پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 دی 1398 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 64722

امام جمعه موقت چرام:

مجلس جای برخی افراد نیست

امام جمعه موقت چرام گفت: کسانی که به نوامیس مردم نظر سوء دارند و سابقه اخلاقی درست و حسابی ندارند شایستگی اشغال صندلی های مجلس را ندارند.

صدای جنوب:

 حجت الاسلام سیدمهدی سبحانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که باید به تحکیم جمهوریت نظام فکر کنیم،اظهار کرد: اهتمام امام و رهبری به امر جمهوریت اگر بیشتر از اسلامیت نباشد کمتر نیست.

امام جمعه موقت چرام عنوان داشت: ۴۱ سال پیش که بساط سلطنت با رای قاطع ملت به جمهوری اسلامی برداشته شد حیات تازه ای در ساحات سیاست اقتصاد فرهنگ و فضای اجتماعی کشور پدید آمد، پرچم جمهوریت زمان رضاخان هم توسط انگلیسی ها برافراشته شد اما شهید مدرس به دلیل اینکه انگلیسی ها می‌خواستند سلطنت رضاخان را در جمهوریت باز تولید کنند با آن مخالفت کرد.

وی، افزود: جمهوریت یک نسخه سیاسی نیست که از سفارت آمریکا یا انگلیس برای اداره جوامع تجویز شود، باید ریشه در خاستگاه سیاسی مردم داشته باشد، جمهوریت یعنی حرکت به سوی حکومت مردم یعنی مردم خود تعیین کنند چه می خواهند و چه طور می توانند به آن دست یابند.

حجت الاسلام سبحانی، ادامه داد: جمهوریت یعنی اداره کشور بر اساس اراده مردم، مردمی که به آزادی و استقلال خود می اندیشند، بدون شناخت مبانی جمهوریت و کارکرد آن در اداره نظامات خود نمی تواند به آن برسد، هیچ راهی جز انتخابات آزاد برای رسیدن به این هدف عالی نیست، مردم باید مسئولیت حسن و قبح انتخاب خود را بپذیرند این انتخاب باید فارغ از مداخله سیاسی اجانب باشد تا به نتیجه مطلوب که همانا حفظ منافع ملی است برسد.

وی، تصریح کرد: کسانی که دشمن استقلال و آزادی ملت هستند نباید به پارلمان جمهوری اسلامی راه پیدا کنند کسانی که دست کج دارند و به دنبال پر کردن جیب خود و خاندان خود هستند نباید کرسی های مجلس را اشغال کنند،کسانی که به نوامیس مردم نظر سوء دارند و سابقه اخلاقی درست و حسابی ندارند شایستگی اشغال صندلی های مجلس را ندارند، به همین دلیل قانون به مراجع چهارگانه ماموریت داده با اظهار نظر صریح ، این افراد  قبل از اینکه در  فرآیند رای قرار گیرند از حق انتخاب شدن محروم شوند.

خطیب جمعه موقت چرام گفت: اکنون کسانی که در رادیو آمریکا و رادیو بی بی سی  گاهی با مردم صحبت می کنند، یک وقتی  به دلیل غفلت مسئولین اجرایی و نظارت بر انتخابات به مجلس راه یافته اند و آنها ننگ پناهندگی سیاسی را بر چهره خود دارند، راهی جز انتخابات و استفاده از حق رای برای تعیین سرنوشت ملت و پیشرفت کشور وجود ندارد دشمانان انقلاب برای مقابله با مردم از ابتدا راهبرد خود را روی نه به انتخابات برای زیر سوال بردن مشروعیت مردمی جمهوری اسلامی تنظیم کردند وقتی دیدند این راهبرد مثمر ثمر نیست بنا را گذاشتند روی مداخله در انتخابات و حمایت از یک ظلم ناکارآمد و نابلد با ادعاهای غیرواقعی تا جریان اصلی برای حل مشکلات به قدرت نرسد.

وی تصریح کرد: پس باید همه دست به دست هم دهیم و با هوشیاری کامل در انتخابات شرکت کنیم، وقتی انتخابات همگانی شد کشور عزت پیدا می‌کند کشور بیمه می شود نظام جمهوری اسلامی بیمه می‌شود، وقتی این اتفاق بیفتد در کمال آرامش زندگی خواهیم کرد و دشمن به حال ما غبطه میخورد.

سبحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که ملت شریف ایران در ۹ دی ۸۸ حماسه آفریدند و صف خود را از اغتشاشگران و فتنه گران جدا  کردند و وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دادند.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ که با ادعای تقلب در انتخابات شکل گرفت و نخبگان معترض یا همان سران فتنه طرفداران خود را به خیابان ها کشاندند و آشوب کردند امنیت را از مردم سلب کردند، اموال عمومی و بیت المال به آتش کشاندند، حمله به افراد نظامی به بسیجیان و مردم و حمله به پایگاه‌های نظامی کردند، افراد بیگناه را کشتند تا شاید نظام را وادار به تسلیم در برابر خواسته های خود کنند، اما کور خواندند ملت شریف ایران همیشه بیدارند بصیرت دارند و آمدند و در ۹ دی حماسه آفریدند و به خیابان ها آمدند و حرکت زشت و پلید آنها را محکوم کردند که این باعث تحکیم نظام و تحکیم جمهوریت اسلامی شد.

وی ابراز کرد: امسال با شرکت در انتخابات نشان خواهیم داد که گام دوم انقلاب را هر چه با شکوهتر ادامه خواهیم داد و وفادار به نظام و رهبری هستیم و بیگانگان جرات جسارت و دخالت در امور کشور ما را نخواهند داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت