در یکی دو سال اخیر روابط عمومیها در اقدامی نامربوط و به دور از کار حرفهای تنها به تبریکها و تسلیتها دلخوش کردهاند و در هر شبانهروز به جای پرداختن به وظیفه حقیقی خود فرهنگی غلط را در استان جا میاندازند که با این کار نباید به آینده روابط عمومیها امیدوار بود.
پایگاه خبری صدای جنوب:
اگر بخواهیم سخن به درازا کشیده نشود و به حاشیه نرویم باید از جایگاه اصلی روابط عمومیها به عنوان مغز متفکر هر دستگاه یاد کنیم.اما در کهگیلویه و بویراحمد این نقش اکنون به هر دلیل تعطیل شده و روابط عمومیها جایگاه خود را به کارهای دم دستی و پیش پا افتاده تنزل
مدیرانی که هیچ اعتقادی به روابط عمومی ندارندنان خودرادرتعطیلی روابط عمومی هامی بینند چراکه مدیرناکارامدکه هیچ توانمندی وخلاقیتی نداشته ودستگاهی تعطیل وناموفق داردبایدهم روابط عمومی تعطیل داشته باشد.بسیاری ازروابط عمومی هادراستان تعطیل هستندواگردرب دایره روابط عمومی بسته شود بسیاربهترازبازبودن ان خواهدبود.
مدیران مقصر اصلی در ناکارآمدی روابط عمومیها
وقتی از روابط عمومیهای استان در این خصوص سؤال میکنیم ما را به مدیران خود ارجاع میدهند و این کار را تنها به دلیل فشار مدیران برای فرستادن پیامک در مناسبتها میدانند.
مدیر روابط عمومی که نسبت به چنین کاری از سوی روابط عمومی دستگاه خود گلایهمند بود از ما خواست تا چنین موضوعی را با مدیر مربوطه در میان بگذاریم.
حال جای سؤال است که چرا مدیران محترم دستگاهها از مسئولان روابط عمومی خود انتظار فرستادن پیامکهای تخصصی را ندارند.
پیامک تخصصی به این معنی که برای مثال روابط عمومی جهاد کشاورزی میتواند در خصوص کمک به مصرف بهتر آب در مزارع از کشاورزان بخواهد تا رو به آبیاری قطرهای بیاورند و یا این که روابط عمومی شهرداری از مردم بخواهد تا در تفکیک زبالهها با شهرداری همکاری کنند.
همین طور روابط عمومی صنعت و معدن از همه کسانی که توانایی سرمایهگذاری در بخش صنعت را دارند درخواست کند تا برای همکاری در بخش صنعت و معدن وارد میدان شوند و روابط عمومی محیط زیست نیز از مردم درخواست کند تا شکارچیان و مخربان طبیعت را به مراجع معرفی کنند.
همچنین است وضعیت سایر روابط عمومیها که برای مثال روابط عمومی دستگاه قضایی میتواند نسبت به عواقب هرگونه نزاع دستهجمعی به صورت پیامکی هشدار دهد و روابط عمومی منابع طبیعی نسبت به انقراض گونههای گیاهی با پیامکهای مرتبط فرهنگسازی کند.
روابط عمومی بهزیستی و کمیته امداد میتوانند با پیامک از خیرین برای کمک به خیل نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد درخواست یاری کنند و روابط عمومی ورزش و جوانان نسبت به استفاده از هرگونه مواد نیروزا به ورزشکاران استان هشدار لازم بدهد.
اما میبینیم که در یکی دو سال اخیر روابط عمومیها در اقدامی نامربوط و به دور از کار حرفهای تنها به تبریکها و تسلیتها دلخوش کردهاند و در هر شبانهروز به جای پرداختن به وظیفه حقیقی خود فرهنگی غلط را در استان جا میاندازند که با این کار نباید به آینده روابط عمومیها امیدوار بود.
در همین خصوص با یکی از روابط عمومیهای برتر کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد به گفتوگو نشستیم:..
پیشی گرفتن تبلیغات از وظیفه اصلی روابط عمومیها
سید حمدالله خواهشنیک مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به فارس گفت: روابط عمومی دو وظیفه یکی اطلاعرسانی و دیگری تبلیغات را بر عهده دارند.
وی گفت: در حیطه اطلاعرسانی در آموزش و پرورش پیامکهایی برای مخاطبان داخلی خود و همچنین خبرنگاران ارسال میکنیم تا برنامههای آموزش و پرورش را اعلام کنیم.
این مسئول روابط عمومی افزود: اما در ابعاد تبلیغاتی روابط عمومیها میتوانند به شیوههای مختلف تبلیغات کنند که یکی از راههای آن از طریق پیامک است.
وی گفت: اما باید به خاطر بسپاریم و اجازه ندهیم که تبلیغات از اطلاعرسانی پیشی بگیرد که متأسفانه این گونه شده است.
افرادی که باری به هر جهت روابط عمومی دستگاه شدهاند
محمود داربام مسئول اداره روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم که خود سالها در این حوزه کار کرده است ناآشنا بودن روابط عمومیها با وظیفه خود را دلیل چنین کارهایی در استان میداند.
وی گفت: افرادی را باری به هر جهت در روابط عمومیها گماشتهاند که واضح است نه کارآیی و نه خلاقیت دارند و برای پوشاندن ضعف خود تنها به ارسال پیامکهای مناسبتی اقدام میکنند.
این مسئول در حوزه روابط عمومی افزود: بسیاری از مدیران استان هم از روابط عمومی و وظایف آنها سر در نمیآورند و تنها از مسئولان روابط عمومی خود چسباندن عکس و پوستر و فرستادن پیامک تبریک و تسلیت را خواهانند.
بنابراین نوشته ضعف وبه حاشیه راندن روابط عمومی هانوعی بازی بسیاری ازمدیران است که درحفظ صندلی خودبه هرشکلی میکوشند امانمیدانند نتیجه این بازی هرچه باشدانهاشکست خورده هستند .
مرجع.راه ملت