پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 اسفند 1398 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 70072

فوری/مدارس سراسر کشور در ۳ روز آینده تعطیل شد

وزیر بهداشت از تعطیلی سه روزه مدارس در سراسر کشور به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: پیک اصلی کرونا در روزهای آینده است.

صدای جنوب:

وزیر بهداشت از تعطیلی سه روزه مدارس در سراسر کشور به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و گفت: پیک اصلی کرونا در روزهای آینده است.

سعید نمکی وزیر بهداشت درباره نتاجی پنجمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه تصمیم برآن شد تا مدارس سراسر کشور سه روز تعطیل شوند، اظهار کرد: براین اساس تمام مدارس سراسر کشور تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه تعطیل خواهند بود.

وی افزود: دیشب تا دیروقت درگیر فشار استانداران و مدیران آموزش و پرورش کشور بودیم چون پیش از این قرار بود تا در استانهایی که آلودگی کرونا در آنها اعلام نشده است دوره تعطیلی سه روزه مدارس را نداشته باشیم اما در جلسه ستاد مستنداتی ارائه شد، با توجه به اینکه ممکن است در دو روز آینده تعداد استان‌های مبتلا افزایش یابد و بیش از ۲۱ استان درگیر شوند، قرار شد مدارس سراسر کشور از این تصمیم تبعیت کنند و فعلا در دوره سه روزه تا روز دوشنبه تعطیل شوند.

وزیر بهداشت همچنین اشاره کرد: با نیروهای مسلح به جمع بندی رسیدیم تا همکاری آنها را داشته باشیم در مواردی همچون ضدعفونی گسترده معابرو  اماکن عمومی بزرگ که نیازمند امکانات ویژه دارد همچنین کمک نیروهای پزشکی نیروهای مسلح به کادر پزشکی کشور.

نمکی مطرح کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد پیک اصلی بیماری در هفته آینده است و از مردم تقاضا دارم در ترددها دقت کنند و در کاهش آلودگی ما را همراهی و کمک کنند.

 

تکمیلی////

وی گفت: قرار شد ساعات کار ادارات با تفویض اختیار به ستاد استانی مبارزه با کرونا و با نظر استاندار و اعلام دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای تنظیم شود که ستاد استانی بتواند در تاخیر دو ساعته یا کوتاه کردن دو ساعته خدمت رسانی در استان‌ها به شرطی که خدمات مردم معطل نماند، تصمیم گیری شود.

دورکاری برای افراد پر خطر

نمکی افزود: همچنین قرار شد کارمندانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز به گونه‌ای از چرخه کار اداری به سمت دورکاری رفته و حضور فیزیکی نداشته باشند و با تشخیص پزشک معتمد سازمان‌ها دورکاری کنند. افرادی که دیابت یا بیماری زمینه‌ای دارند از جمله این افراد هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت