پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 خرداد 1396 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 18835

حمله ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد به سند ۲۰۳۰،آمریکا و عربستان

ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد درخطبه های امروز نمازجمعه سند ۰۲۰۳ یونسکو را غیرقابل قبول خواندند.

پایگاه خبری صدای جنوب :

مراسم نماز دشمن شکن نماز جمعه امروزدرسراسر استان برگزارشد .

گزیده ای از خطبه های ائمه جمعه شهرهای مختلف درزیر می اید.

نمازجمعه دهدشت/

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ماه رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی و پرورش روح، اعضا و جوارح در مسیر عبادت پروردگار دانست و اظهار داشت: بهترین شب‌هایی که انسان می‌تواند بهره ببرد و خود را به خداوند نزدیک کند شب‌های قدر است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: بهترین کلام برای گفت‌وگو با پروردگار قرآن است و این قرآن که در شب‌های قدر نازل شده است جامع‌ترین کتابی است که قانون پروردگار در آن مکتوب است، همه کتاب‌های آسمانی و مکتوباتی که بر انبیاء نازل می‌شد در قرآن آورده شده است.

حسینی گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود نورانی است، دل انسان هم با خواندن قرآن نورانی می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کلیات را مطرح فرموده است، تصریح کرد: یکی از ادله وجود معصومین برای بیان جزئیات و تفسیر و معانی آن و بیان واقعیت و حکم آیات بوده است.

حسینی به حملات تروریستی اخیر در مجلس و حرم امام اشاره کرد و گفت: شهادت تعدادی از شهروندان این ملت و کشور را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ملت ما مثل کوه استوار ایستاده و به فرموده مقام معظم رهبری عملیات ترویستی در این کشور ترقه بازی و حرکت کودکانه است، افزود: اگر چه شهادت این عزیزان سخت و غمبار است اما اینکه بخواهند ملت ایران را بترسانند محاسبه غلطی است.

حسینی با تأکید بر اینکه این کارها در اراده و استواری ملت ایران اثر ندارد بلکه منفوریت نسبت به آمریکا، آل سعود و کسانی که داعش و تروریسم را پرورش دادند را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: این ملت هشت سال جنگ و موشک‌باران را تجربه کرده است موشک‌هایی که از غرب شلیک می‌شد و داعش هم موشک شلیک شده غرب است.

وی افزود: ۱۷ هزار شهید ترور داریم که اینها را منافقان ترور کردند کاری که داعش امروز انجام می‌دهد چیز جدیدی نیست در گذشته همین منافقان گروگان‌ها را یا سر می‌بریدند یا زنده زنده پوستشان را می‌کندند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اینها می‌خواهند مسئله‌سازی کنند اما ملت ما شجاع است و ترسی ندارد، گفت: اما مسؤولان باید جریان امنیت را جدی بگیرند، امنیت شوخی بردار نیست بنابراین نباید ذره‌ای ساختار امنیت ما مورد هجمه قرار بگیرد.

حسینی تأکید کرد: باید از دستگاه امنیتی سپاه و نیروی انتظامی تشکر کنیم که در این جهان پرآشوب امنیت ما را برقرار و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی در ادامه به جریان سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و با بیان اینکه این جریان را بنده طلبه یا طلبه‌ای که در روستا تبلیغ کرده نگفته است، بلکه مقام معظم رهبری هشدار دادند، گفت: وقتی رهبری صحبتی را در یک محفل رسمی مطرح می‌کنند بر اساس گزارش‌های کذب نیست حتماً منابع معتبری دارد.

حسینی ادامه داد: برای مسؤولان عیب است که بگویند صحبت‌های رهبری درباره این سند بر اساس گزارشات کذب است، برداشت مردم این است که صحبت‌های رهبری در سایر عرصه‌ها هم بر اساس گزارش کذب است.

وی با بیان اینکه مسؤولان محترم باید این را حل کنند، گفت: این نوع حرف زدن عیب است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین سخنان رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام پرداخت.
نمازجمعه قلعه رییسی/

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

صلواتی در خطبه اول به ادامه اصول عقاید اصل امامت و به طور خاص امامت و حکومت امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: غیبت امام عصر(عج) به دو دوره تقسیم می شود که یکی غیبت کبری و دیگری غیبت صغری است و در دوران غیبت صغری ارتباط شیعیان با امام به طور کلی قطع نبود و شیعیان به طریق خاص و محدود با امام ارتباط داشتند و در طول این مدت افراد مشخصی به عنوان نایب خاص با امام در ارتباط بودند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام راحل و سالگرد امام خمینی(ره) و در جمع دانشجویان اشاره و آنها را تبیین کرد.

صلواتی به حادثه تروریستی تهران اشاره و بیان کرد: حادثه تروریستی تهران حاصل عملیات محور شوم عالم یعنی آمریکا و اسرائیل و رژیم سعودی و انگلیس خبیث است و این طرح ارمغان سفر ترامپ به عربستان بود و بخاطر شکست‌های پی در پی ائتلاف آمریکا و کشورهای عربی در سوریه و عراق، یمن بود بخاطر سیلی بود که از محور مقاومت خوردند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این ترقه بازی‌ها تاثیری در اراده ملت ندارد تصریح کرد: داعش نطفه نامشروع عربستان سعودی، آمریکا و انگلیس و رژیم خبیث صهیونیستی است و در ذات این ها خباثت، قتل و کشتار و ظلم ستم است و هدف از تولد این نطفه نامشروع مقابله با تشیع و اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی است و این حادثه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ما داشت که از جمله اینکه نیاز اصلی کشور ما امنیت است و این امنیت با برجام بوجود نمی‌آید بلکه با ایستادگی و اقتدار نیروهای مسلح و ایمان مردم به وجود می آید.

وی گفت: آن کسانی که امنیت را در انتخابات و عاملین امنیت را تحقیر و تخریب کردند و نهادهای امنیتی را تضعیف کردند بدانند در چنین شرایطی تنها سپاه التیام بخش زخم‌های این کشور است و دشمن به دنبال سپاه هراسی است و سپاه در انتخابات مظلوم واقع شد و عده‌ای در حق سپاه ظلم کردند اما این سپاه است که سپر بلایی ملت ایران امامت و ولایت است و ما باید قدردان آن‌ها و نهادهای امنیتی و سربازان گمنام امام عصر(عج) باشیم.

صلواتی خواستار پرداخت زکات توسط مردم شد و در ادامه به موضوع شیوع تب کریمه کنگو اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه از تب کنگو بدتر شایعه سازی آن است که امنیت روح و روان جامعه را از بین می برد و باعث ملتهب شدن و مضطرب شدن یک منطقه و جامعه می شود و امیدواریم در این زمنیه به اهالی روستاها جهت پیشگیری و مشاوره لازم را به مردم ارائه دهند و امیدواریم مسوولان به فکر راه اندازی کشتارگاه در منطقه باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت قبوض برق واکنش نشان داد و یادآور شد: چطور در سیستان و بلوچستان هزینه‌های قبوض برق بالا رفت صدای مردم بلند شد رئیس جمهور هیئتی را فرستاد در سیستان و بلوچستان و در جلسه هیات دولت مشکل آن استان حل شد ولی منطقه چاروسا و دیشموک هم محروم است، هم فقیرند، هم از نعمت گاز برخوردار نیستند چطور هزینه‌های سرسام آور و کمرشکن قبوض برق حداقل به گوش دولت مردان نرسید.

وی اضافه کرد: مگر ممکن است مردم این دیار نزد دولتمردان درجه بندی شده باشد و شهروند درجه پایین باشند لذا استاندار محترم به حرمت مردم چاروسا و دیشموک با هیات دولت چاره اندیشی کنند و همان طور که مشکل مردم سیستان و بلوچستان حل شد مشکل مردم این منطقه را هم حل کنند.

صلواتی با انتقاد از اداره راه و شهرسازی کهگیلویه خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات اداره راه و شهرسازی کهگیلویه اقدام به پر کردن دست اندازی راه ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی با آسفالت سرد نمود که این توهین به مردم و نشان از ضعف مدیریت در آن اداره می باشد که امیدواریم مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان به این بی حرمتی واکنش نشان دهد و نسبت به روکش آسفالت محور ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی اقدام کنند که این محور در شان این مردم نیست.

وی به انتخابات شهر قلعه رئیسی اشاره و تاکید کرد: مسوولان اجرائی، نظارت، قضائی، استاندار و دادستان شهرستان و منطقه بدانند مردم شهر قلعه رئیسی به اتفاقات و تخلفات صورت گرفته آگاهی دارند منتظر برخورد قاطع و سریع با متخلفین و احقاق حق مردم هستند و وضعیت صندوق های رای بعد از پایان شمارش آراء در حوزه‌های رای و قبل از ورود به فرمانداری برای مردم دچار شک و تردید است و امیدواریم مسوولان به حق مردم رسیدگی کنند و جواب قانع کننده‌ای به مردم دهند و یک تصمیم قاطع در جهت احقاق حق مردم اتخاذ شود.

صلواتی سفارشی به بزرگان شهر قلعه رئیسی داشت و ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی همه افراد جامعه می‌توانند در دادگاه صالح بخش طرح دعوا و احقاق حق کنند که در منطقه ریاست دادگستری و دادرس محترم دادگاه هستند که جواب گو و در جهت احقاق حق تلاش می‌کنند و کسانی که در جهت احقاق حق تلاش میکنند باید قانون را فصل الخطاب قرار دهند و حمله کردن به بخشداری و شکستن شیشه ها و آسیب زدن به اموال عمومی کار زشت و ناپسندی بود و امیدواریم معترضان از طریق قانونی برخورد کنند و همه را به وحدت و همبستگی دعوت می‌کنم.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان به سند ۲۰۳۰ اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب موضوع سند ۲۰۳۰را در چهارچوب استقلال کشور قابل ارزیابی دانستند.

وی گفت: مردم بدانید در سند ۲۰۳۰ دین حذف می شود چرا که می گوید نباید دین در آموزش و پرورش دخالت داشته باشد و حقیقتا سند ۲۰۳۰ جرم است و تعیین تکلیف از سوی دشمنان برای ما اهانت است و این سند سقط جنین را قانونی می‌کند.

نمازجمعه یاسوج/

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی تهران اظهار کرد دشمنان اسلام نسبت به این کار برنامه ریزی داشتند.

وی در ادامه با اشاره به در صحنه بودن نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی گفت: آن‌ها در همان دقایق اولیه این حرکت را در نطفه خفه کردند.

امام جمعه موقت یاسوج با قدردانی از علمای اهل سنت به دلیل اعلام موضع در این خصوص گفت: همه با بصیرت خود نشان دادند که حرکت‌های تروریستی محکوم بوده و هیچ خللی در اراده ملت ایجاد نمی‌کند.

وی به سند ۲۰۳۰ و رونمایی از آن اشاره کرد و گفت: نسبت به این موضوع بی‌توجهی شد که رهبری انقلاب دستور توقف آن را دادند تا این که وقتی معلمان به خدمت رهبری رسیدند رهبر معظم صریحا فرمودند که اصل کار غلط است.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان فرازهایی از فرمایش های مقام معظم رهبری در این زمینه گفت رهبری معظم در جمع دانشجویان بحث استقلال فرهنگی را مطرح کردند و به دانشجویان تذکر دادند در جایی که مراکز فکری و علمی کوتاهی کردند شما آتش به اختیار هستید و مستقیم ورود پیدا کنید.

وی گفت: رهبری فرمودند که شما دانشجویان افسران جنگ نرم هستید و در جایی دیگر فرمودند بعضی از جاها تعطیل هستند که نشان دهنده اعتراض صریح مقام معظم رهبری نسبت به چنین موضوعاتی است.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: مساله بسیار مهم است که با داشتن سند بنیادین آموزش و پرورش که به رویت رهبری رسیده نیازی به توسل به سازمان‌هایی نیست که علنا با اسلام مخالفت می‌کنند که یکی از آن‌ها همین سند ۲۰۳۰ است.

حسینی‌صدر ادامه به فرمایشات رهبری در کنار تربت امام راحل اشاره کرد و با بیان این که نسخه شفابخش برای آحاد مردم و مسؤولان است تصریح کرد: این سخنان آن قدر مهم است که پوتین رئیس‌جمهور روسیه از مقامات خود می‌خواهد که این مطالب را با بهترین ترجمه در اختیار او بگذارند.

وی گفت: پوتین می‌گوید ایشان اولا دروغ نمی‌گوید و دوم تکراری نیست و سوم این که سخنان رهبری ایران کاربردی است و دست آخر این که در تحولات جهانی کارآیی دارد.

حسینی‌صدر به فرازهایی از سخنان رهبری در مرقد امام اشاره کرد و گفت: ایران چالش عاقلانه با استکبار دارد و عربستان سازش ناآگاهانه با قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا دارد.

وی گفت: الان عربستان مقدار زیادی پول در اختیار آمریکا قرار داده است و دلیل چالش با قطر با این است که عربستان می‌گوید قطر هم باید مقداری از این پول را به آمریکا بپردازد که زیر بار نرفته است که چنین مشکلاتی به دلیل سازش ناآگاهانه است.

نمازجمعه گچساران/
سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از نافرمانی‌های پروردگار با اشاره به حمله تروریستی تهران اظهار کرد: دشمنان بدانند به تعبیر مقام معظم رهبری این ترقه بازی‌ها در اراده پولادین و آهنین ملت انقلابی ایران اسلامی ذره‌ای خلل ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: اینکه بدبخت‌های عقب افتاده فکری مثل رئیس جمهور امریکا کسی که عاقل نیست و نمی‌فهمند و بدبخت‌های دیگری که حلقه نوکری آمریکا را به گردن انداخته‌اند، بدانند با این جنایت‌ها اراده ملت مومن ایران مستحکم‌تر و اقتدار نظام اسلامی در جهان گسترده‌تر خواهد شد و بدانند خطای بزرگی کردند و بهای سنگینی برای این موضوع پس خواهند داد.

امام جمعه گچساران با اشاره به برخی فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم حضرت امام (ره)تصریح کرد: رهبری فرموده‌اند این انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی مایه اعتبار و نشانه اعتماد عمومی مردم خواهد بود البته برخی‌ها از روی کج فهمی انکار می‌کنند و می‌گویند رای مردم ربطی به تایید نظام ندارد.

حجازی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: وقتی فردی در چارچوب نظام رای می‌دهد یعنی آن را قبول می‌کند و آن را کارآمد می‌داند و اعتماد می‌‌کند. رهبری، این دیدبان بسیار تیزبین و بیدار نظام اسلامی و جهان اسلام همیشه پیش از اینکه موضوعی رخ دهد نکاتی را بیان می‌کنند.

 

وی ادامه داد: دشمنان دارند موذیانه و حیله‌گرانه این طور القا می‌کنند که برخی از این آرا، رای به نظام نبوده بلکه علیه نظام بوده است که می خواهند بگویند دشمنان به آنها امیدوارند و معنی این است همه باید حواسمان جمع باشد و چراغ سبز به دشمنان نشان ندهیم و با قدرت و با صراحت با دشمنان مقابله کنیم.

حجازی افزود: نظام اسلامی تشکیل شد تا احکام شرعی و دستورات پروردگار اعمال شود نظام اسلامی تشکیل شد و انقلاب ایجاد شد تا دستوراتی که خدا و پیامبرش (ص) فرمودند اعمال و اجرا شود و نظام اسلامی به این خاطر تشکیل نشد که تعدادی بروند و تعدادی جای آنها بیایند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: مثلا محمدرضا پهلوی برود و دیدگاه و تفکر همان کسانی که حامی وی بودند باشد، نه اینطور نبوده و بنابراین شد که اسلام باشد و شهید داده‌ایم و انقلاب داده ایم تا احکام اسلام حاکم باشد و برخی امروز در تلاش هستند کشور را از زیر چتر پیامبر(ص) و قرآن خارج کنند و احکام اسلام را به تمسخر می‌گیرند.

حجازی در ادامه به فرمایشات اخیر رهبری در دیدار با دانشجویان افزود: از وظایف تشکل‌های دانشجویی تلاش همه جانبه برای غلبه گفتمان انقلاب در دانشگاه‌هاست نه گفتمان فتنه و فتنه‌گری، یعنی دانشگاه نباید فتنه گر دعوت کند و فرش قرمز برایشان پهن کند.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب یعنی گفتمان اقتدار و عزت یعنی علی‌القاعده باید بر روی فتنه و فتنه‌گر به طور قاطع خط بطلان کشیده شود، نباید فتنه‌گران را برادر خواند و از فتنه‌گر به عنوان برادر نام بردن خیانت به ملت و مملکت است و خیانت به نظام است چون آنها با دشمنان نظام دست به دست هم داده بودند.

حجازی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ۱۵ اردیبهشت ۹۵ امر فرمودند، امام جمعه نماینده نظام در شهرستان است و وظیفه دارد مسائل کلی نظام را به صورت صریح و روشن برای مردم بیان کند”.بنابراین به دلیل این حکم الهی توصیه می کنم مسئولین که در دولت دوزادهم انتخاب می شوند حتما باید با فتنه‌گران سر ستیز داشته باشد.

وی ادامه داد: یعنی مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید پاک باشند و با قدرت تمام مقابل فتنه‌گر بایستند و باید انسانی باشند که با تقوا و احکام شرعی آشنا باشد و صلاحیت و شایستگی مسئولیت در نظامی که خون بهای صدها هزار شهید است را داشته باشد.

امام جمعه گچساران افزود: شایسته سالاری و تقوا محوری، انقلابی گری و فتنه‌گر ستیزی باید از وظایف مسئولان باشد و از الان توصیه می‌کنم در سطح کشور تا استان و تا شهرستان این چنین مسئولینی باید انتخاب شوند.

حجازی افزود: مسئولی که گاهی اوقات برادران سرفراز امنیتی، نیروی انتظامی و سربازان مخلص امام زمان(عج) و سپاه مقتدر ما در جایی می‌بینند و می‌گویند که آقای فلانی اینجا جای شما نیست، که در جواب می‌گوید دوستان دعوت کرده‌اند لذا جای بسی تعجب دارد و این مسؤول باید بداند این کرسی و صندلی که روی آن تکیه می‌زند خون بهای شهداست که باید بر محور اسلام و قرآن و حراست از خون شهد باشد.

امام جمعه گچساران تاکید کرد: باید چنین مسئولی انتخاب نشود که تریبون نظام جمعه با عنایت امام زمان (عج) و توکل بر پروردگار و حمایت مردم انقلابی گچساران چنین افرادی را اجازه نمی‌دهند در این شهر مسؤولیت بگیرد.

حجازی گفت: فتنه‌گرانی را می خواستند دعوت کنند و به گچساران بیاورند خدا را شاهد می‌گیرم گاهی اوقات تا ساعت ۲ نصف شب حقیر جلوی خیلی از جوانان را می‌گرفتم و خواهش می‌کردم اجازه دهید کار بر محور و روال قانون انجام شود که حقیر مانع شدم وگرنه جور دیگری می‌شد لذا خیال نکنید گچساران آن گونه است که تصور می‌کنید.

وی افزود: در این شهر جوانان مومن انقلابی و با تقوا وجود دارد که اگر به آنها اجازه داده شود به وظیفه‌شان به احسن وجه عمل خواهند کرد.

حجازی تصریح کرد: در تمامی زمینه ها و در مبارزه با تروریست‌های بدبخت و مزدور باید با افتخار سربلند کنیم که نیروهای امنیتی مومن، تیزبین ، زمان شناس، با تقوا و آبرومند داریم و باید این نیروها را اولا قدر بدانیم و باید شاکر باشیم و بعد باید حمایت و تقویت کنیم.

امام جمعه گچساران در پایان اظهار کرد: اگر نیروهای امنیتی سرفراز نباشند آیا مجلس امنیت خواهد داشت، آیا دولت امنیت خواهد داشت و آیا کشور امنیت خواهد داشت حقیر به عنوان طلبه‌ای کوچک دست همه نیروهای سرفراز امنیت را از سپاه پاسداران، بسیج، سربازارن مخلص و بی‌ادعای امام زمان(عج) ،نیروهای سرفراز انتظامی و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی با افتخار دست همه این عزیزان را می‌بوسم و به وجود این بزرگواران افتخار می‌کنم.

نمازجمعه سرفاریاب/

سید فرج الله پژمان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرسرفاریاب ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از نافرمانی‌های پروردگار به تفسیر ایات دوتاپنج سوره زلزله پرداخت .
خطیب جمعه سرفاریاب بااشاه به شاهدان روزقیامت، اعضاى بدن خود انسانها و،نویسندگان اعمالش یعنى ملائکه رقیب و عتید و نیز شاهدان اعمال که از جنس بشر و یا غیر بشرند همه بر اعمال بنى آدم شهادت مى دهندآنگاه به زمین یکی دیگراز شاهدان در روزقیامت پرداخت وافزود: زمین به سبب اینکه پروردگار به آن وحى کرده و فرمان داده تا سخن بگوید از اخبار حوادثى که در آن رخ داده سخن مى گوید، پس معلوم مى شود زمین هم براى خود شعورى دارد، و هر عملى که در آن واقع مى شود مى فهمد، و خیر و شرش را تشخیص مى دهد، و آن را براى روز اداى شهادت تحمل مى کند، تا روزى که به او اذن داده شود، یعنى روز قیامت شهادت خود را ادا کند.
پژمان افزود: زمین ا خبارو حوادثی که در ان رخ داده است را می گویدوانچنان که از کلام خداى سبحان به دست مى آید که حیات و شعور در تمامى موجودات جارى است ، هر چند که ما از نحوه حیات آنها بى خبر باشیم .
وی عنوان کرد:آیا می دانید اخبار زمین چیست؟ فرمود: «اخبار آن این است که بر هر زن و مرد گواهی می دهد که بر روی آن چه عملی را انجام داده اند، و می گوید: در فلان روز چنین و چنان عملی را انجام داده اند، پس اخبارش این چنین است.

خطیب نماز جمعه سرفاریاب ادامه داد: شب های قدر را ازدست ندهیم و سعی کنیم مجالس مذهبی را به خوبی برگزار کنیم وازفضیلت های این ماه مبارک به خصوص شب های قدرکه ولایت امیرمومنان رقم خورده است نهایت استفاده راببریم .
پژمان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت آنگاه که امام حسن(ع)متولد شد حضرت فاطمه به امام علی (ع) عرض کرد که نام او را بگذار امام فرمود من در نامگذاری او بر پیامبر(ص) سبقت نمی گیرم… آنگاه پیامبر(ص) او را حسن نام نهاد و این نام در عصر جاهلیت شناخته شده و معروف نبودوازطرف خدا نام اوانتخاب شده است . روز اکرام است و خداوند ما را در این روز متوجه فقرا کرده است که نباید این افراد را فراموش کنیم.
امام جمعه سرفاریاب باعرض تسلیت شهادت جمعی از مردم کشور در حمله های تروریستی گفت: اینکه بخواهند ملت ایران را بترسانند در اشتباه هستند چون ما صحنه های خطرناک را پشت سرگذاشتیم و این ترقه بازی ها در مقاومت و استواری ملت ایران تاثیری نخواهد داشت.
وی افزود : تنها تاثیر آن نفرت ملت ایران از تروریست و حامیان آن ها در راس امریکا جنایتکار می باشد .
خطیب سرفاریاب ادامه داد: مسئولین باید جریان امنیت را مهم بدانند و به راحتی از آن نگذرند وکسانی که که سپاه وشهدای حرم را زیرسوال می بردند ومی گفتند که سایه جنگ راازسرشما برمی داریم پس کجارفتیید ؟ حالا سایه جنگ رابردارید؟واین یک تلنگرخوبی بود که مسولین هوشیار باشندوگول غربی هارانخورند ،وباید از دستگاه های امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی تشکر کنیم.

امام جمعه سرفاریاب تاکید کرد: مابا توکل برخدا ورهبری مقدرانه حضرت ایت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
ووحدت مردم کشور ما امنیت کامل دارد ومسیر خود را ادامه می دهد هرچند که بعضی ها ترقی بازی کنند.

خطیب جمعه سرفاریاب در پایان ضمن تقدیر وتشکر از راهداری که در این هوای گرم کار لکه گیری را تعطیل نکرده اند وبه کار خود ادامه می دهندافزود :کسانی در ملا عام اقدام به روزه خواری می کنندکه روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد و عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می شود، در بعد اجتماعی به نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است.

نمازجمعه سی سخت/

حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز شهر سی سخت گفت: ماه مبارک رمضان رسیدن به تقوا را سهل الوصول می کند چرا که خوشنودی خداوند در دعا و استغفار و توبه وطعام به نیازمندان و حل مشکلات نیازمندانن است.

امام جمعه سی سخت در ادامه با بیان اینکه انسان با تهذیب نفس می تواند همانند انبیا و اولیای الهی به عمق و ملکوت هستی دست یابد و حقایق هستی را درک کند ابراز کرد: انسان باید از ظاهر هستی به جان آفرینش برسد و این مسیر راهش در رمضان است.

خطیب جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به اثار اخلاص در زندگی انسان گفت ملکوت عالم هستی به انسانها کامل داده شده و راهش برای همه انسانها فراهم است.

خطیب جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع دانشجویان و در مراسم ارتحال امام خمینی افزود:رهبر انقلاب مطهری وار مبانی فکری اسلام را تبیین کردند و خرده گفتمانهای داخل را با گفتمان امام همراه کردند .

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب با استدلال و ادبیات جاذب در حوزه اندیشه سیاسی از اصالت اندیشه امام دفاع می کنند خاطر نشان کرد :سخنان رهبری مبنی بر وارونه جلوه دادن حقایق و عوض کردن جای جلاد و شهید در اتفاقات دهه ۶۰ در ادامه تکریم گفتمان انقلابی گری بود.

امام جمعه سی سخت در ادامه با اشاره به حمله کور عمله استکبار خاطر نشان کرد:اینها به زعم خود خواستن ضربه ای به پیکره انقلاب وارد کند.وی ضمن تسلیت و محکومیت این حادثه تروریستی گفت:این حرکات از جمله دستاورهای سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان بود.

مصباح نژاد افزود:این اقدام موجب انسجام ملت شد و همه فهمیدن مفهوم دفاع از حرم یعنی چه و چرا در عراق و سوریه با داعش میجنگیم.
وی خاطرنشان کرد:همه فهمیدن دشمنی با آمریکا توهم نیست و باید همیشه مقتدرانه و هوشمندانه مراقب بود و راه مقابله با اینها وحدت و انسجام ملی هست .امام جمعه سی سخت ابراز کرد:اسرائیل با اقداماتش در منطقه قصد سرگرم کردن کشورهای منطقه به مسایل فرعی را دارند که با به جان انداختن کشورهای اسلامی قصد ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل را داردند.

نماز جمعه شهرستان لنده/

امام جمعه شهرستان لنده گفت: عده ای امروز با قیاسی غلط به برقرای رابطه با امریکا با همانند سازی صلح امام حسن(ع) می پردازند و به دنبال سازش با امریکا هستند که این بزرگترین توهین به ملت ایران است.

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با محکوم کردن حادثه تروریستی دو روز پیش تهران اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران از کشور های قربانی تروریسم در جهان است که حادث تروریستی با اهداف از پیش تعیین شده ایادی استکبار جهانی طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: در امنیت پایدار برای خیلی از کشورهای جهان به خصوص تروریست های کوردل و اربابانشان سخت است و این در حالی است که منطقه نا امن است.

امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: هدف دشمنان و تروریست ها ایجاد فضا رعب و وحشت در کشور است که با بصیرت و هوشمندی ملت ایران به خصوص نیروهای امنیتی خنثی شد.

وی در ادامه تاکیدکرد: لازم است دشمنان و تروریست ها خوب بدانند که ملتی که شهادت را سعادت می داند هرگز تسلیم چنین حوادث تروریستی و خرابکارانه قرار نخواهد گرفت.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: مهمترین هدف تروریست های داعشی نفوذ به داخل صحن مجلس و حرم مطهر امام راحل بود که باهوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند عراق و سوریه نیست چرا که در هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد که می شود با دست خالی درمقابل ایای استکبار ایستادگی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: این حوادث ناچیز کوچکترین خدشه ای به اراده پولادین واعتماد عمومی ملت وارد نکرد بلکه آنان را به نظام، رهبری و نیروی های امنیتی نیز دوچندان کرد.

محمودی اصل در ادامه ضمن اشاره به سند ۲۰۳۰اظهاررد: سندی که امروز برخی ها در کشاش مسائل سیاسی به دنبال تائید آن هستند سندی است که در چند سال آینده و به تدریج به دنبال تغییر سبک زندگی و و ترویج فرهنگ غرب است.

وی اظهارکرد: به رغم مخالفت صریح مقام معظم رهبری با این سند، عده ای می خواهند با ایجاد فضای تقابلی این سند را اجرای کنند.

خطیب جمعه این هفته شهرستان لنده تاکیدکرد: ایستادگی مقام معظم رهبری و مخالفت صریح ایشان با این سند همان استقلالی است که در حوزه فرهنگ باید داشته باشیم چرا که سند بالادستی و بومی به همراه قانون اساسی باید دنبال شود و بهترین سند هماند سند تحول در آموزش وپرورش است.

وی در ادامه گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ غنی است که ریشه در دین اسلام و فرهنگ کهن ایران دارد لذا این سند نباید توسط عده ای که بی شرمانه به دنبال اجرای آن هستند و ادعای دادن اطلاعات غلط به مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را دارند طرح شود که نشان از بی اطلاعی خود آنها از این اقدامات پشت پرده این سند است.

محمودی اصل گفت: کسانی که مخفیانه این سند را امضا کردند باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند واین موضوع را تمام شده بدانند.

وی در ادامه با تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) به خصوصیات و ویژگی های کریم اهل بیت (ع) اشاره کرد وگفت: کسی که ۷سال در دامن نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) و ۳۰سال برای حفظ دین اسلام تمام تلخی ها و شیرینی های روزگار را تحمل کرد تا اسلام از هرگونه خطری مصون بماند.

خطیب جمعه شهرستان لنده گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) به اندازه قیام امام حسین(ع) مهم است چرا که اگر صلح امام حسن(ع) نبود اسلام از بین می رفت و زندگی ائمه اطهار به مخاطره می افتاد.

وی در ادامه گفت: عده ای امروز با قیاسی غلط به برقرای رابطه با امریکا با همانند سازی صلح امام حسن(ع) می پردازند و به دنبال سازش با امریکا هستند که این بزرگترین توهین به ملت ایران است.

محمودی اصل در ادامه خاطر نشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در قضیه صلح چون تمام سرداران و امیران خود را به سمت دشمن دید مجبور به صلح شد ولی ملت ایران به دنیا ثابت کرد که در تمام شرایط با قاطعیت درمقابل امریکا و ایادی استکبار ایستادگی کرده است.

خطیب جمعه شهرستان لنده با اشاره به قرارگرفتن در آستانه لیالی قدر اظهارکرد: شب های قدر فرصتی ناب برای خشوع و خضوع به درگاه خداوند است که همه ما باید زمینه حضور حداکثری مردم این شب ها را فراهم کنیم.

نمازجمعه دیشموک/

حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز ضمن توصیه مردم به تقوای الهی و تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) در روز ۱۵ رمضان اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) کسی بود که پیامبر اکرم(ص) همیشه او را در آغوش می‌گرفت و می‌بویید و می‌گفت این هدیه الهی است که از طرف پروردگار عالم به ما رسیده است.

وی در ادامه گفت: امام حسن مجتبی نه تنها در بین پیروان و شیعیانس بلکه در بین دشمنانش از جایگاه بالایی برخوردار بود و از افضل‌ترین و عابدترین افراد زمان روزگار خودش بود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت بود و در رساندن غذا به فقرا و مستمندان در زمان خود زبانزد عام و خاص بود.

وی اذعان کرد: چه خوب است در این ماه مبارک رمضان که گرسنگی و تشنگی را می‌چشیم به تبعیت از امام حسن مجتبی(ع) به فکر یتیمان و فقرا باشیم.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به روز ۱۹ رمضان ضربت خوردن حضرت امام علی(ع) ضمن تسلیت این روز به شیعیان بیان کرد: حضرت علی(ع) در حکومت‌داری و عدالت حرف اول را می‌زد و در برخورد با افراد در بیت‌المال بسیار سختگیر بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در تحقیق یک فرد یهودی به خاطر شدت عدالت بود که در محراب به شهادت رسید و یک فرد عدالت گستر جهانی بود و ما باید بدانیم که این سیره عملی حضرت علی(ع) برای دولتمردان نظام اسلامی یک درس باشد که اگر بخواهیم مسؤولان خوبی برای این نظام باشیم باید توجه به زندگی و سیره عملی حضرت امیر را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام راوند با اشاره به شب‌های قدر در ماه رمضان گفت: شب‌های قدر از هزاران ماه بالاتر است و ما باید اعمال این شب‌های گرانقدر را به خوبی انجام دهیم و در این شب‌ها چون مقدرات یکساله انسان به امضای امام زمان(عج) می‌رسد و شب نزول فرشتگان است نسبت به این شب‌ها بی‌توجه نباشیم.

وی با شاره به به اینکه بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در کشور ما ایران وجود دارد عنوان کرد: ما باید با توجه به اینکه امام راحل اعدام منافقین را طی نامه‌ای به قوه قضائیه در زمان خودش دستور داد که این منافقین و تروریست‌ها را اعدام کنید و در جایی دیگر فرمودند رحم بر محاربین ساده‌اندیشی است و قاطعیت اسلام در برابر دشمنان خدا از اصول تردید‌ناپذیر نظام اسلامی است آنان که تشخیص موضوع بر عهده آنان است وسوسه و شک تردید نکنند و تروریست‌ها را اعدام کنند ما باید تردیدی در چنین حکم‌هایی نداشته باشیم.

وی ضمن محکوم کردن عمل تروریست‌ها را در صحن مطهر امام و مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان باید بدانند که ایران اسلامی از چنین حدثه‌هایی ترس و واهمه ندارد و خودشان دیدند که نقشه‌هاشون را در تهران خنثی کردیم.

امام جمعه دیشموک گفت: شیطان بزرگ و جوجه‌شیطانهای او باید بدانند که اسرائیل در آینده نزدیک نابود می‌شود و آینده از آن مستضعفان عالم است.

وی با اشاره به سخنان رهبر در مرقد مطهر امام که فرمودند برخی عقلانیت را این می‌دانند و می‌گویند که چالش بر ابرقدرت‌ها هزینه دارد گفت: البته هم سازش و هم چالش هزینه بر است و ما باید بدانیم که آمریکا دست از دشمنی بر ما بر نمی‌دارد.

خطیب نماز جمعه دیشموک سند ۲۰۳۰ را یک سند ضد آموزشی آموزش و پرورش دانست و گفت: سند ۲۰۳۰ با استقلال کشور ما سازگاری ندارد و این با مبنای دینی ما که قرآن و نظام اسلامی است همخوانی ندارد پس باید سند ۲۰۳۰ با نظام آموزشی ما همخوانی داشته باشد و در دست متخصصین دینی باشد.

وی با اشاره به نیمه کاره رها شدن مصلی شهر دیشموک گفت: بر حسب سخنان و کارشناسان عمرانی هر ساختمانی که بیش از چند سال نیمه کاره رها شود به خودی خود تخریب می‌شود که متاسفانه مصلی شهر دیشموک بیش از ۳ سال است که نیمه کاره رها شده و مردم در گرما و بدون داشتن فضای فیزیکی مناسب در این ماه مبارک رمضان نمازهای خود را به جا می‌آورند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: با توجه به اینکه چند ماه دیگر زمستان و و دوباره هوای سرد بر مردم غالب است بحث مصلی شهر دیشموک نیمه تمام رها شده و این بحث مصلی زیبنده دولت اسلامی نیست.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه اینقدر هرینه‌های بی‌مورد وجود دارد و بحث اختلاس ها در دولت‌ها بوده مصلی که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد جای بسی تامل است که نیمه کاره رها شده است.

امام جمعه دیشموک تاکید کرد: ما از مسؤولان شهری، شهرستانی و استانی می‌خواهم که این قضیه را پیگیری کنند و بالاخص آقای استاندار می‌خواهم که اگر صدای ما را می‌شنود بودجه جهت تکمیل این پروژه جهت تکمیل شدن اختصاص دهد تا مردم از این مشکل نجات پیدا کنند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت