پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مهر 1399 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 85400

رونق کشاورزی در گچساران با کشت زعفران

از روستاییان به دلیل نداشتن درآمد روستا را ترک می‌کنند افزود: ایجاد شغل و درآمد پایدار برای روستاییان نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت آنان دارد.

 به گزارش  خبرنگار صدای  جنوب معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان گفت: چند سالی است که توسعه روستا‌ها در دستور کار مسئولان کشوری و استان قرار گرفته  و همه زیرساخت‌های عمرانی در این مناطق پیش بینی و اجرا شده است.
غلامرضا امیدوار با بیان اینکه بسیاری از روستاییان به دلیل نداشتن درآمد روستا را ترک می‌کنند افزود: ایجاد شغل و درآمد پایدار برای روستاییان نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت آنان دارد.
وی با بیان اینکه در قالب طرح منظومه روستایی قابلیت‌های روستا‌های این شهرستان شناسایی می‌شود، اضافه کرد: با توجه به وجود زمین، آب و هوای مناسب کشاورزی در برخی روستا‌های گچساران اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفت.
امیدوار ادامه داد: یکی از محصولاتی که با هزینه کم کشت شده و از طرفی درآمد بالایی هم دارد زعفران است و با انجام طرح های مطالعاتی مشخص شد این محصول را می توان در برخی مناطق گچساران کشت کرد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه کار آموزش کشاورزان در روستاهای هدف با برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور کارشناسان برگزار شد، ادامه داد: عملیات کشت مدتی است آغاز شده که تا آبان ماه ادامه دارد و این روز‌ها هم روستاییان در زمین‌های خود مشغول کشت زعفران هستند.
امیدوار با بیان اینکه حدود ۲ تن پیاز زعفران با قیمت تعاونی برای کشت در اختیار کشاورزان مناطق روستایی گچساران قرار گرفته است اضافه کرد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های متولی اجرا می‌شود.
تسهیل گر این طرح نیز گفت: قرار شد محصول زعفران به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.
مریم حاجی زاده افزود: کشت زعفران به دلیل نیاز به یک بار کشت و هشت بار دوره برداشت بسیار مقرون به صرفه است.
وی ادامه داد: امکان کشت در مناطق خشک به دلیل نیاز به آب کم و امکان بهره وری در خاک‌های فقیر از مزایای تولید محصول زعفران است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت