پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 آبان 1396 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 26128

گزارش کامل یادواره ۸۹شهید والامقام دانش آموز شهرستان کهگیلویه/جایگاه امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری دانش آموزان است/تصاویر

جایگاه امروز ایران اسلامی در عرصه های سیاسی و بین المللی مرهون فداکاریهای دانش آموزان و جوانان دیروز و پشتکار و تلاش جوانان و دانش آموزان امروز است.

پایگاه خبری صدای جنوب :

ویژه برنامه نیمکت نورانی پاسداشت ۸۹شهید والامقام دانش آموز شهرستان کهگیلویه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم بویژه خانواده ی معظم شهدا و ایثارگران در مدرسه دبیرستان دخترانه شاهد شهر دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در این یادواره ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان  و اقشار مختلف مردم اظهار داشت؛در تاریخ ، انقلاب های مختلفی به وجود آمده که هر کدام نقاط مثبت ،توانمندی ها و محور های خود را داشته است،اما انقلاب بی نظیر ملت ایران در بهمن ۵۷ با رویکرد فرهنگی و با کار کرد دین و مردم در عرصه های مختلف  انقلابی به وجود آورد که تیوریسین های علم سیاست به مانایی،پویایی ک بزرگی ان اذعان و اعتراف می کنند و گواه این انقلاب همین است که روز به روز مانا تر شده است.

سید کمال الدین دولتخواه افزود،در تاریخ ملت ایران  از سوی استعمار دردهای زیادی را متحمل شده بود اما در بهمن ۵۷  ایرانیان انقلابی به وجود آورد که درد ها را درمان کرد و در مقابل استعمار به استقلال و در مقابل استدلال به آزاده خواهی رسیدیم و توسعه پیشرفت داشتیم.
وى تصریح کرد:۱۳ آبان ماه یکی از سرفصل های مهم انقلاب اسلامی ایران بوده است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز استکبار ستیزی معروف است و این مناسبت یادآور ایثارگری و مجاهدت جوانان و نوجوانانی است که با تأسی از امام راحل(ره) در برابر کینه توزی ها و حیله گری های جهان خواران ایستادگی کرده اند.

در ادامه مراسم ،سید لطف‌الله فروزان تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشورمان را یادآور شد و با توجه به ناکامی دشمن در جنگ هشت ساله، گفت: امروزه هدف دشمن این است که سیاست کشور ما را به سمت تهاجم فرهنگی بکشاند.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه، یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن را برگزاری یادواره‌‌های شهدا دانست و با بیان اینکه در جنگ فیزیکی اجازه ندادیم دشمن به تمامیت ارضی کشور نفوذ پیدا کند، خواستار توجه والدین نسبت به فرزندان‌شان در رابطه با تهاجم فرهنگی دشمن شد.

وی افزود؛دشمنان انقلاب با حربه فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند بنابراین باید با فرهنگ شهادت و گسترش آن در برابر کفر جهانی ایستادگی کرد.
در ادامه ،مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهدای دانش آموز اسطوره های خودباوری، پایداری و مقاومت هستند.

حجت الاسلام میرمحمدی  اظهار داشت: شهدای دانش اموز برای حفظ آرمانهای انقلاب در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند.
وی بیان کرد: شهدای دانش اموز با آگاهی و از جان گذشتگی برای حفظ آرمانهای انقلاب راهی دفاع مقدس شدند.
میرمحمدی تصریح کرد: جایگاه امروز ایران اسلامی در عرصه های سیاسی و بین المللی مرهون فداکاریهای دانش آموزان و جوانان دیروز و پشتکار و تلاش جوانان و دانش آموزان امروز است.
وی با اشاره به اینکه کم سن و سال ترین شهید دفاع مقدس ،شهید علی پور دانش اموز ۱۳ ساله از استان است ،گفت: این برای استان کهگیلویه وبویراحمد یک افتخار بسیار بزرگ محسوب می شود.
میرمحمدی اظهار کرد: امروز دانش آموزان در خط مقدم هجمه های دشمنان قرار گرفته و لزوم بهره مندی و آشنایی آنان با ارزشهای ناب محمدی ، اسلام ، قرآن و ولایت اولویت دارد .
وی با اشاره به اهمیت تقویت مبانی دینی و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس خاطرنشان کرد: دانش آموزان با تجهیز به سلاح علم و دانش و آگاهی توام با معنویت می توانند ادامه دهنده راه شهدای دانش آموز باشند.
در این یادواره نمایشگاه آثار، عکس و مهمات جنگی نیز به مدت یک هفته برای دانش اموزان برپا شد.
یادواره ۸۹ شهید والامقام شهید دانش اموز در دبیرستان دخترانه شاهد دهدشت با همکاری بنیاد شهید، آموزش و پرورش و سپاه پاسداران برگزار شد.
شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه ۳۱۴ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت