پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مرداد 1399 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 81565

راهکار جلوگیری از تخلفات بتن‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد/خدمات ویژه سازمان نظام مهندسی استان برای شناسنامه دار شدن ساختمان ها

نخستین نشست چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری برگزار شد.

صدای جنوب :

نخستین نشست چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در این نشست مهندس یزدانپناه رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بر این که امیدوارم این جلسات با حضور همه شهرداران استان تشکیل شود گفت: در خصوص بحث بتن ریزی سازمان نظام مهندسی اقدام به تهیه فرم مخصوص بتن ریزی براساس مصوبه هیات مدیره نموده که مهندس قبل از بتن ریزی باید این فرم را تکمیل و تحویل سازمان نماید که این امر کاهش تخلف را در پی دارد.

ایشان در خصوص هزینه های کمیته نظارت عالیه اظهار داشت: براساس مصوبه هیات مدیره سه درصد نظارت و طراحی بابت هزینه های کمیته نظارت عالیه محاسبه می گردد.

یزدانپناه در خصوص شناسنامه فنی و ملکی افزود: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن شناسنامه برای تمامی ساختمانها اجباری است که در سازمان بر اساس مصوبه هیات مدیره جهت کمک به مردم هزینه آن در ابتدای کار باید پرداخت گردد تا اگر مالکی بعد از چندسال کار ساختمان خود را به اتمام رساند دیگر متحمل هزینه بیشتری نگردد و هزینه هایی که بابت شناسنامه در استان ما پرداخت می شود معادل هزینه های مصوبه شورای مرکزی در سال ۸۶ است.

رییس سازمان در ادامه در خصوص الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان گفت: تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام و به شهرداری ارسال می گردد که این امر کاهش هزینه های ارباب رجوع و سرعت در ارائه خدمات را در پی خواهد داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نخستین استان هایی است که دست به چنین اقدامی زده است.

مهندس شهامت دبیر سازمان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری استان در این نشست گفت: متولیان امر در حوزه ساخت و ساز باید به اصول اولیه و اساسی پایبند باشند نه به آراء صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ و در این زمینه باید ریشه یابی اساسی صورت گیرد که چرا پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیده چرا که جریمه در کمیسیون ماده ۱۰۰ مانع تخلف در جامعه نمی گردد و هرچه جریمه بیشتر باشد تورم را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: باید به طرح تفصیلی توجه ویژه ای صورت گیرد و اصلاحات آن براساس نیازهای جامعه تغییر و تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و راه حلی های را برای رفع موانع آن ارائه گردد چرا که با توجه به این که ما در یک استان عشیره ای زندگی می کنیم امکان اجرای بسیاری از احکام صادره وجود ندارد.

شهامت  در پایان گفت: چرا در فرم های کمیسیون ماده ۱۰۰ فقط مهندس عمران ثبت شده اما تخلفات صورت گرفته شامل تخلفات فنی، بهداشتی و شهرسازی را نیز در برمی گیرد و مهندس معمار باید در این خصوص پاسخگو باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت