سخنگوی شورای شهر دهدشت به گلایه مندی مردم ازافرایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی دراین شهر واکنش نشان داد.
صدای جنوب:
ایمان داورپناه اظهارکرد: طبق قانون تصویب نرخ تاکسی درون شهری بر عهده شورای شهر است و: ما هنوز در حال تعیین نرخ کرایه تاکسی درون شهری در دهدشت هستیم و از طرفی رانندهها نیز به صورت مکرر مراجعه و از فرمانداری درخواست مینمایند، گاهی تحصن میکنند و میگویند به دلیل هزینه بالای استهلاک ماشین و ظرفیت پایین اقتصادی در شهر دهدشت، باید نرخ کرایهها افزایش یابد.
داورپناه در ادامه گفت: ما مدت زیادی است که با این قضیه کلنجار میرویم. اما هنوز مصوبهای صورت نگرفته است و چنانچه رانندههای تاکسی کرایه بیشتری میگیرند، خودسرانه دست به این کار زدهاند.
عضو شورای شهر دهدشت گفت: ما حتی دیروز به رئیس تاکسیرانی هم اعلام کردیم که حتی اگر نرخ هم تصویب شود، هیچ رانندهای تا زمان ابلاغ این نرخ حق ندارد نرخ جدید را بگیرد.
وی در ادامه به تمهیداتی در زمینه جلوگیری از تخلفات برخی از رانندگان اشاره کرد و گفت: ما برای تخلفات سازوکاری در نظر گرفتهایم و چنانچه گزارشی در این زمینه داده شود، رانندگان متخلف جریمه خواهند شد.
وی ادامه داد: ما هر دو جنبه را مد نظر قرار میدهیم. از یک طرف شهروندان دهدشتی توانایی پرداخت کرایههای بسیار بالا را ندارند، از طرف دیگر رانندگان تاکسی هم از همین شهروندان هستند و آنها نیز از نظر اقتصادی شرایط بهتری از دیگر شهروندان ندارند. بنابراین هر گونه تعیین نرخ باید هم شهروندان یعنی دریافت کنندگان خدمت و هم رانندگان یعنی ارائه دهندگان خدمت با هم مد نظر قرار گیرند.
داورپناه گفت: علاوه بر حساسیت بر سر تعیین نرخ کرایه، در پی خدمات عمومی برای تاکسیرانان هستیم. در گذشته خدماتی به این قشر داده میشد اما هماکنون این خدمات وجود ندارد.
وی ادامه داد: یکی از عواملی که ما باید مدنظر قرار گیرد، خدماتدهی سازمان تاکسیرانی به تاکسیداران است. قبلاً برخی واحدها تسهیلاتی همچون تعویض روغن به قیمت پایینتر و فروش قطعات ماشین با قیمت کمتر در اختیار تاکسیداران قرار میدادند. ما نیز پیگیریم خدماتی به این قشر ارائه شود.
این عضو شورای شهر دهدشت گفت: همین حالا نیز در بودجه سال آینده، یکی از مواردی که مورد تأکید ما بوده، تجهیز ایستگاههای تاکسی در شهر دهدشت است.
وی افزود: بنابراین با توجه به وضعیت موجود در پی آن هستیم که در مورد نرخ کرایه تاکسی به یک توازن منطقی برسیم که در آن هم دریافتکنندگان خدمت و هم ارائهکنندگان خدمت به صورت نسبی رضایت داشته باشند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که در گذشته با آن روبهرو بودهایم، چالش مسیرهایی است که رانندگان تمایل چندانی برای فعالیت در آن مسیرها ندارند. متأسفانه برخی از مسیرها نرخ کرایه به گونهای است که رانندگان ترجیح میدهند در آن مسیر فعالیت نداشته باشند. بنابراین شهروندان به دلیل نبود تاکسی در چنین مسیرهایی به مشکل برمیخورند.
داورپناه ادامه داد: این چالش را نیز مد نظر قرار دادهایم و در پی آن هستیم که راهکاری برای حل چنین چالشهایی پیدا کنیم که بر اساس آن هم رانندگان رضایت داشته باشند و هم شهروندان.کبنا