پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مرداد 1399 ساعت 20:05:: شناسه خبر: 82821

انتقاد فرمانده نیروی انتظامی استان از سایتهای غیرمجاز /کشف۲۸۰میلیارد ریال کالای قاچاق در ۴ ماه اخیر

به گزارش خبر نگار  صدای جنوب از یاسوج سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران و با تشریح دستاوردهای ناجای استان در مدت سپری شده از سال جاری اظهار کرد: در نزاع جمعی ۹ درصد و فردی ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داریم. وی گفت: در […]

به گزارش خبر نگار  صدای جنوب از یاسوج سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران و با تشریح دستاوردهای ناجای استان در مدت سپری شده از سال جاری اظهار کرد: در نزاع جمعی ۹ درصد و فردی ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داریم.

وی گفت: در سه سال اخیر رتبه ۳۲ کشور در نزاع هستیم در استانی که قومی قبیله‌ای هستیم از افتخارات پلیس استان است که این هم نتیجه تعامل مردم و رسانه و پلیس.

وی در خصوص نزاع اخیر شهر یاسوج در میدان استانداری هم گفت: درست است که بچه‌های ما نرسیدند اما برای نزاع‌ها تیم آماده کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان در خصوص کمبودهای این نیرو در کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: خیرین امنیت‌ساز در استان ما کم لطف هستند متاسفانه خیرین امنیت ساز در استان ما کمتر ورود پیدا می کنند

انصاری در خصوص قاچاق کالا و مواد مخدر هم گفت: در مواد مخدر ۳۶۰۰ کیلوگرم کشفیات در مدت سپری شده از سال داشتیم که تا امروز ۱۴ درصد افزایش کشفیات بوده و ۶۶۹ قاچاقچی دستگیر و ۱۵۰ دستگاه خودرو توقیف و ۲۵ باند منهدم کردیم.

وی گفت: در کالای قاچاق ۲۸۰ میلیارد ریال در ۴ ماه اخیر کشفیات داشتیم که ۱۰۲۸ نفر دستگیر و بیش از ۴۰۰ خودرو توقیف شد.

این فرمانده افزود: در بحث تصادفات سرجمع ۳۵ درصد کاهش در محورهای استان داشتیم که منجر به فوت ۲۷ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم و جز استان‌های خوب کشور هستیم.

انصاری گفت: عملکرد خوب آگاهی استان متلاشی کردن ۱۰ باند سارق احشام و دستگیری ۸۵ نفر که ۱۹۹ پرونده تشکیل و ۶۶۰ راس دام از آن‌ها کشف شد.

 وی در خصوص کشف خودروهای سرقت شده هم گفت: کشف ۵۹ خودروی سرقتی داشتیم که ۲۵ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان به سایر دستاوردها طی ۴ ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: ۶ باند سارقان محموله که بار را در جاده می‌دزدند متلاشی شدند که باید از آن‌ها پرسید چگونه سرقت می‌کنید و در این زمینه ۶۳ فقره سرقت داشتند.

وی گفت: کشف ۶۰ فقره سرقت مغازه را داشتیم و ۲۵ سارق دستگیر شدند و متلاشی شدن ۴ باند سارقین موبایل با ۳۰ فقره سرقت از دیگر اقدامات همکاران انتظامی استان بوده است.

انصاری در خصوص اقدامات کرونایی ناجا در استان هم گفت: در کرونا از از ابتدای بحث شیوع ویروس در قالب جلسات در ایست بازرسی‌ها حاضر شدیم و
با ماشین های آب‌پاش خود گندزدایی کردیم و در مجموع ۳۹۰ مورد اقدامات کرونایی داشتیم.

وی در همین خصوص به جرایم کرونایی در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: ۲۲۱ گزارش در فضای مجازی از پلیس فتا و ۱۶۰ تارنمای مجرمانه داشتیم.

انصاری در خصوص عملکرد پلیس ۱۱۰  هم گفت: اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد به دلیل کمی امکانات و نیروی کم است و جهت برون رفت از این مشکلات فعالیت می‌کنیم همچنین در کل به ۸۲ درصد گزارشاتی که به پلیس فتای ما رسیده رسیدگی شده است.

وی گفت: از امنیت و آرامش عشایر غافل از عشایر نیستیم و نیروی گشت بیشتری جهت این کار می‌گذاریم.

انصاری به تیراندازی در عروسی‌ها به عنوان یک فرهنگ غلط و کار خرافی اشاره کرد و گفت: ولو با سلاح مجاز هم که باشد برخورد می‌کنیم که پلیس اطلاعات ما روی این موضوع کار می کنند اما در عروسی‌های خانگی جلوگیری از تیراندازی کار سختی است.

وی در خصوص مشکل فک پلمب در آبشار و جاهای دیگر هم گفت: فک پلمب کار ما نیست هر چند پلیس اماکن ما وظایفی دارند اما ما هم به دستگاه‌های متولی کمک می‌کنیم

این فرمانده در زمینه رسیدگی به کلاهبرداری هم گفت: سال ۹۸ با سال ۹۹ در کلاهبرداری مساوی هستیم در سال ۹۹ تاکنون ۱۳۹ مورد موضوع رسیدگی به کلاهبرداری داشتیم هر چند کلاهبرداری کار پیچیده‌ای است که مثلا ۲ بچه چه کارهایی در شیراز کرده اند و ما اینجا کشف کردیم و یا مثلا بچه‌هایی را از ارومیه به اینجا بیاوریم.

وی در مورد سرقت‌های داخل خودرو هم گفت: گشت غیر محسوس داریم یا موتور سیکلت می‌گذاریم و ماشین طعمه قرار می‌دهیم از همه مهم‌تر فرهنگ اشتباهی داریم که به ندرت ماشین را داخل خانه می‌برند و یا فرش را روی دیوار می‌اندازند.

در انتها فرمانده انتظامی استان از سایت‌های غیر مجاز گلایه‌مند شد که برای مردم و استان مشکل ایجاد می کنند و باید با این‌ها برخورد شود در موضوعات امنیتی و ورود پیدا کرده و بعد فرار می‌کنند ارشاد باید برخورد کنند چند سالی هست که با این اقدام خود مردم را اذیت می‌کنند.

**ربیعی**

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت