنادی و افشای چگونگی توافق بر سر این انتصاب، تاکید کرد: فردی که بزودی در این جایگاه کلیدی قرار می گیرد که سلامت و جان مردم کهگیلویه و بویراحمد در دستان اوست، هنوز امضای حکم هیات علمی شدنش خشک نشده است و کمتر از دوماه است عضو هیات علمی شده است و هیچ سابقه مدیریتی در حوزه درمان ندارد.

وی تاکید کرد: علاوه بر نگرانی برای سلامت مردم و وضعیت درمان در استان، دغدغه نیروهای بومی که توانایی عهده دار شدن این سمت ها و بالاتر از این سمت ها هستند، را دارند.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به نگاه بومی و غیربومی مخالفت های نیز هست، ابراز داشت: استان باید محل خدمت و ترقی نیروهای بومی باشد نه اینکه کلاس کارآموزی نیروهای بی تجربه غیربومی باشد و اگر نیروی غیربومی با تجربه و کاربلد هم بیاید، یقینا کسی مخالفت نمی کند، پس کسانی که مخالف طرح بومی و غیربومی هستند پاسخ دهند که نیروی بومی توانمند بهتر است یا نیروی غیر بومی بی تجربه!؟ و اگر نیروی بومی نتواند در استان خود رشد و ترقی کند پس کجا باید پیشرفت کند؟

انتصابات آخرسال در راه است/بی نصیب شدن دانشگاه از خدمات فرزندان سرفاریاب 

این منبع آگاه همچنین از انتصابات آخرسال در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و بیان کرد: سید رشید غفاری رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

نامهربای با فرزندان سرفاریاب که با عزل سوال برانگیز دکتر چمن ازمدیریت دانشگاه علوم پزشکی اغازشده همچنان ادامه دارد و گویا نیرویی در این دانشگاه سعی درحذف تمامی مدیران سرفاریابی در بدنه این دانشگاه دارد.

وی افزود: احتمال چند انتصاب دیگر از جمله مسئول دفتر فنی و قائم مقام مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز شنیده می شود و احتمالا این انتصابات در سال ۹۵ صورت خواهد گرفت.

غفاری از فرزندان سرفاریاب است.

ازسویی سیدمحمدهاشم طاعتی دیگر نیروی توانمند کهگیلویه نیز که ازفرزندان شایسته خطه سرفاریاب است این روزها موقعیت  خوبی ندارد وهرلحظه امکان برکناری ایشان و بی نصیب ماندن حوزه بهداشت ودرمان کهگیلویه  وجود دارد.

طاعتی که هم اکنون رییس مرکز  بهداشت کهگیلویه است و  پس از عزل شفایی وانتخاب دکتر داوری زمزمه تغییر ایشان به گوش می رسد اخرین مسیول سرفاریابی در دانشگاه علوم پزشکی  است که ایلامی او را از ادامه خدمت محروم می کند.

پیشرفت چشمگیر حوزه بهداشت ودرمان درکهگیلویه حداقل این نوید رامیداد که مدیران متولی تشویق ، ارتقا ویا در سایرشهرستان هایی که نیاز به پیشرفت دارند از مدیریت توانای انها استفاده شود  اما در کمال تاسف گویا شمشیر تیز تغییر به هر قیمت و سنت نخبه کشی هنوز هم ادامه دارد.

کوچ بویراحمدی ها و کهگیلویه ای ها از شورای مدیران علوم پزشکی

پس از رفتن دکتر نیکبخت و با برکناری رفتن دکتر پرویز یزدانپناه از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مشخص شدن جایگزین سید رشید غفاری، شورای مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی از وجود نیروهای شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه خالی خواهد شد!

شکی نیست که حق هر مدیری تغییر و تحول معاونین است اما آیا هیچ فرد توانمندی و با سابقه ای در میان پزشکان بومی وجود نداشته است!

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت