پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مرداد 1399 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 82811

آغاز رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار یاسوج

آغاز رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار یاسوج به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور کوتاه نمودن دست سودجویانی که به حریم رودخانه بشار و عرصه های منابع طبیعی تجاوز کرده بودند، رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار در یاسوج آغاز شد. طبیعت […]

آغاز رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار یاسوج

به گزارش  خبرنگار  صدای جنوب  به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور کوتاه نمودن دست سودجویانی که به حریم رودخانه بشار و عرصه های منابع طبیعی تجاوز کرده بودند، رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار در یاسوج آغاز شد.

طبیعت زیبا و چشم نواز رودخانه بشار از روستای دهنوی یاسوج، سبب شده که افرادی چشم طمع به این زیبایی ها طبیعت داشه باشند و اقدام به تصرف حاشیه رودخانه و عرصه های منابع طبیعی آن نمایند.

تخریب و تصرف حریم رودخانه و جنگل از چشمان تیزبین دستگاه قضایی استان پنهان نماند تا اینکه دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان چندی پیش در نشستی خبر از رفع تصرف از این بستر و حاشیه رودخانه بشار در این منطقه را داد.

امروز عملیات اجرای آزاد سازی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دادستان و نیروهای انتظامی و ادارات منابع طبیعی و آب منطقه ای آغاز شد.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مصاحبه ای با خبرنگار میزان در استان با اظهار اینکه برخورد قضایی و قانونی با متصرفان به انفال در استان ادامه خواهد یافت، افزود: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی در بستر رودخانه ها و حریم راهها در همه نقاط استان انجام خواهد شد.

ملک حسینی گفت: رفع تصرف در نقاطی از استان که تصرفی در حوزه منابع طبیعی و بستر رودخانه ها و حریم راهها صورت گرفته، با اولویت بندی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: دستگاه قضا با قاطعیت با متخلفین و متجاوزان به منابع ملی برخورد میکند

در این برنامه عبدالحسین تمدن معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج که حین اجرای عملیات حضور داشت و نظارت می کرد در مصاحبه با خبرنگار میزان در استان گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف از اراضی ملی در حوزه های مختلف را شروع کرده است.

تمدن افزود: قبل از انجام هرگونه تصرف، موضوع تصرف کاملاً کارشناسی می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه در این عملیات ۴۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی آزاد سازی می شود اظهار کرد: ۳ هکتار از این مقدار واقع در بستر و حریم رودخانه بشار و ۱۵ هزار مترمربع نیز به صورت غیرمجاز در کنار طرح های مجوز دار تصرف شده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه نسل بشر امروز و آینده خواهد بود و به متصرفان این عرصه ها هشدار داد و تصریح کرد: ادارات متولی آب، منابع طبیعی به موجب قانون می توانند در صورت مشاهده هرگونه تصرف در حوزه ی کاری خود، بدون نیاز به حکم قضایی نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت