پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 شهریور 1398 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 60677

۷۰ درصد از تلفات درون شهری مربوط به عابر پیاده است/تکاپوی پلیس راهور برای آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کشور

سرهنگ اسماعیل خوشوقت با بیان این که مهم‌ترین بحث این روزهای ما بازگشایی مدارس است اظهار کرد: بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از فردا آغاز می‌شود و حجم بالایی از خودروها و عابرین پیاده در معابر درون شهری استان تردد خواهند کرد که وظیفه پلیس را برای ایجاد امنیت سنگین‌تر می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نشست رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،در این نشست سرهنگ اسماعیل خوشوقت با بیان این که مهم‌ترین بحث این روزهای ما بازگشایی مدارس است اظهار کرد: بزرگترین رویداد فرهنگی کشور از فردا آغاز می‌شود و حجم بالایی از خودروها و عابرین پیاده در معابر درون شهری استان تردد خواهند کرد که وظیفه پلیس را برای ایجاد امنیت سنگین‌تر می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی درستی نباشد نمی‌توانیم جوابگوی مشکلات ترافیکی باشیم و به همین خاطر با دستگاه‌های مختلف و ذی‌ربط تاکنون چندین جلسه برگزار کرده‌ایم.

وی گفت: یکی از موضوعات در خصوص آموزش رانندگان سرویس مدارس است که این کار را انجام داده‌ایم اما در خصوص کارت صلاحیت رانندگان سرویس مدارس تاکنون کار چندانی انجام نشده و به جز چند مورد کارت صلاحیت‌ ارائه نداده‌اند.

این مسؤول در پاسخ به سؤالی که در کارت صلاحیت چه آیتم‌هایی مد نظر است افزود: رانندگان باید گواهی‌نامه متناسب داشته باشند و پوشش مناسب آن‌ها در نظر گرفته شود معتاد به مواد مخدر و همچنین سیگار نباشند و برخی موارد دیگر که هنوز کارت صلاحیت تعداد زیادی از آن‌ها ارائه نشده است!!.

وی به تمهیداتی که پلیس برای ۱۵ روز اول مدارس اندیشیده اشاره کرد و گفت: با تعداد ۳۲ تیم خودرویی و ۱۰۰ نفر نیرو در تقاطع‌ها و ۵ تیم موتورسوار در این ۱۵ روز حضور خواهیم داشت تا این که ساماندهی سرویس‌های مدارس دانش‌آموزی کاملا اجرا شود.

خوشوقت در ادامه به برخی از سؤالات در زمینه‌های مختلف پاسخ گفت از جمله این که تصادفات در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته و همچنین تعداد تلفات تصادفات درون شهری و تصادفات جرحی نیز کاهش داشته علی‌رغم این که سالانه ۴۵۰۰ تا ۵ هزار خودرو به ناوگان خودرویی استان افزوده می‌شود.

وی به برخی کمبودها اشاره کرد و زیرساخت‌های درون شهری را ضعیف دانست و گفت: تنها استانی هستیم که یک عدد چراغ عابر پیاده نداریم و پل مکانیزه‌ای وجود ندارد و همین کمبودها موجب شده که در تلفات عابر پیاده در تصادفات درون شهری نسبت به کشور آمار دو برابری داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: ۷۰ درصد از تلفات درون شهری ما مربوط به عابر پیاده است در صورتی که در کشور این عدد ۳۰ درصد است.

این مسؤول به تعداد نقاط حادثه‌خیز در معابر درون شهری استان هم اشاره کرد که در حال حاضر تعداد ۷۳ نقطه حادثه‌خیز داریم و در طول سه تا چهار سالی که ما رئیس‌پلیس راهنمایی استان بوده‌این تنها ۱۷ نقطه را ترمیم و رفع کرده‌اند.

وی گفت: اکنون ۱۳ نقطه هم در دستور کار قرار دارد و بقیه بلاتکلیف است و هنگامی که در خصوص رفع آن‌ها از مسؤولان مرتبط سوال می‌کنیم نبود اعتبارات را دلیل آن می‌دانند.

خوشوقت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که چرا با دستگاه‌ها و اداراتی که کم کاری کرده و تخلفی دارند مماشات می‌کنید اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ پرونده تصادف در دادسراها داریم و یکی از درگیری‌های ما در همین بحث کم کاری ادارات است البته اداراتی هم داشته‌ایم که مجبور به پرداخت دیه ۳۰۰ میلیون تومانی شده‌اند.

وی به برخی کارهای نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: پل سوم کار بسیار خوبی بود که بار ترافیکی را کم کرد اما ببینید که بعد از افتتاح چه کاری روی آن انجام شد و اکنون یکی از پر خطرترین نقاط به حساب می‌آید کاری را انجام دادند اما نقاط حادثه خیز زیادی بر جای گذاشتند.

خوشوقت ادامه داد: پیمانکار قول داد که ظرف یک هفته مشکل زیر پل سوم را برطرف می‌کند اما دو هفته به دو ماه کشیده شد و هنوز خبری از او نیست.

وی به صحنه‌سازی در تصادفات و مشکلاتی که اکنون هم در کل کشور و هم در استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: فصل برداشت گردو را داریم برخی که از درخت می‌افتند ادعای تصادف دارند و ادعای دیه می‌کنند و دیگر ترفندها که خوشبختانه دست بسیاری از آن‌ها رو شده و در اخبار شنیدیم که باند بزرگی در استان گلستان که میلیاردی از بیمه خسارت می‌گرفتند متلاشی شد.

وی از برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر یاسوج هم انتقاد کرد و گفت: نمایشگاه‌ها را بدون این که صلاحیت ترافیکی آن‌ها صادر شده باشد افتتاح می‌کنند و نمونه آن نمایشگاه کنونی است که در محدوده ترمینال یاسوج برگزار شده اما از این پس تا صلاحیت ترافیکی نداشته باشند اجازه برپایی هیچ نمایشگاهی را نمی دهیم.

وی به پرخطرترین نقطه درون شهری استان اشاره کرد و گفت: بلوار شهید هرمزپور از محدوده پلیس راه قدیم در تل‌خسرو تا پل بشار پرخطرترین نقطه است، شهرداری می‌گوید تنها تا پمپ بنزین منصوری محدوده شهرداری است و راهداری هم زیر بار بقیه مسیر نمی‌رود و همین موجب شده که از پمپ بنزین منصوری تا پلیس‌راه قدیم در تل‌خسرو هیچ متولی جهت ساماندهی نداشته باشد.

خوشوقت به رانندگان استان اعلام کرد که اگر پلیس‌یاران و مراقبین مدارس که یا همان بچه‌هایی که لباس مخصوص داشته و پرچم در دست دارند شماره خودرویی را به ما اعلام کنند که تخلف کرده و برای دانش‌آموزان خطری ایجاد کرده تا ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت