پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1397 ساعت 17:12:: شناسه خبر: 52860

امام جمعه مارگون:

مستمندان ونیازمندان در این ایام نوروز منتظرمساعدت وکمک هستند/مردم می توان سد مشکلات ازدواج جوانان را برطرف کرد

اگر با گرانفروشی مبارزه شود بخشی از مشکلات اقتصادی حل می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه مارگون درنمازجمعه این هفته بعداز دعوت مردم به رعایت تقوای الهی بااشاره به  حکمت ۲۸۹ نهج البلاغه  گفت : دوازده صفت وخواسته علی( ع) از شیعیانش دراین حکمت نهفته است که ما به عنوان شیعیان باید به نصایح حضرت علی باید عمل کنیم .

وی افزود : اولین ویژگی کوچک شمردن دنیاست که درنظر علی (ع )دنیا کوچک بود .امام صادق فرمود :حب الدنیا راس کل خطیئه حب ودل بستن به دنیا راس تمام خطاهاست .

خواجه پور افزود : منشا گرفتاری ها و درگیری های تاریخی حب دنیا بود .

خطیب جمعه  مارگون ادامه داد:خیلی ها بجهت دل بستن به زر و زیورهای دنیوی ، حاضرند برادرشان را فلج کنند تا خودشان ‌درارامش بسر ببرند .

وی گفت: می بینیم خیلی از افرادی که در بدنه ادارات مشغول به کارند به خاطر یک پست ومقام ، همکارشان را زیر آبی می زنند . ایشان  به نکته دوم فرمایشات علی ع اشاره داشت وگفت: ویژگی دوم پرهیز ودوری از هوا های نفسانی بود که هرکس اسیر نفس شد به شقاوت وبدبختی گرفتار می شود .

امام جمعه مارگون در خطبه دوم به سفر رئیس جمهور به عراق اشاره داشتند که این سفر دوپیام داشت: اول اینکه مقتدر بودن جمهوری را رخ آنها کشاند و دوم هم اینکه به تحریم کنند گان نشان دادیم که ملت استوار است واز تحریم هراسی ندارد.

وی به ولادت حضرت علی ع وایام البیض اشاره کرد وگفت: پیامبر اسلام در مسجد معتکف می شد وبا خدای خویش به صورت ویژه به رازونیاز می پرداخت.

وی با اشاره به ولادت امیرالمومنین علی ع گفت : اگر چه  نام علی (ع) صراحتا در قرآن نیامده ولی ایاتی امده که شخصیت علی ع را به ما معرفی میکند .

حجت الاسلام خواجه پور گفت .ان کسی که در نماز انگشترش را به سائل به عنوان زکات پرداخت ،علی بود که دراین باره قران می فرماید: یقیمون الصلاه ویوتون الزکات وهم راکعون . دین با علی کامل وحجت بر مردم تمام شد .

وی ادامه داد : علی (ع )امام مبین است ووقتی از او سوال کردند ایا میدانی مورچه های دنیا چند عدد است؟ فرمود: میدانم چندتا نر است وچند تا ماده هستند.

وی  باتوجه به نزدیک بودن ایام نوروزی گفت : دراین ایام باید مسئولان نظارت بیشتری بر اجناس داشته باشند و با گرانفروشان قاطعانه برخورد کنند .

خواجه پور افزود : اگر با گرانفروشی مبارزه شود بخشی از مشکلات اقتصادی حل می شود.

وی گفت : دراین وضعیت بد اقتصادی مردم و مخصوصا درایام نوروزی ،باید دست مستمندان ونیازمندان را گرفت وبه آنها کمک کرد .

حجت الاسلام خواجه پور درپایان افزود : بایدبه کسانی که به جهت مشکلات اقتصادی نمی توانند ازدواج کنند کمک کنیم و با کمک ومساعدت مردم ،می توان سد مشکلات ازدواج جوانان را برطرف کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت