پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اردیبهشت 1396 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 17281

وزیرنفت از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد/اراده دولت تدبیر و امید برای به سرانجام رساندن پتروشیمی دهدشت در کوتاه ترین زمان

بیژن نامدارزنگنه گفت:حضور ما در این مکان نشانه عزم دولت تدبیروامید است وتلاش داریم که پتروشیمی دهدشت هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

وزیرنفت به همراه مدیران ارشد این وزارتخانه صبح امروز ازپتروشیمی دهدشت بازدیدکرد.

در ابن بازدید که استاندار و نماینده کهگیلویه بزرگ بهمراه فرماندار و مدیران کهگیلویه حضورداشتند وزیر نفت با اشاره به این که عدالت محوری و محرومیت زدایی در مکانهای احداث واحدهای پتروشیمی در نظر گرفته شده است، گفت: صنعت پتروشیمی یک مجموعه به هم پیوسته ارزش افزاست که بزرگترین تأثیر را برای رفع محرومیت در کشور دارد.

بیژن نامدارزنگنه ادامه داد حضور ما در این مکان نشانه عزم واراده  دولت تدبیروامید است  وتلاش داریم  که پتروشیمی دهدشت هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی باابرازتاسف از تاخیریازده ساله در احداث این واحد گفت پتروشیمی ایلام که همزمان با پتروشیمی دهدشت کلنگ زده شد افتتاح شده ولی این پتروشیمی درسالهای گذشتت  روندضعیفی داشته است.

زنگنه افزود: یکهزار میلیارد برای پروژه پتروشیمی دهدشت در نظر گرفته شده که بخشی از طریق وام و بخشی از سهامداران تأمین خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه این پتروشیمی دو تا سه سال آینده تکمیل می‌شود،از آن به عنوان کانون توسعه منطقه نام بردکه نقش پررنگی در کاهش محرومیت منطقه دارد.

وی مردم کهگیلویه را دوست داشتنی و متدین خواندوگفت نگاه دولت تدبیروامیدبه این شهرستان زدودن گردوغبارمحرومیت می باشد.

زنگنه از مدیرعامل پتروشیمی دهدشت و نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در زمینه پتروشیمی دهدشت خواست تا نسبت به فعال شدن و به سرانجام رسیدن این پتروشیمی فعالیت کنند و وزارت نفت هم همکاری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در مورد طرح‌های سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نیز گفت : در سال ۱۳۹۶، هفت طرح و در سال ۱۳۹۷، ۱۰ طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مرضیه شاهدایی افزود:به‌طور کلی تا پایان سال ۱۳۹۷، ۳۰ طرح پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد و ۲۰میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه می‌شود.

وی با اشاره به نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی در برنامه ششم توسعه علاوه بر تکمیل طرح‌های باقی‌مانده در برنامه پنجم، تعریف حدود ۲۵ طرح جدید بر اساس خوراک‌هایی که داخل کشور استفاده می‌شود و همچنین استفاده حداکثری از گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به پنج طرح بالادستی که وزارت نفت به شرکت ملی پتروشیمی منتقل شده است، گفت: در مجموع ۳۰طرح پتروشیمی وجود دارد که توسعه آنها نیاز به ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد. همچنین ۱۵ میلیارد دلار برای تکمیل طرح‌های باقی‌مانده نیاز است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت