پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 تیر 1396 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 19997

کهگیلویه و بویراحمد در روز شهادت صادق آل محمد(ص )سوگوار است

قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز ،پنجشنبه ،با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ بر سر در منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به صادق آل محمد (ع) نشان داده‌اند.

پایگاه خبری صدای جنوب :

مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۲۵ شوال سالروز شهادت جانگداز امام ششم شیعیان حضرت امام جعفرصادق (ع) همچون دیگر نقاط کشور عزادار و سوگوار هستند.

به گزارش صدای جنوب ، قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز ،پنجشنبه ،با نصب پارچه نوشته‌های سیاه رنگ بر سر در منازل، مغازه‌ها و مکان‌های عمومی عشق، ارادت و دلدادگی خود را نسبت به صادق آل محمد (ع) نشان داده‌اند.

ارادتمندان، شیفتگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی در تمامی نقاط کهگیلویه و بویراحمد با حرکت به سمت حرم امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها در غم جانسوز امام جعفرصادق (ع) به سوگ نشسته‌اند.

امروز حسینیه‌ها، مساجد و خیابان‌های شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد همچون مناطق مختلف این استان صحنه دلدادگی و ارادت شیفتگان به ائمه اطهار (ع) است.

سخنرانان و مداحان در این آیین‌های سوگواری و عزاداری به تبیین بخشی از زندگانی، ابعاد شخصیتی، فضائل و ویژگی‌های اخلاقی ششمین امام شیعیان می‌پردازند.

حضرت امام جعفرصادق (ع) ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی به دست «منصور دوانیقی» خلیفه عباسی در مدینه به شهادت رسید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

درسایرشهرهاومناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد نیزچنین مراسم هایی برگزارشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت