پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1397 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 45729

کلاف سردرگم اراضی واگذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد/استاندار لیست ارائه شده را رد کرد

استاندار گفت باید بفهمیم که با این اراضی چه شده و چه سرنوشتی دارند و چه کسانی تنها برای استفاده در جاهای دیگر این اراضی را گرفته‌‌اند تا تصمیم درست و حسابی برای آن گرفته شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

از چند هفته‌ پیش و بنا به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار شد که لیست اراضی واگذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه‌گذاران در طول سالیان اخیر و میزان درصد پیشرفت کاری و احیانا عدم پیشرفت فیزیکی آن‌ها در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت ارائه شود.

به گزارش صدای جنوب، در این نشست تاج‌الدینی و اکوانیان مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی لیستی را به همراه خود به جلسه آورده بودند که بنا به گفته استاندار این لیست ناقص بود.

برای نمونه تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی آمار در این لیست احصا شده توسط خود و همکارانش اشاره کرد و گفت: تعداد ۹۶ طرح در قالب ۳۶ هکتار از اراضی را فسخ کردیم.

در این بین گوهرکانی معاون اقتصادی استاندار که تا پیش از این سکان جهاد کشاورزی استان راعهده دار بود لیست ارائه شده را ناقص دانست و گفت: خودم به تنهایی یک زمین ۱۵۰ هکتاری پالایشگاه گچساران را فسخ کردم.

در این نشست حسن نوروزی هم به اصل مطلب و ترکیب اعضایی که برای واگذاری و فسخ قراردادها نظارت دارند خرده گرفت و گفت: اعضای این کمیسیون عبارتند از رئیس جهاد کشاورزی، رئیس منابع طبیعی و رئیس امور اراضی که خودشان واگذار کرده و خودشان فسخ می‌کنند.

اما اکوانیان رئیس امور اراضی نظر دیگری داشت و گفت: نماینده رسمی استانداری، نماینده دستگاه قضایی و حاکم شرع و دادستانی هم عضو این کمیسیون هستند.

استاندار گفت: باید بفهمیم که با این اراضی چه شده و چه سرنوشتی دارند و چه کسانی تنها برای استفاده در جاهای دیگر این اراضی را گرفته‌‌اند تا تصمیم درست و حسابی برای آن گرفته شود.

در پایان ،قرار شد که لیست کامل و جامع این اراضی به تفکیک در نشست بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.

فارس

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت