پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1398 ساعت 09:01:: شناسه خبر: 54278

ربیس سازمان جهاد کشاورزی:

سیل و بارندگی شدید به بیش از ۸۱۰ هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش باغات این استان بالغ بر ۸۱۰ هکتار از باغات مرکبات و هسته دار خسارت وارد شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

ربیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۸۳ هکتار از اراضی یا دچار آبگرفتگی کامل شدند و یا بر اثر تگرگ و سیل خسارت زیادی دیدند.

به گزارش صدای جنوب،الیاس تاج الدینی در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: بارش های باران شدید در فروردین ماه امسال به بخش های زراعت، باغداری، آبخیز پروری کهگیلویه و بویراحمد بیشترین خسارت را وارد کرده است.

وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۸۳ هکتار از اراضی یادچار آبگرفتگی کامل شدند و یا بر اثر تگرگ و سیل خسارت زیادی دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش باغات این استان بالغ بر ۸۱۰ هکتار از باغات مرکبات و هسته دار خسارت وارد شده است.

تاج الدینی عنوان کرد: در بخش دام روستایی و عشایری بالغ بر ۵۰۰ رأس دام سبک و ۶۰۰ رأس دام سنگین در کهگیلویه و بویراحمد تلفات داشتیم.

وی گفت: به ۱۵۰۰کلونی زنبور عسل و ۱۲۶ واحد آبزی پروری به میزان ۵۵ هزار و ۳۴۲ تن تولید آبزی و ۲۲ واحد طیور بر اثر این بارندگی های خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بارندگی های سیل آسای فروردین ماه سالجاری ۳۰ حلقه چاه، ۳۵ رشته قنات و ۲۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع و دو هزار و ۸۵ کیلومتر شبکه های آبیاری تحت فشار و ۴۰ ایستگاه های پمپاژ آب در این استان آسیب دیدند.

تاج الدینی اضافه کرد: امید می رود با توجه به تفاوت تولیدات ماهی های سرد آبی با ماهی های گرمابی در برآورد میزان خسارت به این موضوع توجه شود.

براساس همین گزارش،جلسه شورای مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از رئیس جمهور که به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در یاسوج برگزارشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت