پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1399 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 73704

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛

انجام ۴۲۰۰تست کرونا ویروس در استان/روزانه ۳۶۰مورد تست و بیماریابی فعال در استان انجام میشود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام ۴ هزار و ۲۰۰ تست کرونا از استان در آزمایشگاه یاسوج، شیراز و تهران تاکنون خبر داد.

صدای جنوب:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از انجام ۴ هزار و ۲۰۰ تست کرونا از استان در آزمایشگاه یاسوج، شیراز و تهران تاکنون خبر داد.

محمدمهدی بانشی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری این استان در مرحله دوم و در راستای طرح بیماریابی فعال کرونایی غربالگری شده‌اند.
بانشی اظهار داشت: اولویت اجرای مرحله دوم طرح غربالگری کرونا در این استان با سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران خاص و زنان باردار است.
وی افزود: در مرحله نخست این طرح ۹۸.۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شده و استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد.
سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در حالی در مرحله دوم این طرح پیشتاز است که برخی استان‌های کشور هنوز در مرحله نخست با کمتر از همین میانگین قرار دارند.
بانشی عنوان کرد: میانگین انجام تست‌های کرونا و بیماریابی فعال کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد روزانه حدود ۳۶۰ مورد است.
وی ابراز داشت: تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ تست کرونا از کهگیلویه و بویراحمد در آزمایشگاه شهرهای یاسوج، شیراز و تهران انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون جواب حدود ۳ هزار و ۹۰۰ مورد از این تعداد تست کرونا اعلام شده است.
بانشی اظهار داشت: شاخص بروز بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۱ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و در کشور نیز ۹۱ نفر به ازای این تعداد است.
وی افزود: میانگین کشندگی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر و در کشور نیز ۶.۲۵ نفر به ازای این تعداد است.
بانشی بیان کرد: شدیدترین نظارت و کنترل بر اصناف کهگیلویه و بویراحمد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم طرح غربالگری کرونا و بیماریابی فعال کرونایی انجام می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت