پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1395 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 5840

صدای جنوب گزارش میدهد:

امدادرسانی هلال احمرکهگیلویه ،نیازمند نگاه ویژه/تلاش انها را قدر بدانیم

در سال‌های اخیر متأسفانه آنطور که باید به جمعیت هلال احمر این شهرستان و نقش اثرگذار آن در امدادرسانی از سوی مسؤولان توجهی نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

پایگاه امداد جاده‌ای فیلگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری دهدشت تنها پایگاه امداد جاده ای شهرستان ۱۳۲ هزار نفری است که گرفتار حوادث غیر مترقبه و سوانح رانندگی هست و بنرهای ترحیم در ورودی‌های شهرها گویای قربانیان حوادثی از قبیل تصادفات رانندگی و غرق شدگی در رودخانه‌ها است.

۲۰۱۶۰۸۲۸_۲۳۱۵۱۰

در سال‌های اخیر متأسفانه آنطور که باید به جمعیت هلال احمر این شهرستان و نقش اثرگذار آن در امدادرسانی از سوی مسؤولان توجهی نشده است.

همین کمبود پایگاه‌های امدادی دلیل محرزی بر این ادعا است که اگر در اعتبارات توجهی به این نهاد می‌شد حداقل یک پایگاه امداد و نجات در کنار پایگاه فیلگاه خدما‌ت‌رسانی می‌کرد.

این در حالی است که محور دهدشت به قلعه دختر و جاده پاتاوه به دهدشت که از این مسیر عبور می‌کند به خاطر کنار گرفتن در حریم رودخانه مارون نیاز مبرم به احداث پایگاه امداد جاده‌ای دارد،پروژه‌ای که معطل تعیین زمین و اعتبار برای اجرا است.

اسکان اضطراری و پد بالگرد از دیگر پروژه‌های مورد نظر جمعیت هلال‌احمر است که در سایه بی‌توجهی مسؤولان هنوز محقق نشده است و تنها لطف خداوند است که بلای زلزله‌های ویرانگر را از این دیار دور کرده و نیاز به اسکان اضطراری را تاکنون ایجاد نکرده است،چرا که اگر چنین حادثه‌ای روی دهد هیچ تدابیری برای اسکان اضطراری اندیشیده نشده است.

برای آشناشدن باامدادگران این پایگاه واگاهی از چگونگی فعالیت  آنها خبرنگارپایگاه خبری صدای جنوب یک شب رادراین پایگاه سپری نمود.

امدادگرانی که هرچندداوطلبانه کارمی کنند  اما نگاهی به توجه دولت به بحث بیمه و استخدام آنها وحتی افزایش امکانات ونحوه حمایت ازخوددارند.

نیروهای امدادگر به محض گزارش مبنی بر وقوع یک حادثه در کمترین زمان ممکن خود را به محل می‌رسانند.

نیروهای مستقر در پایگاه امداد و نجات فیلگاه آماده‌باش بوده و با وجود بعد مسافت در بعضی از مواقع در امر امدادرسانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

همکاری مسؤولان در راه‌اندازی این پایگاه می‌تواند سبب تسریع در عمیلات امدادی و بهبود خدمات شود.

درتازه ترین تلاش مدیرجدید جمعیت هلال احمرکهگیلویه، یک دستگاه خودروی امدادی البته با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان و مدیر عامل وقت تحویل جمعیت هلال احمر شهرستان شده است.

امکانات وتجهیزات ورزشی مناسبی دراین پایگاه قراردارد .

صادق اعتماد خوب از امدادگرانی که در پایگاه فیلگاه مشغول فعالیت است درباره حجم کار این پایگاه گفت: از ابتدای امسال ۲۶ مأموریت امداد و نجات انجام شده که ۲۰ مورد منجر به نجات در محل و شش مورد اعزام به بیمارستان شده است.

مسؤول پایگاه امداد و نجات فیلگاه افزود: ۲ فقره حادثه غرق شدگی در رودخانه روی داده که امدادگران توانستند جان یک نفر را نجات دهند.

وی امدادرسانی کوهستان را از دیگر فعالیت‌های این گروه برشمرد و گفت: در این نوع حادثه به ۲ نفر امدادرسانی شده است.

اعتمادخوب با بیان اینکه تجهیزات این پایگاه امدادی نسبت به گذشته مطلوب شده است بیان کرد: اگر پایگاه دیگری در مناطق دورافتاده شهرستان دایر شود خدمات‌رسانی به جامعه هدف تسهیل و سرعت پیدا می‌کند.

بهزادیان امدادی ۲۰۱۶۰۹۰۱_۰۲۴۳۱۰

سجاد پورابراهیمی از تیم امدادگران کوهستان درباره امدادرسانی به حادثه دیدگان تصریح کرد: در یک گزارش مبنی بر وقوع حادثه برای یک فرد در کوه به محل اعزام شدیم.

وی افزود: تلاش‌های تیم امدادگر برای نجات فرد گرفتار در کوه که برای یافتن عسل رفته و دچار حادثه شده بود تا نجات این فرد ادامه داشت.

پورابراهیمی با بیان اینکه تلخ‌ترین حادثه برای امدادگران حضور در صحنه و مواجهه شدن با فوت مصدوم است افزود: نجات جان یک انسان شیرین بخش است.

ستار بهزادی‌فر امدادگر جوانی است که در کنار سایر همکاران به خدمات‌رسانی حادثه‌دیدگان مشغول است.

او به شدت ازواکنش مردم به تصادفات گلایه مند است ومی گوید بارهاشده به علت ازدحام جمعیت نتوانسته ایم وظیفه خود را انجام دهیم.

وی عکسبرداری وفیلمبرداری ازتصادفات توسط مردم راعملی غیرانسانی دانست واز مردم خواست که به عکسبرداری وفیلمبرداری ازتصادفات وسایرحوادث  پایان دهند.

۲۰۱۶۰۸۲۸_۲۳۱۳۱۰

 بهزادی فر با اشاره به حجم عملیات امدادی در این پایگاه گفت: حضور در برخی مناطق به خاطر مسافت زیاد دشوار است و می‌طلبد جمعیت هلال‌احمر نسبت به راه‌اندازی پایگاه‌های دیگر اقدام کند.

برپایه این گزارش راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط مختلف شهرستان نیازمند تدابیر مسؤولان و نگاه ویژه اعتباری آنها است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت