پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1399 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 77726

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

مسببان آتش سوزی در مزارع چرام شناسایی شدند/به کشاورزان برای خرید کمباین تسهیلات می دهیم/برخی با کمباین داران برخورد مناسبی ندارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی ازمشکلات درزمینه برداشت محصولات کشاورزی در استان واکنش نشان داد.

صدای جنوب:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن اشاره به مشکلات خاص مزارع در سال جاری، اشاره کرد: بصورت کلی چند علت عمده در مورد کمبود کمباین در استان وجود دارد: اولین موضوع این است؛ امسال سال پربارو پر بارشی بوده و عملکرد و تولید مزارع بالا بوده است و همچنین به دلیل بارش های فصل بهار، برداشت محصول به عقب افتاد و این موضوع سبب شد که برداشت محصول در استان و استان خوزستان همزمان شود و در نهایت سبب شد، برخی کمباین داران درگیر مزارع خوزستان باشند.
موضوع بعدی این است که با شیوع بیماری کرونا ،استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفت و به همین دلیل عبور و مرور ها برای کمباین ها نیز دشوار شد.
وی اشاره کرد : کشاورزان قصد دارند همه با هم برداشت کنند که این موضوع، کار را دشوار می کند.
این مدیر اضافه کرد : یکی از مشکلات عمده در رابطه کمباین دار ها، برخورد نامناسب و غیرصحیحی است که برخی از مردم استان با این صنف انجام داده اند و موارد زیادی بدحسابی و ضد و خورد در سالهای گذشته اتفاق افتاده است که موجب گردیده، رانندگان کمباین تمایل چندانی به کار کردن در استان نداشته باشند.

تاج الدینی گفت : وظیفه جهاد کشاورزی ،پیگیری کمباین نیست؛ اما برای راحتی کار کشاورزان از یک ماه قبل از فصل برداشت با اتحادیه کمباین داران استان فارس قرارداد منعقد کردیم .
وی افزود: برای مثال در حدود ۹۰تا ۱۰۰کمباین هم اکنون در دهدشت ، ۲۰ کمباین در شهر چرام و در کل بالای ۲۰۰کمباین در سطح استان مشغول به کار هستند.
این مدیر استانی اضافه کرد : ما آماده ارائه تسهیلات به کشاورزان برای خرید کمباین هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان، در رابطه با آتش سوزی اخیر مزارع به ویژه شهر چرام اشاره کرد: عمده دلایل آتش سوزی، عوامل انسانی است؛ چه بصورت سهو و چه بصورت عمدی.
وی افزود : بی شک با خاطیان آتش سوزی در چرام مطابق قانون برخورد خواهد شد و طبق آخرین صحبت با فرماندار شهرستان، این افراد شناسایی شده اند.
او اشاره کرد : از نظر ما آتش سوزی بقایای مزارع ،توسط مالکین ، جرم است و ما در این مورد هیچ گونه تمایزی بین سهوی و عمدی بودن آن عمل قائل نیستیم و به مدیران شهرستان ها نیز این موضوع را اعلام داشته و از آنها خواسته ایم،اینگونه افراد را شناسایی کرده و به ما مساله را گزارش دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت