پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مرداد 1395 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 5371

جرئیات نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران یاسوج / پاسخ کدام خبرنگار به استاندار واگذار شد

وی بابیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد است گفت:می توان با توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و گیاهان دارویی وصادرات به بازارهای جهانی مشکل بیکاری را برطرف کرد.

دقپایگاه خبری صدای جنوب:

نشست خبری رئیس جمهور ایران با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و پاک،علیپور،درخشی،بهرامی واسلامی به نمایندگی از سایرخبرنگاران سوالات خودرامطرح کردند.

IMG-20160815-WA0007

به گزارش صدای جنوب ،در این نشست رئیس جمهور ایران با اشاره به سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:

در هر کدام از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از وزرا سفر کرد وازنزدیک مشکلات وراه های برون رفت از این کاستی ها را برای تصمیم گیری به نشست شورای اداری استان ارایه نمود.

رییس جمهور گفت:استان کهگیلویه و بویراحمد استان پر استعدادی از لحاظ جمعیت، آب که در اینجا معمولاً مثل سایر شهرها و استان دیگر که مشکل اصلی‌شان آب است، این مشکل را ندارد، اما مشکل بهره‌برداری دارد که باید برنامه ریزی در این زمینه صورت گیرد و بهره برداری از سد تنگ سرخ یکی از کارهای است که بخش بزرگی از مشکل بهره برداری و نیازمندهای استان را پاسخ خواهد داد.

دکترروحانی باپراهمیت خواندن رونق کشاورزی افزود: برنامه‌ای برای گلخانه‌ای کردن بخش کشاورزی و آبیاری مدرن با بهره‌وری بالا برای استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار داریم و همچنین موضوع آبزیان را دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور با برشمردن بخشی از توان گردشگری استان اظهارداشت: در بخش گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای زیادی دارد که برای مردم سایر استان‌های همجوار ازنظر  آب و هوا و مکان تفریحی و گردشگری مکان مناسبی خواهدبودوقابلیت پذیرش   گردشگر از کشورهای مختلف را داراست.

وی بابیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد است گفت:می توان با توسعه بخش کشاورزی، گردشگری و گیاهان دارویی وصادرات به بازارهای جهانی مشکل بیکاری را برطرف کرد.

روحانی ازراه اندازی پارک فناوری در استان خبرداد وافزود:بخش دیگری از مشکلات و بیکاری جوانان با راه‌اندازی این پارک برطرف خواهد شد.

ر ییس جمهور از اختصاص۹۰ میلیارد تومان برای بخش درمان و پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبردادوگفت دراین سفر ۲۳۱طرح عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

حسن روحانی درادامه گفت:۴۶طرح و پروژه نیز کلنگ زنی شد که با اتمام آنها چرخ توسعه استان باحرکت بهتری می چرخد و در رفع بیکاری جوانان موثر خواهد بود.

رییس جمهور  مطالبات روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد را مهم ذکرنمود وتاکید کرد:باید کاری صورت گیرد که از مهاجرت  روستائیان به شهر جلوگیری شودوروستائیان در بخش گردشگری و گیاهان دارویی مشغول به فعالیت شوند.

دکترروحانی افزود:در جلسه شورای اداری استان ۴۶ پروژه و طرح با اعتبار ۹۶۶ میلیارد تومان تصویب شد و در بحث گازرسانی تا سال آینده بالغ بر ۸۱ درصد جمعیت تحت پوشش گازرسانی قرار می‌گیرند.

رییس جمهور همچنین از ادامه طرح های راهسازی روستایی خبرداد وباردیگرازاستقبال مردم استان از هیات دولت تقدیرنمودند.

در ادامه این نشست خبری اصحاب رسانه سئوالات خود را از رئیس جمهور پرسیدند که در این بین خداداددرخشی به نمایندگی از پایگاه های خبری پس از مطرح نمودن سوال خود گفت:بعضی ازمسئولان استان ازخبرنگاران شکایت نموده اند و خواستار حل این معضل از سوی رییس جمهور شد که رییس جمهور این خواسته را به استاندار واگذاروخواستاربررسی موضوع شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت