پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اسفند 1398 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 69922

آزمایشگاه فوق تخصصی تشخیص افراد آلوده به کرونا در اهواز راه اندازی شد

استاندار خوزستان گفت: زمینه تشخیص سریع افراد آلوده به ویروس کرونا در خوزستان با راه اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی کرونا در اهواز فراهم شد.

صدای جنوب:

غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در حاشیه گشایش این آزمایشگاه در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  به دنبال مواجه شدن با بحث ویروس کرونا  ضرورت داشت آزمایشگاه فوق تخصصی به همین منظور راه اندازی شود.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت و اقدامات دانشگاه جندی شاپور اهواز برای مقابله و کنترل این ویروس در خوزستان، خاطرنشان کرد: این مرکز از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و شروع به آزمایش چند نمونه نیز کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: این آزمایشگاه مجهز به سه دستگاه Real-time PCR (ریل تایم پی سی آر) است  می باشد به گونه ای که این دستگاه‌ها تقریبا قادر هستند در هر نوبت ۲۵۰ نمونه را همزمان مورد آزمایش و پایش قرار دهند.

ایجاد آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا  در ۳ ساعت

شریعتی همچنین از راه‌اندازی یک آزمایشگاه دیگر در شهر اهواز به منظور بررسی نمونه‌های مربوط به افراد مشکوک اشاره کرد وگفت: زمان اعلام نتیجه هر تست در مدت سه تا چهار ساعت  است و کیت تشخیص این ویروس نیز برای استان تامین شده است.

وی عنوان کرد: مردم خوزستان اطمینان داشته باشند که در سریعترین زمان ممکن این بیماری قابل تشخیص است، در این راستا نیز اقدامات کنترلی و حفاظتی برای کسانی که ممکن است آلوده شده باشند را انجام داده‌ایم.

آماده سازی چند بیمارستان برای قرنطینه احتمالی افراد مشکوک

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به بسیج همه امکانات و آماده سازی بیمارستان‌هایی که برای قرنطینه احتمالی افراد مشکوک لازم بود، اعلام می‌کنیم که زمینه برای کنترل این بیماری در خوزستان وجود دارد.

شریعتی با بیان اینکه این ویروس خصلت‌های خاص خود را دارد، افزود:لازم است تا برای کنترل آن با حوصله، برنامه‌ریزی علمی و کارشناسانه اقدام شود.

رئیس شورای سلامت خوزستان بیان داشت: امیدواریم با این تمهیدات بتوانیم هرچه سریع‌تر این بیماری را کنترل کنیم، جای نگرانی وجود ندارد به این خاطر که امکان تشخیص سریع این بیماری فراهم شده و علاوه بر این نیز اساتید و پزشکان متخصص خوزستان از آمادگی لازم برای مراقبت از مبتلایان و یا ناقلان این بیماری برخوردار هستند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر گذشته میلادی (دی) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ده‌ها هزار را نفر مبتلا و جان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را گرفته است.

برپایه گزارش صدای جنوب چنین اتفاقی خبر خوش برای استان های همجوار نیز میباشد که دیگر ضرورتی برای ارسال نمونه ازمایش به تهران و صرف زمان طولانی نخواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت