پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آذر 1398 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 63996

موحد ۲۰۲۰

قطعا موحد بخشی از تاریخ و شناسنامه و هویت این استان بوده و بیش از هر کس برای توده های مردم محروم منطقه شناخته شده است. حضور ایشان در این فصای سرد انتخاباتی شور و حرارت خاصی به انتخابات کهگیلویه بخشید که امیدوارم برای مردم منطقه مبارک باشد.

صدای جنوب:

روح الله قابضی فعال رسانه ای دردیادداشتی نوشت ؛ با آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد و پس از حدس و گمان های مختلف سرانجام جناب حجه السلام سید محمد موحد چهره نام آشنای منطقه کهگیلویه ، استان و کشور برای تداوم خدمت رسانی در کسوت نمایندگی ثبت نام و اعلام آمادگی نمود تا پس از انجام تشریفات قانونی خود را در معرض رای و قضاوت عمومی مردم قرار دهد. قطعا موحد بخشی از تاریخ و شناسنامه و هویت این استان بوده و بیش از هر کس برای توده های مردم محروم منطقه شناخته شده است. حضور ایشان در این فصای سرد انتخاباتی شور و حرارت خاصی به انتخابات کهگیلویه بخشید که امیدوارم برای مردم منطقه مبارک باشد.

 

در باب شخصیت ایشان ،عملکرد و خدماتش در دوره بیست ساله نمایندگی سخن زیاد گفته شده که نیاز به تکرار نیست. البته عموم مردم منطقه حقایق را میدانند اما برخی افراد که خود را به خواب زده اند که برای این عزیزان اگر مثنوی هفتاد من هم گفته شود بیدار نمی شوند چون قرار نیست بیدار شوند و قانع شوند و با علم به واقعیت های موجود ،همچنان بر برخی موضوعات واهی و تکراری پافشاری می کنند.

 

اما در این دوره فارغ از این موضوعات، آنچه مهم است اینکه در شرایط فعلی، حضور و برنامه کاری و نسخه عملکردی ایشان مشابه دوران بیست ساله قبلی و درامتداد آن است یا اینکه در صورت کسب اعتماد مردم در دوره جدید برنامه و رویکرد جدیدی را برای تداوم خدمت رسانی اثرگذار در پیش خواهد گرفت. در این رابطه ذکر چند موضوع لازم است.اولین موضوعی که باید اشاره کرد این است که مرتب دیده می شود بعضیها به بیانه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و لزوم جوانگرائی در مدیریت کشور اشاره می کنند.خدمت این دسته از عزیزان باید گفت اول اینکه منظور از جوانگرائی صرفا سن تقویمی افراد نیست. به قول معروف به تقویم ها اعتمادی نیست .بلکه انچه مهم است توان و ظرفیت لازم برای انجام بهینه امور است. چه بسا جوانان کم سن وسالی که منشا خدمات گوناگون و خارق العاده بوده اند و برعکس هستند پیران با تجربه ای که معادل چندین جوان کارایی دارند .

 

معتقدیم جناب آقای موحد از این جنس افراد هستند.فراموش نشود رهبری معظم در کنار جوان گرائی استفاده از پیران با تجربه را هم توصیه کرده اند.مصافا اینکه فرمایشات رهبری بیشتر ناظر به قوه مجریه و پست های انتصابی بوده است . مشاهده شد در دولت فعلی آنقدر در به کارگیری افراد مسن و البته ناکارآمد افراط شد که این دولت، دولت سالمندان لقب گرفت و اعتراض عمومی در کشور را به همراه داشت.در رابطه با پست های انتخابی عمومی هیچ کس نمی تواند در چارچوب قانون متعرض انتخاب مردم بوده و آن را محدود نماید.بنابراین این موضوع را باید به تشخیص مردم گذاشت.ورود به این موضوع دهن کجی به شعور اجتماعی مردم است.

اما موضوع مهمتر اینکه موحد در سال ۲۰۲۰ باید با چه مختصاتی یا اصولا با چه ورژنی وارد عرصه خدمت رسانی شود.قطعا تغییر و تحولات محیطی و شرایط متغیر جامعه ،به نسبت انتظارات بالاتر و متنوع تری از ایشان مطالبه می کنند.همه سیاستمداران در گذر زمان ممکن است دارای ایراد و اشتباه هستند قطعا موحد هم مصون از این داستان نیست. اما مهم ان است که هر نقطه ای تشخیص داده شد که انحراف و اشتباهی وجود دارد با شجاعت بپذیریم و به مسیر صحیح برگردیم.در این خصوص اولین موضوع تداوم ارتباطات مردمی است. هویت و شخصیت موحد با مردم عجین شده است بنابراین در دوره جدید نیز قطعا ارتباطات گسترده مردمی ایشان تداوم پیدا خواهد کرد کما اینکه بر خلاف خیلیها که فقط در موسم انتخابات به ارتباط مردمی روی می آورند و آن را مهم میدانند، ارتباطات مردمی ایشان همیشگی بوده و در دوره قبل از نمایندگی و در دوره ۸ ساله گذشته که نماینده نبودند نیز این ارتباطات همچنان پابرجا بوده است.گرچه برخی این ارتباط گسترده مردمی را انجام امور شخصی قلمداد کرده و به بهانه انجام کارهای کلان این حداقل کور سوی ارتباطی مردم و مسئولان را نیز قطع کردند و بافرار از پاسخگویی به مردم ،چندان کار کلانی هم برای آنها انجام ندادند .بنابراین این روند تداوم خواهدداشت و البته باید هم باشد چون مردم منطقه محرومی مثل استان ما تنها راه احقاق حقوق خود را از کانال نماینده میدانند.اصولا هویت نماینده به مردمی بودن آن است.موضوع دوم و مهمتر اینکه موحد ۲۰۲۰ با پشتوانه سالها کار تقنینی و قضائی به عنوان یک سبک ،برند و نماد خدمت در کشور و منطقه شناخته شده است. سوابق طولانی و ارتباطات گسترده ای که در بدنه حاکمیت دارند و این ارتباطات قطعا در دولت و مجلس آینده نیز تقویت خواهد شد شرایطی را به وجود آورده که ایشان امروز به عنوان یک سرمایه اجتماعی بزرگی برای کشور و مردم منطقه و استان محروم کهگیلویه و بویراحمد شناخته شده است.بنابراین باید تلاش شود به بهترین شکل ممکن از این فرصت و سرمایه بهره برداری شود . در هر حال ایشان نیز یک انسان است و با توانایی محدود فکری .بنابراین مهمترین تکلیف همه دلسوزان و صاحبان فکر و اندیشه و کسانی که دل گروه توسعه منطقه دارند این است که در حوزه های مختلف کاری به ایشان کمک نموده و مشاوره ارائه نمایند.همانطور که برای سرمایه گذاری فیزیکی به دنبال بهترین شکل استفاده هستیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد .در خصوص سرمایه فکری و اجتماعی نیز باید این گونه باشیم.امروز این سرمایه رایگان در خدمت مردم و صاحب نظران قرار گرفته است. موفقیت در این زمینه مستلزم ایجاد یک ارتباط صحیح ،سازنده و دوطرفه است.

 

در مجموع معتقدیم هم میتوان در کنار مردم بود و صدای آنها را شنید هم می توان به انجام امور کلان پرداخت .اصولا ایندو منافاتی با هم ندارند. با توجه به فراهم شدن بسیاری از زیر ساخت ها نسبت به گذشته و دورانی که ۱۱۳۰ روستای فاقد هر گونه امکاناتی در منطقه وجود داشت ،قطعا باید تغییراتی در مدل عملکردی ایجاد شود. میتوان این کار را با روش ومدل بهینه و ساز و کار مناسبتری انجام داد .در این خصوص بنا به اطلاع هماهنگی های بسیار خوبی صوت گرفته و طیف گسترده ای از دانشگاهیان ، صاحب نظران و نویسندگان بنام در حوزه های مختلف اقتصادی،اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی منطقه و همچنین مرکز کشور فارغ از هر گونه جهت گیری سیاسی و صرفا با هدف اعتلای منطقه به عنوان اتاق های فکر در کنار ایشان قرار گرفته اند و برنامه های کاری متنوعی با مشورت این کانونهای فکری ارائه خواهد شد.به طور کلی ممزوج شدن سرمایه اجتماعی موحد با برنامه ریزیهای علمی و دقیق و استفاده از اهل فن میتواند نقشه راه مناسبی در دوره جدید ترسیم نماید به طوری که برایند آن فردائی بهتر و آینده درخشانی برای منطقه باشد.تحقق این مهم در گرو انتخاب مردم کهگیلویه در دوم اسفند خواهد بود.

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت