پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مهر 1396 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 24891

در جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه مطرح شد:

ممنوعیت ورود گوشت مرغ از دیگر شهرستان ها به کهگیلویه/احتمال تعطیلی مجدد مراکز فروش مرغ زنده

جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه با موضوع بررسی مشکلات تولیدکنندگان مرغ با حضور معاون فرماندار ،رییس اتاق اصناف،نماینده اداره صنعت ومعدن و برخی ازتولیدکنندگان مرغ وعاملین توزیع در محل اداره جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه ستاد تنظیم بازار کهگیلویه با موضوع بررسی مشکلات تولیدکنندگان مرغ با حضور معاون فرماندار ،رییس اتاق اصناف،نماینده اداره صنعت ومعدن و برخی ازتولیدکنندگان مرغ وعاملین توزیع در محل اداره جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

رییس جهادکشاورزی کهگیلویه اظهارداشت:وضعیت نامطلوب فروش مرغ در سطح شهرستان همواره نتیجه عدم هماهنگی بین عاملین توزیع مرغ و واحدهای مرغداری است.
سید عمران تقوی گفت:عدم وجودکشتارگاه ازدیگر عوامل تاثیر گذارست و حتی بهره گیری از کشتارگاه گچساران نتوانسته دربلند مدت این مشکل را برطرف نماید ودامپزشکی کهگیلویه می بایست در این زمینه فکر اساسی نماید.
رییس اداره دامپزشکی نیز در این نشست بابیان اینکه ۳۲مرغداری درکهگیلویه وجود دارد گفت:از این تعداد ۱۷مرغداری فعال و بخشی از گوشت مورد نیاز را فراهم می کنند.
کیانی افزود:۱۶۵موردگواهی حمل درون استانی صادر شده است.
این مسیول ادامه داد:در این شهرستان ۶ عامل توزیع گوشت فعالند و این اداره در قیمت مرغ وتوزیع ان هیچگونه دخالتی ندارد وتنها وظیفه نظارت بهداشتی داریم.
نماینده مرغداران نیز درسخنانی گفت:بیش از۵۰ درصد تولیدکنندگان مرغبدهکارند و بانک کشاورزی کمر مرغداران را شکسته است.
جوشن افزود:بانک از برخی تولیدکنندگان مرغ سود ۳۵۰ میلیون تومانی گرفته است.
وی با اشاره به مشکلات فروش مرغ خاطرنشان کرد:طبق دستورالعمل مرغ تولیدی باید ۳۵ روزه فروش رود اما تولیدکنندگانی داریم که پس از این بازه زمانی بیش از ۱۸ روز جهت فروش انتظار می کشند ولی عاملین حمایت نکرده و سهل انگاری می نمایند.
در ادامه یکی از مرغداران گفت : تولید مرغداری ما آماده توزیع است وهرروزدارم ضررمیکنم اما کسی به آن توجه ندارد.
پیام گفت: یکباربرای همیشه مشکلات ما رابرطرف کنید و جلوی بی برنامگی عاملین توزیع رابگیرید.
یکی دیگر از تولیدکنندگان مرغ خاطرنشان کرد :برخی واحدها ۱۱۵میلیون تومان وام گرفته اند و هم اکنون ۵۷۰ میلیون تومان بدهی دارند.
آروین ادامه داد دیگر جز فرار از خانه،زندان و خانه نشینی راهی نداریم.

پس از سخنان مرغداران نوبت به عاملین توزیع گوشت مرغ رسید که بزرگیان گفت:توزیع گوشت مرغ محدود است و  ۵۰ تن تولید مرغ را نمی توانیم خرید وتوزیع نماییم.
بزرگیان تاکید کرد باید بابرنامه ریزی گسترده به حل چنین مشکلاتی پرداخت.
وی گفت: تجربه نشان داده که زنده فروشی مرغ در این باره جواب میدهد.
رییس اتاق اصناف کهگیلویه نیز در این نشست بااشاره به نارضایتی مرغداران از عاملین توزیع مرغ پیشنهاد داد: یکی ازمرغداران به عنوان عامل توزیع معرفی شود. ‌
عین الله اخوان گفت:اتاق اصناف آمادگی دارد تا پروانه مجانی برای تسهیل کار صادر نماید.
عبدالنبی دلداده نیز گفت:پراکنده صحبت کردن تولیدکنتدگان مرغ و پرداختن به همه مسایل مشکلی از مرغداران حل نخواهد کرد.

مسیول اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی کهگیلویه افزود:باید زمینه را فراهم کنیم تا هم عامل توزیع و هم مرغدار خریدوفروش رابدرستی انجام دهند و ما هم قیمت پیشنهادی را روزانه اعلام میکنیم.
دلداده با انتقاد از عاملین توزیع گفت:وقتی قیمت مرغ دلخواه آنها نباشد بود ویانبود مرغ در شهرستان کمترین اهمیتی ندارد ولی وقتی در خارج ازشهرستان قیمت دلخواه عاملین باشد برای سود بیشتر به ما مراجعه می کنند.
این مسیول ادامه داد:قیمت مرغ زنده وکشتارروز مشخص هست و در جلسه ستاد تنظیم بازار مورد موافقت نیز قرار گرفته ومصوب شده است.

دلداده درپایان سخنانش گفت: فروش رقابتی و آزاد راه دیگری است که براین مشکلات موجود فائق بیاییم.
معاون فرماندار کهگیلویه نیز گفت:برگزاری چنین جلساتی می تواند در تنظیم بازار و سامان دادن وضعیت فروش مرغ موثر باشد و فروش مرغ با قیمت بیشتر به مردم غیرقابل قبول است و نباید ازحق مردم به سادگی عبورکنیم.
اسلام خسروی خطاب به مرغداران گفت: مشکلات شما مرغداران همواره وجود داشته چون هرکدام به سودخودتان فکرمیکنید و کاری به مردم و همکار خودتان ندارید.
خسروی ادامه داد:عاملین توزیع نیز متاسفانه به سود بیشتر فکر می کنند و اینکه مردم چه مشکلاتی داشته باشند کمترین ارزشی برای انها ندارد.

خسروی تاکید کرد:مشکلات عاملین توزیع با واحدهای مرغداری درزمینه خرید و فروش باید مبتنی بر همکاری باشد.
وی ادامه داد چگونگی فروش ومحاسبه قیمت روزانه که همواره اعلام می شود دردستور کار همه شماقرارگیرد و نباید به بهانه های واهی برمردم فشار وارد کنید.
اسلام خسروی گفت :تا زمانی که تولیدکنندگان درسطح شهرستان ،مرغ برای عرضه به بازار داشته باشند خرید و ورود از دیگر شهرها همچون بهبهان و گچساران ممنوع می باشد.
معاون فرماندار کهگیلویه گفت: دستگاه های متولی در این زمینه باقاطعیت برخورد نمایند.

اسلام خسروی با اشاره به سخنان مرغداران درباره بدهی به بانک ها گفت:بسیاری از مرغداران تسهیلات رابرای خرید ماشین های شاسی بلند و خانه های مجلل هزینه می کنند و همین عامل سبب شده که  بدهی های شما به سیستم بانکی افزایش یابد.

برپایه گزارش خبرنگارصدای جنوب،دراین جلسه مقرر شد درزمینه برخورد و تعطیلی مجدد مراکز فروش مرغ زنده در حاشیه جاده ها به زودی بررسی و تصمیم گیری شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت