پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 خرداد 1399 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 78259

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

صدای جنوب: حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در جمع خبرنگاران گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم، ترویج معارف و محتوای قرآنی در سطح جامعه ، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و آحاد مردم به فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود. مدیرکل […]

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در جمع خبرنگاران گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم، ترویج معارف و محتوای قرآنی در سطح جامعه ، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و آحاد مردم به فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: تبلیغ  و ترویج فرهنگ وقف قرآنی یکی از موضوعاتی هست که نیازمند همکاری اصحاب  رسانه و قلم استان هستیم تا با گسترش آن، بهتر و بیشتر بتوان در موضوعات قرآنی فعالیت مستمر در طول سال داشته باشیم و از همکاری صدا و سیمای استان و اصحاب رسانه و قلم در برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت ترتیل، قرائت تحقیق ، اذان، دعا خوانی ، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم  در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

این مسوول عنوان کرد: رشته اذان ویژه برادران و محدوده اجرای اذان در مراحل شهرستانی و استانی از ابتدا ( بدون مقدمه) تا انتهای فراز «حی علی الفلاح» و در مرحله ملی  به‌صورت کامل است، اگر در مرحله استانی بنا به تشخیص هیئت داوران نیاز به برگزاری فینال باشد، اذان باید به صورت کامل گفته شود و متقاضیان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف خواهد شد.

جنتی‌پور ادامه داد: رشته  دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد و محتوای مسابقه این رشته در مرحله اول از «دعای کمیل، ندبه و ادعیه ایام هفته»بوده و محتوای مسابقه این رشته در مرحله ملی از «مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه ثمالی» است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ۲۵ خردادماه سالجاری در فاطمیه امام زاده عبدالله(ع) شهر یاسوج ویژه ثبت‌نام کنندگان شهرستان های بویراحمد و دنا  برگزار می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت