پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مهر 1403 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 150540

بازدید استاندار کهگیلویه وبویراحمد از شرکت دارویی زردبند 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاونین خود و هیئت همراه از کارخانه شرکت دارویی زردبند یاسوج بازدید کردند.

در این بازدید با حضور یداله رحمانی استاندار، خطوط تولید مواد اولیه طبیعی و گیاهی و همچنین خط تولید داروهای دامپزشکی شرکت دارویی زردبند آغاز بکار کرد.
یدالله رحمانی تاکید کرد که توجه به واحدهای صنعتی فعال و توسعه آنها و حمایت از واحدهای تولیدی مشکل دار از اولویت های کاری حوزه اقتصادی استانداری باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گیاهان دارویی استان اظهار داشت: توسعه فعالیت ها در صنعت گیاهان دارویی به طور ویژه مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی دانش بنیان اولین مجموعه ای است از آن بازدید کردم و تاکید بر توسعه، حمایت و تقویت این زنجیره برای ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و تولید بیشتر است.
رحمانی ادامه داد: این مجموعه اقتصادی مبتنی بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان بوده که شامل ۲ هزار ۲۰۰ گونه گیاهی دارد که ۴۷۵ مورد آن دارویی و ۵۰ مورد نیز منحصر به فرد است.
استاندار با توجه به اینکه این کارخانه قبلاً ۱۳ مورد داروی طیور و پنج مورد داروی دامی را تولید می کرد گفت: امروز هم یک آنتی بیوتیک دیگر به تولید این کارخانه اضافه شد.
رحمانی یادآور شد: سالانه یک هزار تن عصاره گیاهان دارویی در این واحد اقتصادی تولید می شود که ۱۰درصد آن را خود فرآوری و ۹۰ درصد در دیگر فعالیت های تولیدی استفاده می شود.
به گفته رحمانی شرکت تولیدی زردبند دارای یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر غیر مستقیم است.
استاندار عنوان کرد به دلیل اینکه تولیدات این واحد اقتصادی ۱۰۰ درصد گیاهی است باید به طور شبانه روزی فعالیت کند و از سوی هم مورد حمات قرار گیرد.
تمام////

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت