یکی از مهمترین مشکلات در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط بهحوزه ی راه هاست به گونه ای که در مناطق برخوردارتر ، نبود راه های استاندارد باعث عدم توسعه می شود و در مناطق محروم تر کیفیت بسیار پایین راه ها عملا خدمات رسانی به روستا ها را محدود و البته با صرف هزینه های بالا همراه کرده است.در بخش سرفاریاب شهرستان چرام جاده اتصال منطقه بسیار محروم پشته زیلایی به مرکز بخش یک جاده روستایی پر پیچ و خم و دارای کمترین استاندارهای یک جاده پر تردد است.
این جاده محل عبور و مرور بیش از ۴ هزار نفر از ساکنین این مناطق است که متاسفانه از کیفیت خوبی برخوردار نیست. سال گذشته با پیگیری های مستمر بخشدار و همکاری مسئولین ، بهسازی و آسفالت بخشی از این جاده در دستور کار قرار گرفت که پس از مدتی ، کار بر روی این پروژه متوقف شد! توقف این پروژه با توجه به نزدیکی فصل بارش ، باعث شد جزئیات توقف این پروژه را از بخشدار سرفاریاب پیگیری نماییم.
بخشدارسرفاریاب در گفت وگو با خبرنگار حوزه سرفاریاب صدای جنوب اظهارکرد : یکی از محورهای پرتردد در بخش سرفاریاب محور ارتباطی دهستان پشته زیلایی است و با پیگیریهای مستمری که ما داشتیم بلاخره به همت استاندار محترم ، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان و شهرستان سال گذشته مقدار شش کیلومتر از محور مذکور جهت روکش نمودن به پیمانکار واگذار گردید که ۳ کیلومتر آن کامل روکش گردید ، ۲ کیلومتر آن بصورت یک لاینه روکش شد و یککیلومتر دیگرش فقط قیرپاشی شد و توسط پیمانکار نیمه کاره رها شد و علیرغم پیگیریهای زیادی که تا الان داشتیم موفق به برگردوندن پیمانکار برای تکمیل پروژه نشدیم .
آتش سودا در خصوص دلیل نیمه کاره رها شدن پروژه توسط پیمانکار گفت : وی عدم وصول مطالبات خویش از اداره راه و شهرسازی را باعث این تعطیلی اعلام کرد و گفت در صورتیکه از طرف اداره کل راه و شهرسازی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شود کار را تکمیل خواهم کرد .
بخشدار سرفاریاب از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا باتوجه به اینکه از سال گذشته تاکنون شاهد تصادفات زیادی در این محور بوده ایم هرچه سریعتر نسبت برگرداندن پیمانکار و تکمیل پروژه فوق اقدام نماید تا خدای نکرده شاهد پیامدهای دلخراشی نباشیم و جمعیت ۴۰۰۰ نفری که از این محور تردد می کنند شاهد روکش کامل این جاده باشند.
غلام حسن آتش سودا همچنین به پل ارتباطی این محور در حدفاصل دوروستای تیرآبگون و دره لیر اشاره کرد و افزود : این پل سال ۸۵ احداث شده و علیرغم اینکه پل قبلی کلی ریزش کرده و زیر آن خالی شده و بسیار باریک و خطرناک هست اما باوجود پیگیری های فراوان تاکنون مسئولین مربوطه جهت آسفالت این پل که بطول تقریبی ۵۰ متر و عرض ۶ متر می باشد اقدامی ننموده اند که امیدواریم قبل از شروع بارندگیها و ریزش کامل پل قبلی هرچه زودتر این پل آسفالت شده و ضمن حذف این نقطه حادثه خیز شاهد به بهره برداری رسیدن پل جدید که بسیار ایمن تر هست باشیم .