پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 شهریور 1396 ساعت 17:06:: شناسه خبر: 21683

دستاوردهای دولت تدبیروامید در بخش کشاورزی و تولیدات دامی استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از ۲۷ هکتار ابتدای دولت تدبیر و امید به ۷۹ هکتار افزایش پیدا کرده است.

 پایگاه خبری صدای جنوب:

 با نگاهی به آمارهای بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان رشد و افزایش قابل توجهی در زمینه‌های تولید انواع محصولات از جمله گندم، خرید تضمینی محصولات، سطح باغ ها، میزان سرمایه گذاری و سطح زمین‌های مجهز به سامانه‌های آبیاری نوین را مشاهده کرد.

**تولیدات کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتدای سال زراعی ۹۱-۹۲ میزان باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ هزار و ۵۶۰ هکتار بود که این سطح در دولت تدبیر و امید و تا هفته دولت ۹۶ به ۴۳ هزار و ۴۵۲ هکتار رسیده است.
شهرام عسکری افزود: در همین زمینه ایجاد و کشت باغ‌ها در اراضی شیب دار در دولت یازدهم به یک هزار و ۴۰۰ هکتار رسیده است.

 

اظهار داشت: سطح گلخانه‌های استان ۳۴۹ هزار و ۹۵۰ متر مربع در سال زراعی ۹۱ – ۹۲ بوده که این سطح تا هفته دولت ۹۶ به ۴۶۷ هزار و ۱۵۰ متر مربع افزایش پیدا کرده است.

 

وی بیان کرد: تولید گل شاخه بریده در سال زراعی ۹۱ – ۹۲ حدود ۹ میلیون و ۷۳۵ هزار شاخه بوده است که در نیمه نخست سال ۹۶ به تولید ۱۸ میلیون و ۲۸۰ هزار شاخه رسید.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تولید سالانه هشت هزار تن سبزی و صیفی از کشت‌های متراکم گلخانه‌ای موفقیت دیگری برای دولت تدبیر وامید محسوب می‌شود.

 

شهرام عسکری ابراز داشت: تولید سیب درختی کهگیلویه و بویراحمد از ۸۵ هزار تن در سال زراعی ۹۱ و ۹۲ به ۱۲۰ تن تا پایان سال ۹۵ رسید.

 

وی افزود: تولید نهال استاندارد و تجاری در سال ۹۲ حدود ۹۳۱ هزار و ۳۶۴ اصله بوده که این میزان تا هفته دولت ۹۶ به ۳ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۱۲ اصله نهال افزایش پیدا کرده است.

 

عسکری تصریح کرد: سطح محصولات ارگانیک سیب، مرکبات و انار در ابتدای سال زراعی ۹۱ – ۹۲ یک هزار و ۹۰۰ هکتار بوده که این رقم تا پایان سال ۹۵ به ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار رسید.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی از ۲۷ هکتار ابتدای دولت تدبیر و امید به ۷۹ هکتار افزایش پیدا کرده است.

 

عسکری اظهار داشت: تولید گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک از ۳۴ هزار تن ابتدای دولت به ۱۴۹ هزار و ۵۸۱ تن رسید.

 

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۱ – ۹۲ میزان ۲۰ هزار و ۱۸۸ تن بوده که تا هفته دولت ۹۶ به ۶۷ تن افزایش پیدا کرد.

 

عسکری اظهار داشت: رشد ۳۰۰ درصدی تولید کلزا در این دولت با رقم ۶۲۶ تن در سال نشان دیگری از تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد است.

 

استفاده از آبیاری میکرو در محصولات زراعی این استان قدمی نو و اثر گذار دیگری از متولیان بخش کشاورزی است که برای اولین بار پنج هزار هکتار از مزارع گندم، سبزی و صیفی تحت پوشش آبیاری نواری قرار گرفتند.

**بخش آب‌وخاک

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تأمین آب زمین های دیم در ابتدای سال زراعی ۹۱ و ۹۲ حدود پنج هزار هکتار بود که تا هفته دولت ۹۶ به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.

 

عبدالعلی بهاءالدینی افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ابتدای شروع به کار دولت ۲۱ هزار و ۸۵۰ هکتار بوده که تا هفته دولت ۹۶ و در دولت تدبیر و امید هفت هزار و ۹۴۰ هکتار به سیستم نوین آبیاری مجهز شدند تا میزان اراضی مجهز به سیستم نوین آبیاری به ۲۹ هزار و ۷۹۰ هکتار برسد.

 

وی اظهار داشت: میزان ۳۲ میلیون متر مکعب سالانه در مصرف آب صرفه جویی شده است.

 

بهاءالدینی بیان کرد: اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری در سال زراعی ۹۱ – ۹۲ یک هزار و ۴۰۰ هکتار بوده که این رقم تا هفته دولت ۹۶ به ۲ هزار و ۳۳۰ هکتار رسیده است.

 

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجموع بیش از ۸۸۰ طرح در بخش آب و خاک در این چند سال به بهره برداری رسید.

 

بهاءالدینی افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ ایستگاه پمپاژ و چاه عمیق و آهکی در سطح استان که از دولت قبل بر روی زمین مانده بود تکمیل و به افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

**بهبود تولیدات دامی

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید گوشت مرغ صنعتی در ابتدای سال ۹۲ به میزان ۱۲ هزار و ۵۱۰ تن بوده که تا هفته دولت ۱۳۹۶ به ۱۷ هزار و ۵۰ تن رسیده است.

 

وی افزود: ظرفیت تولید تخم مرغ صنعتی در ابتدای سال ۹۲ یک هزار و ۲۹۱ تن بوده که این رقم در هفته دولت ۱۳۹۶ به ۲ هزار و ۹۶۰ تن رسیده است.

 

محمد جعفر طالبیان پور اظهار داشت: ظرفیت تولید گوشت قرمز صنعتی در ابتدای سال ۹۲ یک هزار و ۴۹۳ تن بوده که این رقم در هفته دولت ۱۳۹۶ به یک هزار و ۸۴۰ تن رسیده است.

 

وی بیان کرد: ظرفیت تولید شیر صنعتی و نیمه صنعتی در ابتدای سال ۹۲ به میزان ۱۶ هزار و ۶۰۸ تن بوده که در هفته دولت ۱۳۹۶ به ۲۱ هزار و ۳۱۵ تن رسید.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تولید عسل از ۵۹۵ تن در سال ۹۳ به حدود ۸۶۰ تن در هفته دولت ۱۳۹۶ رسیده است.

 

وی افزود: تولید سایر ماکیان صنعتی و سنتی در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

 

محمد جعفر طالبیان پور ابراز داشت: در دولت تدبیر وامید چهار واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش بلدرچین و یک واحد پرورش کبک به بهره برداری رسید.

 

حمایت‌های مالی، اعتباری، تسهیلاتی و اداری دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این چهار سال نمود عینی دارد و امروز افزایش میزان تولیدات کشاورزی و تسهیل گری در فعالیت‌های کشاورزی را می‌توان نمونه عینی حمایت‌های دولت از این بخش دانست.فانوس زاگرس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت