پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1396 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 21738

در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

انتقاد شدید مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی از صداوسیما و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تعاونی ها واحدهای کوچک اقتصادی هستند که در کشور ما نقش مستقیمی در اقتصاد و اشتغال دارند، گفت: زمانی که نابرابری درآمد و شکاف طبقاتی در جامعه ای رشد پیدا کند، تنها راهکاری که وجود دارد، ایجاد تعاونی هاست.
به گزارش صدای جنوب، صابر مظاهری در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد ، تعاونی ها را مدلی از اقتصاد اجتماعی خواند که به جای سرمایه محوری، مردم محور است و در عین حال با سازمان های خیریه تفاوت دارند، افزود: تشکیل تعاونی ها، بهترین راهکار تجمیع سرمایه های اندک در دست مردم و اقشار آسیب پذیر است.
وی بیان کرد: دوران تصدی گری در بخش دولتی رو به پایان است و در همه دنیا بخش خصوصی و تعاونی ها فعالیت های اجرایی را در دست دارند و امیدواریم در کشور ما هم بخش خصوصی و تعاونی به جایگاهی که برای آنها در قانون اساسی مشخص شده برسند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان هفت راهبرد وزارت متبوعش برای کمک به اعتلای بخش تعاون پرداخت و گفت: راهبرد اول ترویج فرهنگ تعاون است که با یک اداره و یا بخش قابل اجرا نیست و باید از مدارس و دانشگاه ها شروع شود.
مظاهری تاکید کرد: متاسفانه صدا و سیمای استان در تمام برنامه های هفته تعاون دعوت شد اما در هیچکدام حضور پیدا نکرد که این خود ضد فرهنگ تعاون و ترویج آن است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مسئولین سازمان صنعت و معدن استان برای عدم حضور در این جشنواره گفت : با وجود دعوت از ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت استان برای حضور و سخنرانی در این مراسم متاسفانه وی از حضور بین تعاونگران استان خودداری کرد .
مظاهری راهبرد دوم را توسعه و مدیریت منابع انسانی خواند و افزود: سومین راهبرد تحکیم تعاملات شبکه ای بین خود تعاونی هاست و تقویت همکاری بین بخشی و بین دستگاهی نیز چهارمین راهبرد برای توسعه و تقویت تعاونی هاست.
وی تامین منابع مالی را ششمین راهبرد موجود خواند و توسعه بازار و برند را نیز دیگر راهبردی دانست که از طریق آن می تواند به اقتصاد تعاونی ها کمک کنند، تصریح کرد: خیلی از تعاونی های استان تولیدی هستند اما محصولات آنها به نام استان های دیگر صادر و یا فروخته می شوند و این یک ضعف برای استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مظاهری هفتمین راهبرد اداره خود را نظارت دانست و اظهار کرد: یکی از نیازهای تعاونی های تولیدی استان ایجاد تعاونی های تامین نیاز است که تفاهم نامه ای نیز با شرکت شهرکهای صنعتی امضا شده تا این نیاز برطرف شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ترغیب به ایجاد و گسترش تعاونی های دهیاریها و عمران شهرستانی را از مسئولان استان خواستار شد و خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ هزار و ۹۵ تعاونی ثبت شده وجود دارد که ۲ هزار و ۴۷ مورد با عضویت ۲۷۵ هزار نفر فعال است.
وی با بیان اینکه بخش تعاون در استان ۲۰ هزار و ۴۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است، عنوان کرد: بیشترین تعاونی های استان به ترتیب در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت