پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 فروردین 1398 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 53726

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

محور یاسوج- شیراز به زودی بازگشایی می‌شود/ ۱۵ سورتی پرواز با بالگرد به مناطق صعب العبور استان انجام شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس تمهیدات انجام شده و باهمکاری دهیاران و بخشداران منازل واقع در روستاهای مسیر سیلاب در استان تخلیه شده و خانواده‌ها در مکان‌های امن اسکان داده شدند.

به گزارش صدای جنوب به نقل از سایت استانداری کهگیلویه و بویراحمد علی‌محمد احمدی در گفتگو با شبکه بین‌المللی خبر اظهار داشت: در موج اول، حجم بارش‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا بود به طوری که ما به طور متوسط در استان نزدیک ۲۰۰ میلی متر و در برخی مناطق بالای ۳۵۰ میلی متر بارش داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این بارش ها آورد آبی بالایی را در رودخانه‌ها به همراه داشت و سبب شد که در مناطق شهری، راه های درون و برون استانی و راه‌های روستایی خسارتی به این مسیرها وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌ ارتباطی ۱۲۰روستا در این استان به سبب بارش باران سیل آسا و شرایط جوی نامساعد مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان بازگشایی شدند.

احمدی افزود: امداد رسانی به برخی از روستاها به علت کوهستانی و صعب العبور بودن بعد از پایداری جوی و به وسیله بالگرد انجام شد.

وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر، ارتش و سایر دستگاه های خدمات رسان بالگردهای خود را برای امداد رسانی در اختیار مدیریت بحران استانداری گذاشتند، بیان کرد: ۱۵ سورتی پرواز با این بالگردها به مناطق صعب العبور استان انجام شد.

احمدی با اشاره به مسدود شدن راه اصلی یاسوج – شیراز، گفت: ۳ روز است که نیروهای خدمات رسان به صورت شبانه روزی در این محور فعالیت می کنند و لوله گذاری ها انجام شده و در حال حاضر یک مسیر فرعی برای تردد مسافران و مردم بازگشایی شده است.

وی افزود: این مسیر جایگزین جاده قدیم یاسوج به شیراز که اشکالاتی داشت با تلاش کارکنان راهداری در طول سه روز اخیر ترمیم شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در تلاشیم تا در اولین فرصت محور اصلی بازگشایی شود تا مردم بتوانند با سرعت، اطمینان خاطر و ایمنی بیشتری در این مسیر تردد کنند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با موج جدید بحران، عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و پیش بینی می شود این موج جدید با بارش و آورد آبی بالایی در استان همراه باشد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: تمهیدات لازم برای مناطقی که احساس می کنیم بیشتر در معرض سیل گرفتگی و در مسیر رودخانه ها قرار دارند اندیشیده شده است و به کمک دستگاه های امدادرسان جمعیت آنها جا به جا می شود.

وی با تاکید بر اینکه مناطقی که از قبل تخریب شده و روستاهایی که احتمال آبگرفتگی در آنها بالا است از قبل تخلیه شده است، افزود: تمام دستگاه های خدمات رسان استان در آماده باش کامل قرار دارند.

احمدی خاطرنشان کرد: روستاهای حادثه دیده و سیل زده در شهرستان های مختلف طی چند مرحله از طریق بالگرد امداد هلال احمر و هوانیروز علاوه بر آذوقه، وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاک دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه امکانات لازم برای مقابله با بحران مهیا شده است، تصریح کرد: فرمانداران، مدیران، بخشداران و همه مسئولان اعضای شورای مدیریت بحران استان پای کار هستند و امید است بتوانیم این موج جدید بحران را همچون موج قبلی که با همکاری و همدلی مردم به خوبی مدیریت شد بدون خسارت پشت سربگذاریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت