پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 تیر 1399 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 79781

مدیر کل تعزیرات حکومتی مطرح کرد؛ ۶۰ درصد نیاز گوشت مرغ استان از سایر استانها تامین می شود/قوانین دست و پاگیر تولید رفع شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تنها ۴۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز مردم در استان تولید می شود و ۶۰ درصد دیگر را از سایر استانها تا مین می کنیم گفت : قوانین دست و پاگیر فعالیت تولید در استان رفع شود. به گزارش  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی […]

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تنها ۴۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز مردم در استان تولید می شود و ۶۰ درصد دیگر را از سایر استانها تا مین می کنیم گفت : قوانین دست و پاگیر فعالیت تولید در استان رفع شود.

به گزارش  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صدای جنوب   نشستی به منظور بررسی قیمت مرغ در تعزیرات حکومتی استان با حضور مدیر کل تعزیرات، رئیس اتاق اصناف، برگزار شد.

در این نشست مدیر کل تعزیرات با اشاره به مشکلات اقتصادی، و افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: در برخی استان های کشور قیمت مرغ تا ۲۲ هزار تومان و در استان تا ۱۸ هزار تومان قیمت گذاری شده است .

براتعلی صالحی افزود: جهاد کشاورزی استان وظیفه تامین مرغ را دارد و با بررسی انجام شده ۴۰ درصد مصرف در استان تامین می شود و ۶۰ درصد آن خارج استان تامین می شود که این موضوع یک مشکل است.

صالحی نیا با اشاره به فعال شدن مرغ داری های استان گفت: قوانین دست و پا گیر برای فعال شدن مرغ داری ها باید رفع شود و اگر مجوز جدید صادر نشود چون کمبود وجود دارد مشکل در تامین محصول مرغ به وجود خواهد آمد .

وی گفت: تعطیلی ها مرغ داری ها و افزایش قیمت ارز و همچنین نهاده ها و تامین آنها طبق قیمت مصوب دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

صالحی نیا با اشاره به تامین کالای اساسی مرغ در ایام خاص گفت: اگر موضوع تعطیلی ها و کرونا نبود قیمت مرغ تا ۲۵ هزار تومان افزایش می یافت.

مدیرکل تعزیرات تاکید کرد: تعزیرات وظیفه داد قیمت ها را بررسی و طبق قانون عمل کند و قیمت ها در توزیع مرغ تا بحث خرده فروشی مد نظر باید قرار گیرد.

وی گفت: در روز های های گذشته بحث کاهش قیمت مرغ به صورت نوشتاری مطرح شده است که باید بررسی کرد دلایل افزایش قیمت مرغ کدام دلایل را دارد و همچنین بحث سوء استفاده دلالی یا سایر موضوعات باید بررسی شود.

صالحی با اشاره وظیفه جهاد کشاورزی در خصوص  تامین مرغ عنوان کرد: آنالیز واقعی در خصوص مرغ را  بررسی خواهیم کرد تا قیمت ها بررسی شود.

نماینده جهاد کشاورزی با اشاره به تعطیلات عید و بحث جوجه ریزی گفت: موضوع کرونا سبب شد جوجه ریزی ها با مشکل مواجه شود و سبب نابودی آنها شود.

بهنام پور با بیان اینکه جوجه ریزی در سطح کلان کاهش پیدا کرده است، گفت: ۱۸ هزار و هفتصد تن آمار نیاز استان به مرغ است.

وی افزود: اگر بتوان از ظرفیت ها در فرآورده های گوشتی استفاده کرد می توان به صورت ۱۰۰ درصد محصول بازار را تامین کنیم اما به دلیل اینکه از تمام ظرفیت ها استفاده نشده تنها ۶۰ درصد در استان فرآورده های گوشتی تامین می شود.

وی گفت: در اردیبهشت ۵۲۰ هزار جوجه ریزی داشتیم و در خرداد بالای ۴۰۰ هزار جوجه ریزی داشتیم و کاهش در جوجه ریزی داشتیم.

بهنام پور با اشاره به اینکه قیمت مرغ زنده تابع عرضه و تقاضا است افزود: تنها استان در بحث ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مرغ داران را به دادستانی معرفی کرد استان ما بود، بحث قیمت همان پایه قیمت مرغ زنده در سراسر کشور ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و استان های همجوار باید کنترل شود، از طرفی مرغ منجمد می تواند قیمت ها را کنترل کند.

 

نماینده بخش خصوصی در این جلسه گفت: ۱ میلیون تومان هزینه حمل و نقل جوجه یک روزه از شمال به استان در گذشته قیمت داشت و امروز این قیمت ۴ میلیون تومان شده است.

ضامنی عنوان کرد: ۹۰ میلیون ظرفیت جوجه ریزی در کشور وجود دارد اما در شرایط حاضر ۷۵ میلیون قطعه تولید می شود که از ظرفیت کشور کمتر است.

وی تاکید کرد: جوجه یک روزه در استان تولید نمی شود بلکه از شمال تامین می شود.

نماینده پشتیبانی امور دام در خصوص واردات نهاده های دام گفت: شرکت پشتیبانی دام وظیفه دارد سطح استراتژیک این محصول را در نظر گیرد و از طرفی  در شرایط ارزانی وظیفه دارد این نهاده ها را خریداری کند تا تولید کننده ضرر نکند.

عزیزی اذعان داشت: بر اساس سهم استان در تولید کشور نهاده توزیع می شود و حدود ۲۱۵۰ کنجاله سویا، ۲هزار تن ذرت توزیع شد.

 

مدیر کل صنعت و معدن استان با اشاره به قیمت مرغ گفت: در خصوص قیمت  کالا ها آیا فقط مرغ قیمت افزایشی داشته است؟ بیش از ۷۰ درصد سویا مورد نیاز خود را مرغ داران از بازار خرید می کنند این موضوع در قیمت ها تاثیر گذار است.

حسین پور افزود: قیمت مرغ باید مدیریت شود و به خاطر اینکه مرغ دار، عاملین، مصرف کننده دچار ضرر نشود این موضوع متناسب با ستاد تنظیم کشور یعنی ۱۵ هزار تومان باشد.

رئیس اتاق اصناف در این جلسه گفت: دولت برخی مواقع یارانه ها روی محصولات اتخاذ می کند که بدون محاسبات لازم است و این سیاست از کجا نشان می گیرد نمی دانیم؟

ارشدی با اشاره به اینکه باید درخصوص قیمت مرغ استان های همجوار را در نظر گرفته شود گفت: اگر در مسائل مانند مرغ بخواهیم دستوری عمل کنیم نتیجه ای نخواهیم گرفت.

نماینده اقتصادی  استانداری گفت: در مقطعی با افزایش قیمت مواجهه شدیم، و افزایش قیمت نهاده ها، تحریم ها و جوجه ریزی وجود دارد غیر قابل انکار است، از طرفی وقتی ظرفیت استان در تولید مرغ گرم ۵هزار تن است و به استان های دیگر نیازمند هستیم.

سهمگین افزود: اصناف با توجه به اینکه قیمت ها نوسان دارد حوزه های زیر مجموعه خود را با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در خصوص قیمت ها  متقاعد کنند، از طرفی صنعت و معدن و تعزیرات بازار را کنترل کنند تا بخش خصوصی بتوانند با واردات مرغ گرم  قیمت ها را کاهش دهد.

 

نماینده دادستان مرکز استان در این جلسه گفت: وقتی نظارت دولتی نباشد نهادها را از متناسب با سود خود به فروش می رسانند.

 

وی با اشاره به جلسات کاهش قیمت مرغ بیان کرد: اگر بخواهیم قیمت را به صورت ناگهانی به  نرخ ۱۵ هزار تومان برسانیم  با مشکل مواجهه خواهیم شد.

مولایی خطاب به ضامنی مسوول تعیین قیمت مرغ در استان گفت: تا روز چهارشنبه قیمت مرغ را به نرخ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان برسانید و بعد از آن نظارت ها مانند پلمپ در انتظار متخلفان است هرچند این کاهش باید با شیب ملایم باشد .

ودر پایان این نشست  مدیر کل تعزیرات بهمراه معاون دادستان  و نماینده جهادکشاورزی  و بازرسان صنعت معدن و  مجمع امور صنفی  از  بازار  شهر یاسوج  بازدید و   واز  فروشگاههای  مرغ و   مواد غدایی  و نانواییها  بازدید و با گرانفروشی  برخورد جدی    و حتی بعضی از انها را  به خاطر   و عدم  رعایت پرتکول  بهداشتی  جریمه  و یا پلمپ کردندند

 

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت