پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1397 ساعت 22:12:: شناسه خبر: 52506

وعده فرماندار کهگیلویه برای حل مشکل 40ساله یک روستا؛

«بلوط بنگان» روستایی که ظرفیت های زیادی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی دارد

با پیروزی انقلاب و با توجه به اینکه محرومیت‌ زدایی، عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض از شعارهای مهم انقلاب بود اقداماتی در زمینه خدمات‌رسانی به روستاها انجام شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تکاپوی فرماندار کهگیلویه برای مهیا نمودن مناطق گردشگری در جهت پذیرایی هرچه بهتر ازمیهمانان نوروزی ادامه دارد و جعفر نیکبخت نگاه ویژه ای ,به روستاهای شاخص دارد.

نقش روستائیان در تولید محصولات غذایی و کشاورزی از ضرورت‌های توسعه روستایی است و با در نظر گرفتن اینکه امنیت غذایی امروزه از اهداف مهم توسعه پایدار به شمار می‌رود بنابراین ضرورت توسعه روستایی بیشتر می‌شود.

با پیروزی انقلاب و با توجه به اینکه محرومیت‌زدایی، عدالت اجتماعی و مبارزه با تبعیض از شعارهای مهم انقلاب بود اقداماتی در زمینه خدمات‌رسانی به روستاها انجام شد

با این وجود روستاهایی در کهگیلویه وجود دارد که با گذشت چهار دهه از عمر با برکت انقلاب از خدمات محروم‌اند و رنگ فقر بر سیمای آن نقش بسته است.

بلوط بنگان از روستاهای بخش سوق که فاصله زیادی تا مرکز شهر دهدشت ندارد ۴۳ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۷۵ نفر با مشکلات عدیده‌ دست و پنجه نرم می‌کند.

مردم بلوط بنگان از آب که نیاز اساسی برای زندگی است محروم‌اند؛ لوله‌های خط انتقال آب به خود ندیده و در گذر زمان فرسوده شده است.

روستایی که جزء مناطق گردشگری شهرستان هم به شمار می‌آید جاده مناسب ندارد عمق زخم‌های جاده دسترسی را التیامی نیست؛ چاله‌هایی که در بارندگی بیشتر به آبگیر شبیه می‌شوند و راه را بر هر مسافری می‌بندد.

از همین رو فرماندار شهرستان با همراهی بخشدار سوق و رؤسای آب و فاضلاب روستایی و حمل و نقل جاده‌ای امروز از روستای بلوط‌بنگان بازدید و مشکلات این روستا را از نزدیک بررسی کرد.

نیکبخت در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: بازدید از روستاها با هدف پیگیری مشکلات و مطالبات مردم صورت می‌گیرد.

فرماندار کهگیلویه افزود: قبل از سرکشی، به کمک دهیاران مشکلات روستاها را احصاء می‌کنم و مدیران را برای بازدید فرا می‌خوانم.

نیکبخت گفت: در سرکشی‌ها از نزدیک مشکلات را بررسی می‌کنیم و برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از روستاهای بخش مرکزی تصریح کرد: احداث پل ارتباطی روستای دم‌مهد و تسطیح جاده با پیگیری‌های پس از بازدید انجام شد.

فرماندار کهگیلویه افزود: مصوبه‌هایی که برای رفع مشکلات چنگلوا داشتیم هنوز اجرایی نشده و در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه جاده ۲کیلومتری دسترسی به بلوط‌بنگان بر اساس وعده رئیس راهداری تا پایان هفته جاری تسطیح خواهد شد، گفت: با رایزنی سعی می‌کنم تا زمان تأمین دائمی آب از سد کوثر، در کوتاه مدت مشکل آب روستا را حل کنیم.

برپایه گزارش صدای جنوب, مردم بلوط بنگان پس از۴۰سال ازپیروزی انقلاب هنوز ازاب اشامیدنی سالم برخوردار نیستند و وعده فرماندار کهگیلویه آنها رابه اینده امیدوار کرده است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت