پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1396 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 17264

توهین به قداست ورزش پهلوانی

تدبیر چماق بر سر ورزش کشتی بویراحمد

مهمترین واصلی ترین رسالت و وظیفه مدیر اجرایی استان در برابر شهروندان ،تضمین امنیت مردم می باشد،وظیفه ای که درطی یکی دوسال گذشته نتوانسته اید حداقل در ورزش کشتی بویراحمد اخذ نمایید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

از جمله منش های ایرانیان، مسلک پهلوانی بوده که در تمامی ادبیات، اساطیر و تاریخ کهن ایران، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی سابقه ای به پویایی و مانایی تمدن ما دارد. حرمت پهلوانی و عزت بخشی به آنها از دیرباز تا کنون بخشی از آداب و سننی بوده که توسط خانواده ها به نسل های جدید آموزش و برای جامعه پذیری خصایص پهلوانی، شخص پهلوان، نوعی قداست و اکرام در نزد همگان داشت. حال تصور کنید که پهلوانان در جامعه ایرانی ما، مفتخر به مظاهر و شئونات دینی و اسلامی باشند. اینجاست که پهلوان به عنوان بخشی از زندگی مردم و مردم به پشتوانه فرهنگ پهلوانی، الگوسازی و قهرمان پروری می کنند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پهلوانی و قهرمانی به عنوان هدفی برتر، در همه شریانهای زندگی مردم، جریان داشته است. در گودهای زورخانه، سالن های کشتی، میدان ورزشی مختلف، پهلوانان نامداری سربرآوردند که در تمامی عرصه های زندگی مردم، یاوری صدیق و همراهی همیشگی بودند. در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، در سوانح متعدد غیر مترقبه، رکود و نزول های اقتصادی، برنامه ریزی های کلان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و هزاران موضوع دیگری بوده که پهلوانان کم ادعا و پرتوان ایران اسلامی، مایه آرامش و امنیت خاطر خانواده ها و جامعه اسلامی شدند.

از این ها گذشته، امنیتی که درکشورمان وجود دارد را باید به عنوان یک اصل بی بدیل در جهان دانست. مردم کشورمان، جدای از مناقشات سیاسی و نقاط قوت و ضعف دولتها، امنیت اجتماعی را در سایه ی فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی خود و رشادتهای شهدا و ایثارگران و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری دارند. البته نباید از برخی اتفاقات و جنجال سازیهای هدفمند عده ای آشوب گر و تفرقه افکن غافل بود. چراکه اینها، محصول تدابیر غلط و سیاسی کاری برخی منفعت طلبان گروهی و جناحی است.

مقصودم از تبیین این مقدمه، توهین و بی حرمتی به قداست ورزش و پهلوانانی است که از زلال ترین چشمه اخلاق و انسان مداری، یعنی کشتی و کشتی گیران شده است. متأسفانه هفته گذشته باخبر شدیم که رئیس زحمت کش هیئت کشتی شهرستان بویراحمد، توسط افراد نقاب زده، با قمه، شمیر و چماق، در خانه کشتی یاسوج، مورد ضرب و شتم بی رحمانه قرار گرفت. در این حادثه، اگر خواست خداوند و تلاش مضروب برای فرار از خانه کشتی و پناه بردن به باشگاه بوکس در جوار خانه کشتی نبود، الان مسئولین استان ما باید شرمنده مردم و خانواده این عزیز بودند. زمان ورود ضاربان به محل خانه کشتی مقارن با تنهایی رئیس هیئت کشتی و خلوت بودن محوطه اطراف بوده است. گرچه در زمان اتفاق این حادثه ۳ پسر نوجوان حضور داشتند منتهی ضاربین با علم به طراحی نقشه و عدم دخالت شخص ثالث، وارد عمل شدند و بدون هیچ واهمه ای از عواقب کار خود، مثل دفعات قبل، ایجاد ضرب و شتم و رعب و وحشت کردند و رفتند.

مسئول محترم شورای تأمین استان؛

این برای اولین بار نیست که چنین اعمال خشونت باری در کشتی شهرستان بویراحمد اتفاق افتاده است، قبل از این نیز شاهد اینگونه اتفاقات داعشی توسط افراد نقاب دار بودیم. ضرب و شتم بسیار وحشیانه دبیر هیئت کشتی استان، سوراخ کردن و آسیب رساندن به خودروی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بویراحمد با سلاح گرم در مجموعه ورزشی دولت آباد و در جوار خانه کشتی یاسوج(پرونده این مورد در دادگستری بویراحمد مفتوح است)، تخرب خودروی یکی از داوران کشتی استان در خلال مسابقات کشتی قهرمانی استان و فعلاً، آخرین اقدامشان نیز ضرب و شتم رئیس هیئت کشتی شهرستان بویراحمد از جمله اقداماتی است که این افراد بی محابا و بدون ترس از عواقب رفتارشان، نقاب می بندند و با انواع و اقسام سلاح های سرد و گرم اقدام به هتک حرمت به ورزش، ورزشکاران و دلسوزان ورزش کشتی استان می کنند.

تعمق در این سلسله اتفاقات داعش صفتانه، حکایت از مدیریت منسجم افراد نقابدار، با اهداف مشخصی است که تعدادی از نوجوانان و جوانان شهر را اغفال و تطمیع نموده و از نقاط ضعف،مشکلات وچالش های دستگاه قضایی نهایت استفاده را برده و اینگونه نیات نابخردانه خود را عملی می کنند.

جناب مدیر اجرایی استان؛

افرادی که مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته اند، همگی غیر بومی هستند. قطع یقین اگر این افراد بومی استان بودند، عواقب و هزینه های سنگینی را با درگیریهای خیابانی، قومی و قبیله ای در پیش داشتیم. چرا باید در ورزش و آن هم در ورزش پهلوانی کشتی که ورزش ملی کشورمان است، شاهد چنین صحنه های خجالت آوری باشیم؟

مهمترین واصلی ترین رسالت و وظیفه مدیر اجرایی استان در برابر شهروندان ،تضمین امنیت مردم می باشد،وظیفه ای که درطی یکی دوسال گذشته نتوانسته اید حداقل در ورزش کشتی بویراحمد اخذ نمایید.

اعضاء هیئت کشتی استان تأکید دارند که دیگر امنیتی جانی در مسابقات ندارند. در جائیکه ناتوانی و عدم برخورد متناسب با متخلفین، ایجاد نابسامانی و تحقیر عزت و کرامت ورزشکاران کشتی را به همراه آورده است، اعضاء هیئت کشتی استان را مصمم نموده، تا زمان دستگیری و مجازات متهمین، و به سرانجام رساندن این پرونده ها، هیچ گونه فعالیتی درهیئت کشتی استان نخواهند داشت و تمام برنامه های هیئت کشتی استان به حالت تعلیق در خواهد آمد.

استاندار محترم وشورای محترم تأمین؛

برای جامعه ورزش و افکار عمومی این پرسش مهم مطرح می شود که چگونه در جامعه ای که حضور مقتدرانه نیروهای قضایی، امنیتی و انتظامی بسیار پررنگ و تحسین برانگیزاست، چنین اشخاص معلوم الحال و نادانی از ضعف ها و خلاءهای مدیریتی و ضابطین قانون، به بهترین شکل بهره می برند و به بدترین وجه ممکن، کشتی و کشتی گیران را جولانگاه رفتارهای سخیفانه خود قرار می دهند؟

سخن من به همین چند جمله کوتاه می شود تا شاید «علاج واقعه» را در حین اجرا بکار بندید. چرا که دیگر وقوع افتاد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت