پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 آبان 1398 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 62242

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی:

رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: ارائه آموزش های نوین باغداری به بهره برداران به ویژه در استفاده از ارقام جدید از اولویت های این وزارتخانه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: ارائه آموزش های نوین باغداری به بهره برداران به ویژه در استفاده از ارقام جدید از اولویت های این وزارتخانه است.
محمدعلی طهماسبی روز پنجشنبه در بازدید از باغستان های روستای مله برفی در شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: میوه برخی از ارقام جدید محصولات باغی بازارپسندی بهتری دارند که با توجه به مشکلات فروش نیاز است باغداران درباره آن اطلاعات کافی داشته داشته باشند.

وی بیان کرد: ارائه آموزش هایی برای چگونگی بهره وری از کود و سم از دیگری موضوعاتی است که باید مورد توجه بهره برداران قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: استفاده از شیوه های سنتی در باغداری افزون بر تولید محصولات با کیفیت پایین باعث هدروی منابع آب و خاک و کاهش درآمد بهره برداران می شود.

طهماسبی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت هایی مانند سردخانه های بزرگ صنعتی، واحدهای فراوری میوه از دیگر نیازهای حوزه باغداری در ایران و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد:تشکیل تعاونی ها و اتحادیه های صنفی به عنوان راهکاری برای قطع دست دلالان از دیگر نیازهای باغداری در کشور است.

طهماسبی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی یکی از مناطق بسیار مستعد کشور برای تولید میوه های ارگانیک و سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با اشاره به اینکه بهره برداران این استان به دلیل اقلیم چهارفصل محصولات متنوعی تولید می کنند گفت: محصول سیب با ۱۲۰ هزار تن مهمترین میوه تولیدی در مناطق سردسیری و لیموترش در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار و تولید سالیانه ۳۵هزار تن مهمترین محصول مناطق گرمسیری این استان است.

الیاس تاج الدینی افزود: تلاش برای توسعه سردخانه های صنعتی،کارگاه های میوه خشک کنی، راه اندازی میدان میوه و تره بار در مرکز استان از برنامه های دولت برای حمایت از باغداران در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۵ هزار تن میوه تولیدی باغداران کهگیلویه و بویراحمدی در سردخانه های استان ذخیره سازی شود.

 

سپس معاون وزیر جهادکشاورزی به همراه فرماندار ومدیرکل جهاد از باغات شهرستان چرام بازدید کردند.

در این سفر فتاحی اصل  فرماندار شهرستان چرام ضمن تشکر از حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در شهرستان، بیان کرد:شغل اصلی مردم چرام باغداری و کشاورزی است که بیش از ۳هزار هکتار باغ در سطح شهرستان داریم.

وی افزود:طرح ۷۰۰هکتاری اراضی شمس آباد چرام که تقریبا اکثر زمین ها بلا استفاده بودن که۳۸۰هکتار به بهره برداری رسیدن که علاوه بر خانواده های بهره بردار، کارگران روز مزد هم در این باغ هاکار می کنند که کمکی به معیشت آنها می باشد و با بهره برداری از باغ ها به اقتصاد آنها کمک شایانی می شود.

فتاحی اصل با اشاره به مشکلات باغداران اراضی شمس آباد چرام گفت:بیش از ۲۰۰میلیون تومان به امور آب بدهکار هستن که با توجه به اینکه هنوز باغات به مرحله بهربرداری کامل نرسیدن نیاز به مساعدت در حوزه جهادکشاورزی است.

فرماندار چرام  با اشاره به افزایش باغات گفت:در شهرستان چرام به صنایع تبدیلی و سردخانه نیاز مبرم هست.

فرماندار شهرستان چرام بااشاره به اراضی سایه خش والقچین گفت:با توجه به وجود اراضی مناسب و اینکه به هر زحمتی بود با همکاری استاندار و نمایندگان مجوز برداشت آب اخذ شد که انشاالله در اعتبارات ملی کمک کنید تا هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی افزود:در صورت عملیاتی شدن آبرسانی به اراضی سایه خش و القچین در بحث اشتغالزایی و رونق تولید در منطقه اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

معاون وزیر جهادکشاورزی:اراضی چرام و اقلیم آن مستعد باغداری است

محمد علی طهماسبی  بیان کرد:کارهای خوبی به همت مسئولان و مردم و همکاران در جهاد، آب و نیرو انجام شده که از ۷۰۰هکتار قریب به ۴۰۰هکتار با سیستم آبیاری تحت فشار انجام می شود.

طهماسبی با اشاره به وضعیت اقلیمی مناسب منطقه چرام گفت:نور فراوان، آب مناسب و زمین مستعد از ویژگی این منطقه است که مستعد باغداری است.

وی افزود:خوبی باغات منطقه چرام این است که یکجا تجمیع نشده بنابراین یک منطقه ایزوله و بکری است که اقلیم خوب این منطقه است.

معاون وزیر از پرداخت یارانه و تسهیلات برای تولید نهال خبرداد و بیان کرد:دولت کمک های خوبی در قالب تسهیلات به تولید در بخش کشاورزی دارد.

صفرپور مدیر جهادکشاورزی چرام در این دیدار به بیان مشکلات کشاورزان و باغداران پرداخت و خواستار مساعدت معاون وزیر جهادکشاورزی شد.

تاج الدینی:اعطای مجوز و تسهیلات برای ایجاد سردخانه و صنایع بسته بندی در استان

الیاس تاج الدینی مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در این سفر بیان کرد:۳۹هزار هکتار باغ در استان است که بالغ بر ۲۹هزار هکتار بارور هستند.

وی افزود:عمده باغات گرمسیری استان، مرکبات ولیموترش هستند که ۵۳۰۰هکتار باغات لیمو هستند.

تاج الدینی با اشاره به باغات زیتون در کهگیلویه وبویراحمد گفت:در سطح استان ۷۵۰هکتار باغ زیتون وجود دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی یکی از بحث های مهم فراوری و صنایع بسته بندی و سردخانه برای ذخیره سازی است که امیدواریم تا اواسط سال آینده ذخیرسازی میوه باغات را به ۲۵هزار تن برسانیم.

وی هدف از سفر معاون وزیر به استان را بازدید از باغات و دیدار چهره به چهره با کشاورزان و باغداران برشمرد که در این بازدید ها توصیه ها وراهنمایی های خوبی به باغداران استان وکارشناسان داشتند.

براساس این گزارش معاون وزیر جهاداز عملکرد جهادکشاورزی چرام در حوزه باغداری ابراز رضایت کرد و از اقدامات انجام شده تشکر کرد.

معاون وزیرجهادکشاورزی  سپس  درجمع باغداران شهرستان کهگیلویه حضور یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت:سطح زیر کشت گلخانه‌ای در دولت تدبیرو امید از هشت هزار هکتار به بیش از ۱۶ هزار هکتار افزایش یافته است.

طهماسبی اظهار داشت: رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، علاوه بر افزایش بهره وری و ارزش افزوده بیشتر موجب صرفه جویی در منابع تولید می شود.

طهماسبی ظرفیت تولید سالانه گلخانه‌های کشور را سه میلیون تن دانست و افزود: ۱۶ هزار هکتار در کشور زیر کشت گلخانه قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۴۸ هزار هکتار کشت گلخانه ای تا سال ۱۴۰۴در کشور هدف گذاری شده است.

طهماسبی بر رعایت بهداشت باغ از سوی کشاورزان تاکید کرد و گفت: سالانه بخش زیادی از میوه‌های تولیدی به دلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی در باغها از بین می رود.

وی بیان کرد: وزرات جهادکشاورزی این آمادگی رادارد که از ظرفیت کارشناسان برای ارائه آموزش‌های لازم به باغداران استفاده کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت