پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1395 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 4893

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مدیران پروازی پتروشیمی ها عامل بسیاری از سهل انگاری ها هستند

باید افراد کاردان در سمت های مهم به کار گرفته شوند و مدیران لایق کنار گذاشته نشوند و از نیروهای متخصص بومی در پتروشیمی ها استفاده شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو کمیسیون انرژی مجلس،با بیان اینکه درجریان اطفای حریق پتروشیمی بیستون «شاهدایی»مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در محل پتروشیمی حاضر شد،اما مدیرعامل پتروشیمی در محل حادثه حاضر نبود،به این دلیل که بسیاری از مسئولان پتروشیمی کشور پروازی و غیربومی هستند.

به گزارش صدای جنوب ،احمد صفری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به وقوع آتش سوزی دریکی ازمخازن پتروشیمی بیستون کرمانشاه گفت: متاسفانه در زمان وقوع حادثه و درجریان اطفای حریق خانم “شاهدایی” مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیرنفت در محل پتروشیمی حاضر شدند، اما مدیرعامل پتروشیمی در پتروشیمی حاضر نبود،به این خاطر که بسیاری از مسئولان پتروشیمی کشور پروازی و غیربومی بوده و انگیزه را در نیروی کار ایجاد نمی کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه باید در کشور شایسته سالاری مبنا قرار گیرد،افزود: باید افراد کاردان در سمت های مهم به کار گرفته شوند و مدیران لایق کنار گذاشته نشوند و از نیروهای متخصص بومی در پتروشیمی ها استفاده شود.

حادثه خسارت جانی نداشته است

صفری ادامه داد: هوایی که داخل مخزن جمع شده و تابش مستقیم آفتاب به آن مواد موجود در مخزن به‌سرعت سوخته و شعله‌ور شده و سبب ایجاد حریق شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشته است،یادآور شد: هیچ عمدی در وقوع حادثه درکار نبوده و هنوز میزان خسارت های مالی برآورد نشده که با بررسی ها در زمان مشخص میزان خسارات اعلام می شود.

پتروشیمی ها در سیستم HSE باید به مدرن ترین امکانات تجهیز شوند

صفری با تاکید براینکه پتروشیمی ها در سیستم HSE باید به مدرن ترین امکانات تجهیز شوند،افزود:در سیستم ایمنی یک سری ضعف ها مشاهده شده که باید خودمان را دراین زمینه تجهیز کنیم و باید به متخصصان بومی اعتماد کنیم و به نظرات کارشناسان و متخصصان کشور احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه درصنعت نفت هیچ عذری در عدم رعایت مقررات ایمنی پذیرفتنی نیست، ادامه داد: خوشبختانه بدلیل حساسیت های موجود در سال های اخیر به مسائل ایمنی و رعایت مقررات آن توجه بیشتری شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی در دو بخش نیروی انسانی و تجهیزات،همواره مورد توجه است،به نحوی که باید از جدیدترین روش ها برای اجرا و انجام اصول و مقررات ایمنی استفاده شود تا بتوان از نیروی انسانی به عنوان گرانبهاترین سرمایه شرکت صیانت و از وارد آمدن خسارت به تجهیزات مهم جلوگیری کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت