پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 فروردین 1396 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 16540

تشریح دستاوردهای طرح تحول سلامت در کهگیلویه وبویراحمد توسط سرپرست دانشگاه علوم پزشکی

میزان مراجعه بیماران در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی کهگیلویه وبویراحمد از زمان اجرای طرح تحول سلامت در این استان افزون بر ۲۲۵ هزار نفر بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که افزون بر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از زمان اجرای طرح تحول سلامت(اردیبهشت ۱۳۹۳) و در قالب هفت بسته خدمتی این طرح در استان هزینه شده است.

اورنگ ایلامی روز دوشنبه اظهار داشت که ۴۷ درصد این میزان اعتبار هزینه شده در راستای بهبود و حفاظت مالی بیماران و مراجعان به بیمارستان ها بوده که کاهش محسوس هزینه های درمانی مردم از بالای ۴۷ درصد به کمتر از ۶ درصد را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد که ۱۵درصد از این میزان اعتبار هزینه شده در زمینه بهبود کیفیت ارائه خدمات و ۳۸ درصد نیز در راستای عدالت اجتماعی بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد که این میزان اعتبار علاوه بر هزینه های درمانی در حوزه خرید تجهیزات پزشکی در سطح بیمارستان ها بوده است.
ایلامی با بیان اینکه خرید تجهیزات پزشکی در سه سطح شامل اقلام ۱۱ گانه، ۲۴ گانه و اقلام کلان پزشکی تقسیم بندی می شود، افزود: میزان کل اعتبار هزینه شده در قالب طرح تحول سلامت در این راستا ظرف حدود سه سال گذشته افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود که ۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در حوزه اقلام ۱۱ گانه، ۱۷۰میلیارد ریال برای خرید اقلام ۲۴ گانه و ۱۳۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات کلان پزشکی از جمله سی تی اسکن و ام آر آی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت بوده است.
وی، خرید و تامین ۴۵ دستگاه آمبولانس و ایجاد پنج پایگاه جدید اورژانس جاده ای با اعتباری افزون بر ۱۶۰میلیارد ریال را از دیگر دستاوردهای طرح تحول سلامت در کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد.
ایلامی افزایش تعداد تخت های ویژه بیمارستانی از ۴۳ تخت در سال ۹۳ به ۸۵ مورد در سال گذشته را از دیگر اقدام ها و دستاودرهای مهم این طرح عنوان کرد و افزود: میزان مراجعه بیماران در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی کهگیلویه وبویراحمد از زمان اجرای طرح تحول سلامت در این استان افزون بر ۲۲۵ هزار نفر بوده است.
وی افزود: در مدت سه سال گذشته و از زمان اجرای این طرح افزون بر ۲۲هزار زایمان طبیعی و رایگان در سطح بیمارستان های استان انجام شده است.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت