پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 تیر 1399 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 79293

امام جمعه دهدشت:مسؤولیت در کمیته امداد لطف الهی است

امام جمعه دهدشت مسؤولیت در کمیته امداد را لطف الهی دانست و تصریح کرد: خدمت به مستمندان و دستگیری از نیازمندان به کارکنان این نهاد عطا شده است

صدای جنوب :

یکی از نهادهایی که در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تلاش می‌کند، کمیته امداد است.

چتر حمایتی این نهاد  بر سر ۶ هزار خانوار در کهگیلویه گسترانیده شده و جمعیتی افزون بر ۱۶ هزار نفر را پوشش خدمات می‌دهد.
خدمات اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل، ازدواج، معیشت، مشاوره، آموزش، فرهنگی، تسهیلات و… خدمایت است که کمیته امداد به جامعه هدف ارائه و از آنها حمایت می‌کند.
رویکرد توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش مهمترین رسالت کمیته امداد است. این هدف با اجرای طرح‌های اشتغالزایی پایدار و خودکفایی مددجویان محقق می‌شود.
به منظور بررسی طرح‌های توانمندسازی کمیته امداد امام جمعه دهدشت از چند طرح اجرایی در روستاها و سطح شهر دهدشت بازدید کرد.
نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی پشت بامی در روستای تل زری نمونه‌ای از طرح‌های مددجویان بود که توسط یک بانوی بی‌سرپرست اجرا شده است.
با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از مهاجرت روستائیان و تأمین معیشت مددجویان تحت پوشش متقاضیان می‌توانند منبع درآمد پایداری داشته باشند.
به گفته رئیس کمیته امداد کهگیلویه این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ظرفیت خوبی برای اجرای طرح انرژی خورشیدی است. عبدالخالق آرامش‌دوست نصب این پنل را منبع درآمد برای خانواده مددجو دانسته و می‌گوید که برق تولیدی پنل خورشیدی توسط برق از مددجویان خریداری می شود.
این مسؤول با بیان اینکه کمیته امداد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای نصب و راه اندازی پنل خورشیدی به مددجویان متقاضی پرداخت می‌کند، افزود: اجرای چنین طرح‌هایی توجیه فنی دارد و پذیرفته شده است.
اجرای طرح‌های گاوداری، سوغات محلی و دیگر صنوف از حمایت‌های کمیته امداد در راستای اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارهای زیر پوشش بود که مورد بازدید قرار گرفت.
کمیته امداد در راستای حمایت از فروش و عرضه محصولات واحدهای تولیدی تحت پوشش با راه اندازی صنایع تبدیلی نگرانی مددجویان را برطرف نموده است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خصوص خدمات کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد میراث گرانبهای امام راحل است که پس از انقلاب خدمات ازرنده‌ای به جامعه هدف ارائه نموده است.
امام جمعه دهدشت مسؤولیت در کمیته امداد را لطف الهی دانست و تصریح کرد: خدمت به مستمندان و دستگیری از نیازمندان به کارکنان این نهاد عطا شده است.
وی اضافه کرد: چتر حمایتی این نهاد بر سر خانوارهایی است که بنا به دلایلی توانایی اداره زندگی ندارند.
وحدانی‌فر با اشاره به رویکرد کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی خانواده ها با اشتغالزایی و درآمدزایی مددجویان افزود: طرح‌های اشتغالزایی کیمته امداد کار اقتصادی خوبی است که باید توسعه پیدا کند و به سمت و سویی برود که مددجویان خودکفا و مددکار کمیته امداد شوند.
امام جمعه دهدشت توجه ویژه کمیته امداد به درآمدزایی و استقلال مددجویان را مهم خواند و گفت:تسهیلات خوبی در این زمینه پرداخت می‌شود که نظارت و راست‌آزمایی در اجرای طرح‌ها را می‌طلبد.
عبدالخالق آرامش‌دوست در این بازدید گفت: هدف کمیته امداد در سال ۹۹ علاوه بر استمرار طرحهای اشتغالزایی پشتیبانی همه جانبه از واحدهای تولیدی، اقتصاید و  خدماتی برای تداوم فعالیت است.
رئیس کمیته امداد کهگیلویه تصریح کرد:تلاش داریم با راه‌اندازی طرح‌های جدید واحدهای اقتصادی را فعال نگه داریم و با ارائه تسهیلات تکمیلی امر تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی را برای مددجویان گسترش دهیم.
آرامش‌دوست گفت: سال گذشته ۲۰۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان به مددجویان زیر پوشش و نیازمندان پرداخت شد.
این مسؤول سقف وام‌های اشتغالزایی را ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: ۸۵ درصد تسهیلات پرداخت شده به مددجویان اختصاص داشت و ۹۶ درصد طرح‌های اجرایی در زمینه اشتغالزایی بود

بازدید امام جمعه ازطرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در کهگیلویه/وقتی مددجو مددکار امداد می‌شود

 

بازدید امام جمعه ازطرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در کهگیلویه/وقتی مددجو مددکار امداد می‌شود

 

بازدید امام جمعه ازطرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در کهگیلویه/وقتی مددجو مددکار امداد می‌شود

 

بازدید امام جمعه ازطرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در کهگیلویه/وقتی مددجو مددکار امداد می‌شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت