پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 مهر 1403 ساعت 13:07:: شناسه خبر: 151054

حجت الاسلام افشار:

یا نام شهرستانی را از چرام بردارید یا ادارت مستقل با چندین نیروی بومی در اختیار شهروندان بگذارید

صدای جنوب: حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند «عقل انسان کامل نمی‌شود مگر ده خصلت داشته باشد، دهمین خصلت – که عَجب خصلتی است- آن است که هیچ کسی را نبیند مگر آنکه بگوید او از من بهتر و باتقواتر است. امام […]

صدای جنوب:

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند «عقل انسان کامل نمی‌شود مگر ده خصلت داشته باشد، دهمین خصلت – که عَجب خصلتی است- آن است که هیچ کسی را نبیند مگر آنکه بگوید او از من بهتر و باتقواتر است.
امام جمعه چرام با بیان اینکه یحیی سنوار بر اساس ادعای منابع صهیونیستی که به نظر می رسد صحیح باشد، به شهادت رسیده است، افزود: گفتگوی امام سجاد(علیه السلام) با ابن زیاد در دارالاماره کوفه بنی امیه را رسوا کرد و مسیر را به مبارزان حق نشان داد، ابن زیاد گفت: امام سجاد ع را ببرید و گردن بزنید!! امام سجاد(علیه السلام) رو به عمه اش کرد و فرمود «عمه جان! تو آرام باش تا من با وى سخن بگویم». آنگاه رو به ابن زیاد کرد و فرمود: (اى پسر زیاد! آیا ما را با قتل تهدید مى کنى؟ مگر نمى دانى که کشته شدن [در راه خدا]، عادت [دیرین] ما و شهادت، مایه کرامت و افتخار ماست).وی ادامه داد: یحیی سنوار می گفت باید در مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم یا بگذار کربلای جدیدی رخ دهد، در پیام های او به رهبران حماس، ایستادگی و ایمان موج می‌زد،
وی از جمله مبارزان آشتی ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر در مسیری که به آن اعتقاد داشت به طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد.افشار عنوان کرد: در خصوص شهادت وی در میدان چند نکته باید گفت در تاریخ خواهند نوشت یک یحیی سنوار و محمد الضیف با طراحی طوفان الاقصی، همه شوکت پوشالی صهیونیست ها را بر باد داد و دست آخر با لباس جهاد و با افتخار جان داد و الگوی میلیون ها جوان جبهه مقاومت شد.
وی با بیان اینکه با هر معیاری حساب کنید، پیروزیم، تاکید کرد: نحوه به شهادت رسیدن سنوار، چهره ای را که بسیاری سعی کردند از او بسازند، در افکار عمومی تغییر داد، سنوار می توانست در تونل ها و در عمق زمین بماند و یا در کنار اسرای صهیونیست باشد و آنها را سپر خود کند اما نه تنها این کار را انجام نداد بلکه به عنوان یک نیروی رزمنده مسلح تا آخر با اشغالگران سرزمینش جنگید.افشار گفت: تجربه ثابت کرده با شهادت رهبران حماس، مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با روحیه بیشتری به مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه داده است و شادی صهیونیست ها نیز تداوم نخواهد داشت و آنها به اهداف خود و تصرف غزه نخواهند رسید.
وی در بخش دیگیر از سخنانش با بیان اینکه در هفته ورزش و تربیت بدنی قرار داریم و خدمت خدمتگذاران عرصه ورزش تبریک وخدا قوت می گویم، بیان کرد: در چرام جوانان ورزشکار پر انگیزه وهیات های فعال ورزشی وجود دارد، وقتی درد دل ها و مشکلات این عزیزان را شنیدم عمیقا ناراحت شدم طبق ضرب المثل یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم، برخی اشکالات وجود دارد، اول اینکه اماکن ورزشی نیازمند توجه ادارات چرام و مردم چرام است و طبق نقل همان افرادی که پیگیر برخی اماکن ورزشی مثل استخر بودند بعد از چندین ماه که افتتاح شده استقبالی نمیکنند.افشار ادامه داد: دوم اینکه نمی دانم یک بام و دوهوای بین مراکز شهرستان ها برای ادارات چگونه است، در یک شهر ادرات می‌توانند قراداد با مراکز ورزشی مثل استخر ببندند تا درآمد ثابتی آن مرکز ورزشی داشته باشد و شاهد رونق ورزش باشیم اما در چرام اکثر ادرات چنین اختیاری را نداشته باشند، برای مردم جای سوال است.
امام جمعه چرام اضافه کرد: سوم اشکال دیگری که در شهرستان چرام وجود دارد، از زحمات رییس اداره ورزش و جوانان تشکر میکنم اما، آیا اداراتی مثل اداره ورزش و برخی ادارات دیگر که با یک نفر اداره میشود می تواند به جامعه هدف خدمت کند؟ یا نام شهرستانی را از چرام بردارید یا ادارت مستقل با چندین نیروی بومی در اختیار شهروندان بگذارید.
افشار با بیان اینکه وقتی درد دل ها و مشکلات این عزیزان را شنیدم عمیقا ناراحت شدم تاکید کرد: بی توجهی به ورزش وجوانان، باعث آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و خودکشی و..خواهد شد.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    افتتاح غیرحضوری حساب ووام بدون سود از بانک قرض الحسنه مهرایران

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت