پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آذر 1395 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 8688

واکنش منطقیان به موضوع تغییرنام کهگیلویه و بویراحمد؛

خلاف اراده مردم عمل کردن دوگانگی و بی اعتمادی را در پی دارد/تصمیم نهایی در این باره حق اکثریت مردم استان است

تصمیم نهایی در این باره حق اکثریت مردم استان است و خلاف اراده مردم استان عمل کردن نه پسندیده است و نه مقبول و حاصلش دوگانگی و اختلاف و بی اعتمادی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

محمود منطقیان فعال سیاسی و فرهنگی استان در خصوص موضوع تغییر نام استان که در فضای واقعی و مجازی به اصلی ترین بحث این روزهای استان تبدیل شده است می گوید: نباید بر خلاف اراده مردم حرکت کرد که حاصل آن دوگانگی و بی اعتمادی است.

وی در یادداشتی که نسخه ای از آن به صدای جنوب رسیده است نظر خود را در این خصوص اعلام کرد.

متن این یادداشت در پی می آید:

چند روزی است که بحثهای داغ از تغییرنام استان به میان آمده وافراد به صورت موافق ومخالف با بیان و نوشتارها واکنشهایی از خود نشان داده اند و این رخداد حال و وضع ویژه ای را درمیان مردم استان به وجودآورده است. دراینجا بیان چند نکته ضروری به نظرمی رسد:
۱- مردم شریف استان از هر تبار و منطقه ای باید مراقب باشند که طرح این گونه پیشآمدها نباید به وحدت و همدلی و برادری آنها زیان رساند و اسباب بروز کدورت و بدبینی و اختلاف در میان آنها بشود. همدلی و همگامی و پیوند مسالمت آمیز نیاز همیشگی ماست.

۲- هرگاه یک مسئله و پدیده ای رخ می نماید درست این است که با خونسردی و پژوهش و گفتگو و شنیدن سخنان همدیگر با تکیه بر استدلال و احترام متقابل برای حل مشکل گام برداشت. مسلما تغییر نام استان مخالفین و موافقینی دارد و از این روی هیچ طرفی نباید سعی کند با خشونت گفتاری و رفتاری و توهین به طرف مقابل، خود را محق دانسته و طرف مقابل را کهنه پرست، قوم گرا و یا خائن و مغرض و بی هویت به شمار آورد. به درستی که موافقان و مخالفان تغییر نام استان هر یک دلایلی برای خود دارند و بهتر است هر دو طرف در یک فضای آرام و به دور از تعصب و احساسات نابجا، به سخنان و استدلالهای همدیگر گوش فرا دهند و مردم را از طریق فضای مجازی ودیگر رسانه ها مانند روزنامه ها، نشریات و صداوسیما در جریان افکار و برداشتها و استدلالهای خویش قرار دهند و اذهان را روشن نمایند تا مردم با فهم و درک و آگاهی و نه صرفا از روی تعصب و احساس داوری کنند و در صورت نیاز تصمیم بگیرند.

۳- بنده باورم بر این است که این موضوع نیاز به بررسی دقیق و سنجیده و همه جانبه دارد و تصمیم شتابزده و ناسنجیده پیامد ناخوشایندی در پی خواهد داشت. پس از تمام تدابیر و بررسیهای لازم نیاز حتمی به یک همه پرسی از طریق کل مردم استان برای تغییر و یا عدم تغییر نام استان وجود دارد. یعنی تصمیم نهایی در این باره حق اکثریت مردم استان است و خلاف اراده مردم استان عمل کردن نه پسندیده است و نه مقبول و حاصلش دوگانگی و اختلاف و بی اعتمادی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت