پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 فروردین 1397 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 34205

گلایه گردشگران نوروزی از نبود امکانات درباغ چشمه بلقیس چرام

باغ همیشه سرسبز چشمه بلقیس در شهرستان چرام واقع شده است و یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی این منطقه بحساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل  شرایط اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری مختلف سالانه در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور است

باغ چشمه بلقیس شهرستان چرام یکی از جاذبه‌های گردشگری است که کمتر مسافری تاکنون ازان دیدن نکرده باشد.

 

زمین حاصلخیز باغ زیبا سبب شده که هر گونه درخت در این باغ وجودداشته باشد.

این باغ که در فاصله دو کیلومتری شرق شهر چرام واقع شده، این روزها گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر ایران اسلامی و استان های جنوبی به خصوص کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری خود انتخاب می کنند.

در اینجا که باید زیرساخت های موجود در سطح شهرستان آماده پذیریش این حجم از گردشگران نوروزی باشد،اما متاسفانه حقیقتی است محال.

اما با وجود جلسات مکرر خدمات سفر و تاکید فرماندار شهرستان در جهت آمادگی ادارات خدمات رسان در این حوزه، متاسفانه شاهد ضعف در پذیرایی خوب در گردش پذیرترین مکان شهرستان یعنی باغ چشمه بلقیس هستیم.

گردشگران و مسافران نوروزی که از استان فارس،خوزستان،اصفهان و سایر مکانهای این کشور در چشمه بلقیس استقرار پیدا کرده بودند، نسبت به مسئولان حوزه ی شهری گلایه های داشتند که قسمتی از آنها را نشر می دهیم.

گردشگر شیرازی با تمجیدوتعریف ازجایگاه زیبا چشمه بلقیس گفت:این جایگاه بکروطبیعت خدادادی هزینه ورودی ۳۰۰۰هزارتومان برای این جایگاه بااین امکانات خیلی زیادهست و از طرفی هزینه پارکینگ بدون هیچ گونه امنیتی لازم نیست.

این شهروندضمن انتقادازبرخوردنگهبانان اظهار کرد: ازنگهبانان انتظاربرخوردبهتری داشتیم ولازم بودعلائم جایگاه وامکانات بابنرتبلیغ خوبی درباغ صورت می گرفت که این کارصورت نگرفته است .


اکبری گردشگربوشهری ضمن انتقادازکم کاری فرهنگی درباغ چشمه بلقیس عنوان کرد:کارخاص فرهنگی درباغ صورت نگرفته وحتی جایگاهی برای خواندن نماز تدارک دیده نشده وعلائم قبله درباغ مشخص نیست کمااینکه یک نفرمجبوربه خوانده نمازبه چندجهت شده است.

این گردش گر بوشهری، گفت :سرویس بهداشتی درباغ کم وسرویس های موجودمشکلاتی هم دارند.

وی ادامه داد :شارژ برقی برای امکانات تلفن همراه درباغ وجودنداردکه درصورت خاموش شدن گوشی ارتباط ماقطع خواهدشد.


عده ای زیادازگردشگران ازنبود اب لوله کشی درباغ گلایه داشتندکه برای خوردن وشستشومشکلاتی رامطرح کردند و همچنین بوفه داران حاضردرباغ ازهزینه های زیادگلایه داشتند.

به هرحال ضعف های پیدا و پنهان ادارات در این برهه زمانی باید آشکار شوند تا در جلسه ای که بعد از تعطیلات عید نوروز گرفته می شود،راهکاری دیده شود.

ازمسئولین ذیربط ،خصوصا شهرداری  ، شورای شهر، بخشداری و به ویژه میراث فرهنگی خواسته می شود در رابطه با رفع این موضوع اقدامات اساسی صورت دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت