پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1396 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 19065

در خطبه های این هفته نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

از اهمیت توجه به بخش کشاورزی ودامپروری تا ضرورت حفظ وحدت در برابر نقشه های دشمنان

سعادت دنیا و آخرت ما به دین وابسته است و امروز کسانی که دین را به مردم می آموزند روحانیون است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیین نماز سیاسی ،عبادی  جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد  با حضور چشمگیر مردم متدین و ولایتمدار برگزار شد وایمه جمعه در خطبه های نماز مسایل مختلفی رابیان کردند.

مشروح سخنان ایمه جمعه استان درزیر می اید.

امام جمعه موقت یاسوج:ملت ایران اسلامی هیچ وقت در پیشیرد کارها ناامید و مایوس نخواهد شد

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه دشمن شکن مرکز استان با تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) گفت:امام علی فرموده است برای کسانی که قدردان نعمت الهی را می دانند هیچ رخصانی برای آنها پیش نمی آید.

وی ادامه داد: نتیجه شکر گذاری نعمت است که خداوند فرزند خوب و همسرمومنه و مال حلال می دهد.

خطیب جمعه مرکز استان تصریح کرد:کسانی که در این شبها راز و نیاز دعا را سرانجام کار خود قرار دهند خداوند در اجابت را بر روی آنها باز خواهد کرد.

موسوی اعظم بیان کرد:حضرت امیر المومنین در حدیث دیگری گفته اند که ضرورت این شبها پشیمانی از اعمال خلاف و شافعه هر انسان است و توبه هر شخص باشد از روی باور باشد و خداوند در این شبها ک و در این مبارک گناهان او را می بخشد.

وی ادامه داد: در این شبها باید شبهای قدر را قدر دانست و با خلوص نیت در این شبها و این ایام را مورد استفاده قرار دهیم.

خطیب جمعه مرکز ستان تصریح کرد: گذشته ها گذشته و آینده را نمی توان دانست پس از این زمانها به بهترین نحو استفاده کنید.

موسوی اعظم در خطبه های دوم نماز جمعه مرکز استان بیان داشت:ملت ایران اسلامی هیچ وقت در پیشیرد کارها ناامید و مایوس نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ وقت نباو از رحمت الهی ناامید شد گفت: یکی از گناهان کبیره ناامیدی از نعمت های الهی است.

امام جمعه موقت یاسوج به مناسبت های پیش رو و شهادت امیر المومنین اشاره کرد و گفت: یکی از مسایلی گه باعث عزت مسلمین است راهپیمایی جهانی روز بزرگ قدس است.

وی ادامه داد: این روز بزرگ مبارزه با استکبار جهانی است و امروز دشنمنان این نظام و مسلمین در پی انشقاق بین مسلمین بود که اتحاد این روز می تواند مشتی بر دهان آنها باشد.

موسوی اعظم بیان کرد: قدرت جهانی اسلام را امروز باید با اتحاد از همه جهات بر رخ دشمن بکشیم.

وی به احترام و ارج واقعی به شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: این ایام ایام شهادت مجاهد واقعی شهید چمران آن بزرگ مرد در صحنه نبرد است که باید قدر دان زحمان این بزرگوار بود.

امام جمعه مرکز استان به شهادت شهدای موتلفه و ترور فرد خبیثی به نام حسنعلی منصور اشاره کرد و گفت: این ملعون عزت ما را با کاپیتالاسیون را بازگو کرد که مردان بزرگ موتلفه با ندای امام خود آنها را از صحنه خارج کردند.

وی به عدل امام اشاره کرد و گفت: ساده زیستی امام و عدل ایشان در برابر دیگران در مسایل دینی و سیاسی از نشانه امام مظلوم است.

خطیب جمعه مرکز استان تصریح کرد: مسوولان امانتداری از بیت المال را علی (ع)بیاموزند و بدانند خیانت به بیت المال مسلمین بزرگترین و درد ناک ترین گناه است.

امام جمعه دهدشت:اگر بخواهیم به جایی برسیم و ارزشمند بشویم باید از مسیر امیرالمومنین به سمت خدا برویم تا در پیشگاه خداوند ارزشمند شویم.

سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: شهادت حضرت علی(ع) را به پیشگاه مقدم امام عصر و همه مسلمین و جمع حاضر تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه دهدشت افزود: امروز اگر بخواهیم به جایی برسیم و ارزشمند بشویم باید از مسیر امیرالمومنین به سمت خدا برویم تا در پیشگاه خداوند ارزشمند شویم.

حسینی ادامه داد: امیرالمؤمنین کمال بخش و تمام کننده نعمت ها است.

وی با ببان اینکه ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین از پایه های اسلام است گفت: اسلام بر ۵ پایه استوار است که مهمترین آن ها ولایت است و ولایت شرط قبولی تمام عبادات است.

امام جمعه دهدشت تاکید کرد: حضرت علی(ع) در عبادت، سخاوت، جهاد و میدان جنگ، کشاورزی، مدیریت، سخن گفتن و …قهرمان است.

حسینی افزود: نهج البلاغه یک معجزه جاوید امیرالمومنین است که فوق بشر است و کسی نمی تواند مانند آن بیاورد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) با تمام این خصوصیات برتر اما در امت خود مظلوم بود گفت: زندگی امیرالمومنین باید برای ما الگویی باشد.

خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه ولی فقیه تمام اختیارات امام معصوم را دارد افزود: باید نگاه کنیم ببینیم که ولی فقیه چه می گوید و باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم.

حسینی افزود: ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی است که در سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و خدمات بسیاری توسط این نهاد در کشور انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامپروری دو عامل اصلی تولید و اشتغال است افزود: شهرستان کهگیلویه ظرفیت بسیاری خوبی وجود دارد که می توان با استفاده بهینه تحول اقتصادی خوبی به وجود می آید.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه انجام پروژه های مهم آبرسانی به کلاچو و چنگلوا تحول بزرگی در وضعیت اقتصادی مردم شهرستان ایجاد خواهد کرد گفت: مسئولین باید تمام تلاش خود را انجام دهند که این دو پروژه رو انجام دهند.

حسینی تاکید کرد: سعادت دنیا و آخرت ما به دین وابسته است و امروز کسانی که دین را به مردم می آموزند روحانیون است.

 

امام جمعه چرام :جامعه اسلامی بواسطه عدل و قسط قوام پیدا می کند.

امام جمعه چرام در ادامه خطبه اول اضافه کرد:امیرالمومنین(ع) در طول همان چهار سال و نه ماه حکومت ظاهری بیشترین اهتمام شان استقرار عدل در جامعه بود.

افشار اظهار کرد:آن حضرت عدالت را مایه حیات اسلام و در حقیقت روح مسلمانی در جامعه می دانستند.

وی افزود: جامعه اسلامی نباید از این شعار عدالت و الگوی عدالت یعنی امام علی(ع) دور شود.

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم بیان کرد:بر اساس اطلاعات دقیق جریانی که مبانی انقلاب و نظام اسلامی را قبول ندارند، در صدد نفوذ به مهم ترین رکن تعلیم و تربیت یعنی آموزش و پرورش است.

وی افزود: این جریان از بیرون هدایت می‌شود و به دنبال مسخ فرهنگی جمهوری اسلامی از پایه است.

حجت الاسلام افشار اضافه کرد:همه بدانند خطرناک ترین نفوذ ، نفوذ فرهنگی است.

امام جمعه چرام در ادامه خطبه دوم گفت:هجمه فرهنگی از هجوم نظامی سخت تر است چون روح جوان و نوجوان در اختیار دشمن قرار می‌گیرد.

وی افزود:نفوذ فرهنگی چون راهبردی است، پایه های حکومت اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

افشار اضافه کرد:حذف داستان شهید فهمیده از کتاب هدیه های آسمانی پایه ششم و بعضی از آموزه‌های دینی زنگ خطری است که باید به هوش بود.

خطیب جمعه چرام در ادامه اظهار کرد:کتاب مطالعات اجتماعی سال نهم امسال عکس شهید نواب صفوی را حذف کرد؛شهید نواب صفوی که اولین جرقه های انقلاب اسلامی را در ذهن رهبر انقلاب زدند.

امام جمعه چرام گفت:آموزش و پرورش راه را دارید اشتباه می روید اینجا جمهوری اسلامی امنیت اش مرهون خون شهداست.

امام جمعه باشت:مواظب باشیم کشور دو قطبی نشودباید همه ملت ایران در حفظ وحدت و اقتدار کشور تلاش کنیم

امام جمعه باشت گفت:روز جهانی قدس یادگار همیشه جاوید امام است.حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان باشت ضمن تسلیت به مناسبت سهادت امیر المومنین علی (ع)اظهار کرد:از مسائل و نکات برجسته امیر المومنین علی (ع) اجرای عدالت در جامعه بود.اجرای عدالت را در بین خانواده و اقوام هم اجرا می کردند و هیچ تعارتی در این زمینه نداشتند این یک درس برای مسئولین کشور است.

وی افزود:در دوران خلافت امام علی (ع)ایشان یک حرکت بسیار اساسی که مبارزه با نفاق بود انجام دادند ، مبارزه با نفاق توسط ایشان یک کار خستگی ناپذیر بود.در جنگ جمل وقتی آیشه جلوی امام علی ایستاد مسلمانان دچار تردید شدند و برای آنها تشخیص حق از باطل سخت بود،در این میان امام علی با روشنگری مردم را آگاه کردند و این که حتی زن پیامبر هم جلوی دین می ایستد.

امام جمعه باشت تصریح کرد: در جنگ نهروان خوارج جلوی امام علی (ع)ایستادند در تاریخ خوارج به افرادی مومن و متعهد به دین مشهور هستند و حتی مستحاب را بسیار حساس بودند و انجام می دادند.وقتی در مقابل امام علی (ع)ایستادند مردم دچار سک و تردید شدند ولی امیر المومنین با روشنگری این فتنه را یرکوب کردند و فرمودند من چشم فتنه را در آوردم.

حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: در مبارزه با معاویه قرآن ها را بر سر نیزه بردند و مردم دچار تردید شدند کسانی که با امام شمشیر زدند شمشیر را روی سر امام علی گذاشتند.امام علی فرمودند من قرآن ناطق هستم و هیچ گاه در میابل فتنه و نفاق کوتاه نیامد.تاریخ به ما درس داده که هرگاه فتنه شد مسلمانان دچار شک شدند و رهبر انقلاب هم فرمودند من روی فتنه حساسم.

خطیب جمعه ضمن تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد:سند ۲۰۳۰ توسط شورای عالی انقلاب لغو شد و مصوب شد هر سندی در خارج از کشور امضا شود باطل است.مردم متوجه شدند که این یک مسئله سیاسی نیست و جلوی این کار گرفته شد.تحریم های جدید توسط سنای امریکا با ۹۸رای وضع شد و بهانه آنها هم حمایت ایران از تروریست است تا کنون چندین بار شاهد نقض برجام توسط آمریکا بوده ایم ولی مسئولین واکنش عملی در مقابل این بدعهدی هارا ندادند.اگر مسئولین پاسخ ندهند آنها روز به روز گستاخ تر میشوند.

وی در اشاره به دیدار رهبر و کارگذاران نظام اظهار کرد:رهبر فرمودند مواظب باشیم کشور دو قطبی نشود و مثالی از دوره بنی صدر و دو قطبی کردن کشور اشاره کرد.باید همه ملت ایران در حفظ وحدت و اقتدار کشور تلاش کنیم .

حجت الاسلام عبودی افزود:در دیدار کارگذران با رهبر انقلاب رئیس جمهور در رابطه با معیشت مردم حرف های خوبی فرمودند ولی رهبر خطاب سخنان رئیس جمهور را خودشان دانستند و فرمودند دولت باید این مشکل مردم را حل کرده و به معیشت مردم رسیدگی کند.دولت باید از نیروهای جوان،انقلابی متخصص استفاده کند زیرا وزیر کشور که قوی باشد امتیاز اول آن برای رئیس جمهور خواهد بود.و در این میان مسئولین و رسانه ها نباید به حواشی پرداخته و جناح های سیاسی باید جو را آرام نگه دارند که دولت به حاشیه کشیده نشود و بتواند مشکلات را حل کند.

وی در قسمت دیگری از خطبه های این هفته به روز قدس اشاره و عنوان کرد:روز جهانی قدس یادگار همیشه جاوید امام است.و باید این روز را مثل سال های قبل گرامی بداریم و همه در راهپیمایی جمعه اخر ماه مبارک رمضان شرکت کنیم و امسال راهپیمایی باشکوه تری برگزار کنیم.

امام جمعه باشت گفت:روز جهانی جهاد کشاورزی را خدمت همه مسئولین کشوری و شهرستانی تبریک عرض می کنیم .این نهاد در سال ۵۸توسط امام خمینی برای کمک به مناطق محروم و نیازمند تشکیل شد.اگر مسئولین کمک کنند منابع اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد.
امام جمعه شهر دوگنبدان:شتاب بخشی به توسعه مناطق محروم نیازمند افزایش روحیه جهادی است
سید امین الله حجازی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دوگنبدان با اشاره به در پیش بودن روز ۲۸ خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی تصریح کرد که در ابتدای تشکیل این نهاد انقلابی دگرگونی چشمگیری در مدت زمان کوتاهی در مناطق محروم کشور به‌ویژه روستاها رخ داد که ناشی از عزم جوانان برای پیشرفت و آبادانی کشور بود.

وی با بیان اینکه روستاها جبهه نخست توسعه اقتصادی و خودکفایی کشور هستند خواستار احیای این روحیه انقلابی برای خدمت به اهالی مناطق روستایی شد.
امام جمعه شهر دوگنبدان ابراز داشت که خدمات چشمگیری در حوزه‌های مختلف از سوی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد، ولی تا رسیدن به مطلوب باید تلاش بیشتری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در تهران که منجر به شهید و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان شد گفت: نیروهای امنیتی و نظامی کشور تقویت شوند.
حجازی با یادآوری اهمیت امنیت برای توسعه پایدار کشور افزود که با وجود تلاش و ایثار نیروهای امنیتی برای مقابله با حوادث تروریستی اخیر اما به دلیل اهمیت موضوع تقویت نیروهای نظامی ضروری است.
امام جمعه شهر دوگنبدان به سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود که حضرت علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام است که پیروی از سیره او کوتاه‌ترین راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.
وی بیان کرد: پارسایی، تقوا، اخلاص، پرهیزگاری، شجاعت، مهربانی با ایتام و دستگیری از نیازمندان از ویژگی‌های برجسته امام علی (ع) است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت