پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 مرداد 1403 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 149103

موکب شهدای کهگیلویه در ورودی بهبهان افتتاح شد/کم محلی و بی توجهی بسیاری از مدیران کهگیلویه به این مراسم معنوی!

موکب شهدای کهگیلویه امشب باحضور امام جمعه دهدشت، حجت الاسلام تقوی امام جمعه موقت، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه ومسیول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نهاد،معاونان فرماندار، مدیران جهاد کشاورزی، برق، منابع طبیعی و بنیادشهید حضورداشتندو برخی مدیران نیز دراین آیین به دلایل مختلف شرکت نکردند.

صدای جنوب:

موکب شهدای کهگیلویه در مسیر عبور زائران استان‌های شرقی و ۲ کشور خارجی شامگاه سه شنبه ادرهرحالی فتتاح شد که برخی مدیران به این مراسم بی توجهی نمودند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این مراسم گفت:حرارت و مغناطیس اباعبدالله قلب‌ها را تسخیر می‌کند، ماحصل آن پیاده ‌روی عظیم اربعین است.

امام جمعه دهدشت افزود: این آمادگی و رزمایش هر ساله ما زمینه برای ظهور است. موکب لطف امام زمان «عج»است این مایه خرسندی است .

وی با بیان اینکه کار برای امام حسین در این نسیم رحمت الهی کار آسانی است، مشقت‌های زیارت کربلا در رژیم بعثی را یادآور شد و افزود: زمانی صدام اجازه نمی‌داد شیعیان بصره به زیارت بروند ،به برکت جبهه مقاومت و فرزندان آسمانی روح الله و به برکت مهدویت اربعین مسئله جهانی شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: تاریخ را فراموش نمی‌کنیم در کربلا کار به جایی رسید که قبور شهدا را شخم زدند اما آنها کجا رفتند و چه سرنوشتی داشتند و اهل بیت به چه جایگاهی دست یافتند.

وی بیان کرد:باید خدارا شاکر باشیم که در عصری زندگی می‌کنیم که گریه برای امام حسین جرم نیست راه‌اندازی کاروان امام حسین مایه فخر و مباهات است،این عظمت را خون شهدا ایجاد کردند.

امام جمعه مرکز شهرستان کهگیلویه گفت:از همه کسانی که در برپایی موکب همکاری دارند به ویژه از تدبیر و مدیریت سرهنگ پوربهشت تشکر می‌کنم.

 

سرهنگ سید اصغر پوربهشت نیز در آیین آغاز بکار موکب اظهار کرد: این روزها در هر کوی و برزن شور و شوق دیدار ابا عبدالله جاری است،به برکت نام شهدایی که پشت پیراهنشان شعار «تا کربلا راهی نماینده» حک شده بود و از خودگذشتگی ایثارگران این مسیر باز شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: موکب شهدای کهگیلویه با هدف خدمت‌رسانی به زوار داخلی و خارجی اربعین در این مسیر برپا شده و به مدت ۱۹ روز خدمات‌دهی می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر زوار استان‌های شرقی کشورمان زائران ۲ کشور پاکستان و افغانستان از خدمات موکب شهدا بهره‌مند می‌شوند،افزود: به رغم پیگیری‌ها اما هنوز مکان ثابتی برای موکب نداریم و زیرساخت‌ها مناسب نیست.

 

مسئول موکب شهدای کهگیلویه تصریح کرد: خدمتگزاران موکب قریب به ۲ ماهی می‌شود برای راه‌اندازی موکب در تلاش هستند و از زحمات همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

 

سرهنگ پوربهشت با اشاره به اینکه برخی ادارات در تأمین زیرساخت‌ها حمایت دارند،گفت: موکب به نام شهدای کهگیلویه است خانواده معزز شهدا از حامیان اصلی هستند،پیشکسوتان دفاع مقدس در آن خدمت می‌کنند و قاطبه مردم نیز کمک‌های خود را دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه موکب به عنوان پیشانی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است،گفت: از شهرستان سه موکب اعزام به کربلا اعزام شده و برای خدمات‌دهی به زائران اربعین مستقر شده‌اند..

در این مراسم،  برخی مدیران  شرکت نکردند که امیدواریم عدم حضور آنها سهوی بوده و کم محلی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی نباشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    افتتاح غیرحضوری حساب ووام بدون سود از بانک قرض الحسنه مهرایران

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت