پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 خرداد 1395 ساعت 08:03:: شناسه خبر: 3181

محمدعلی وکیلی:

ابعاد تهدید تفاهم برجام توسط ترامپ/احزاب آمریکا توانایی نقض برجام را ندارند

اجرای تفاهم برجام با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تضمین شده است و نقض آن به لحاظ حقوق بین الملل تبعات خاصی برای واشنگتن خواهد داشت.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تهدید تفاهم برجام توسط ترامپ گفت: تفاهم برجام اقدامی مشترک میان ایران و گروه۱+۵ بوده است و نقض آن توسط رئیس جمهوری آینده آمریکا و حزب برنده انتخابات الکترال برای واشنگتن تبعات خواهد داشت.

به گزارش صدای جنوب،محمدعلی وکیلی در گفت و گو با  خبرگزاری خانه ملت ضمن تقبیح رویکرد سیاستمداران آمریکایی در مقابل جمهوری اسلامی گفت: تفاهم برجام اقدام مشترکی میان ایران و گروه ۱+۵ بوده که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ضامن اجرایی آن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان مذاکرات اتمی ایالات متحده نیز پای تفاهم برجام را امضا کرده است . براساس این سند دولت آمریکا به لحاظ قانونی متعهد بوده است و احزاب سیاسی طرف قرار داد نبوده است.

وی در ادامه گفت: آنچه که توسط دونالد ترامپ بیان می شود اقدامی در جهت تهییج و نمایش انتخایاتی در جهت کسب رای بیشتر است. سخنانی که توسط کاندیدای جمهوری خواهان بیان می شود فاقد پشتوانه اجرایی است.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای تفاهم برجام با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تضمین شده است و نقض آن به لحاظ حقوق بین الملل تبعات خاصی برای واشنگتن خواهد داشت.

وی با اشاره به برگشت پذیر بودن اقدامات ایران در تفاهم برجام گفت: براساس قانون مصوب اگر طرف غربی به تعهدات خود عمل نکند ایران می تواند فعالیت های اتمی خود را از سربگیرد. آمریکایی ها باید بدانند که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران توقف ناپذیر است.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: سخنان هیلاری کلینتون در مقام کاندیدای دموکرات ها با ادعای این که تحریم ها دیپلمات های ایرانی را پای میز مذاکره کشاند نیز سخنانی انتخاباتی است. جمهوری اسلامی براساس خرد جمعی پای مذاکرات آمد و تفاهم برجام شکل گرفت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت