پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 فروردین 1398 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 53786

سیستم توزیع کالای تنظیم بازار ناکارآمد است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان اینکه سیستم توزیع کالای مشمول تنظیم بازار نیاز به اصلاح دارد توزیع کوپنی ارزاق را شیوه مناسب عنوان کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید یاسین علویان‌سوق امروز در واکنش به نقدهای وارده بر توزیع کالای مشمول تنظیم بازار اظهار داشت: سیستم و شیوه توزیع کالاهای مشمول تنظیم بازار مربوط به سیاست‌های کلان دولت است و اصلاح آن از صلاحیت سازمان‌های استانی خارج است.

به گزارش صدای جنوب،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: این سیستم به منظور توزیع عادلانه و ملموس و مشهود شدن آن در سبد مصرفی خانوار و سرانجام ایفای نقش چشمگیر و جدی در تنظیم بازار نیاز به اصلاح عمیق دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر که قدرت خرید مردم در کالاهای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای روزانه در حال کاهش است، افزود: این محرومیت قابلیت آن را دارد که از علت‌های بروز و تکوین تخلفات حرفه‌ای و صنفی و همچنین ایجاد اعمال و رفتارهای منافی نظم عمومی محسوب شود.

علویان‌سوق ادامه داد: شیوه توزیع ارزاق عمومی مشمول تنظیم بازار در شرایط موجود می‌تواند تا حدود قابل توجهی در فقرزدایی سبد مصرفی یک خانوار و ایجاد عدالت توزیعی مفید و موثر واقع شود.

وی تجدید نظر در شیوه توزیع با اتخاذ لحاظ نمودن آمار جمعیتی به وسیله اعلام کالابرگ یا شارژ نمودن کارت سرپرست خانوار را در تحقق عدالت توزیعی مؤثر خواند.

این مسؤول گفت: با این شیوه عامل‌های توزیع کنترل خواهند شد و انواع تخلفات صنفی به ویژه عرضه خارج از شبکه به حداقل ممکن خواهد رسید.

علویان‌سوق ارتقاء سطح رضایتمندی و ایجاد حسن نیت در مردم نسبت به دولت با نگاه به اینکه بی‌نظمی در توزیع به جد قابلیت آن را دارد سطح اعتماد جمعی و فردی را نسبت به دولت کاهش دهد را از دیگر تبعات مثبت در اجرای شیوه کالا برگی یا شارژی نمودن ارزاق عنوان کرد.

وی افزود: استفاده بهینه از توان فیزیکی و تخصصی مدیران و بازرسان سازمان ذی‌ربط در انجام امور محوله و کاهش قابل توجه زمینه‌های بروز جرایم علیه اموال توسط کارکنان اجرایی را از دیگر محاسن این اقدام است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت