پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 دی 1399 ساعت 19:10:: شناسه خبر: 90597

مدیرآموزش وپرورش شهرستان چرام:آمارباسوادی شهرستان چرام نسبت به قبل ازانقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است

مدیر آموزش وپرورش چرام با اشاره به آمار باسوادی در شهرستان چرام تصریح کرد:قبل از انقلاب جمعیت باسوادی شهرستان چرام ۳۳درصد بود که هم اکنون آمار باسوادی شهرستان چرام ۹۶درصد می باشد.

به گزارش صدای جنوب از چرام ؛مدیر آموزش وپرورش چرام پیش از خطبه های نماز جمعه امروز چرام به مناسبت هفته سوادآموزی ضمن تبریک هفته سوادآموزی به فرهنگ دوستان ؛فرهنگیان ؛سوادآموزان وآموزشیاران بیان کرد:خداوند متعال در سوره علق به اهمیت سواد و خواندن و نوشتن اشاره می کند و اولین آیه را به آخرین فرستاده اش حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی را در این موضوع مهم بیان کرده است.

وی با اشاره به اهمیت خواندن و نوشتن و آگاهی در منابع دینی و ادبی ؛حکیم فردوسی می گوید :چنین گفت آنکس که داناتر است. بهر آرزو او تواناتر است
بازی بناری با اشاره به آیه هَلْ یسْتَوی الذینَ یعْلَمُونَ والذینَ لَا یعْلَمُونَ
 آیا کسانی که می دانند و کسانی که نمی دانند، مساوی هستند.
وی با اشاره به تعریف جدید یونسکو از سواد بیان کرد:باسوادی توانایی«تغییر»است وباسواد کسی است که بتواند باآموخته هایش ؛تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
مدیر آموزش وپرورش چرام با اشاره به آمار باسوادی در شهرستان چرام تصریح کرد:قبل از انقلاب جمعیت باسوادی شهرستان چرام ۳۳درصد بود که هم اکنون آمار باسوادی شهرستان چرام ۹۶درصد می باشد.
وی با اشاره به اقدامات و برنامه های امسال حوزه سوادآموزی بیان کرد:,امسال برنامه های خوبی در دست اقدام است از جمله آموزش احکام نماز و مسابقه ای تحت عنوان نماز کلید بهشت برگزار می شود.
وی با اشاره به کتاب تدوین شده «سربازوطن»که آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همت مدیرکل محترم و معاونت سوادآموزی آن را تدوین و تهیه نمودند که مورد استقبال ۶استان قرار گرفته و مسابقه ای تحت عنوان سردار دلها و مسابقه ای با عنوان جهش تولید برای سوادآموزان برگزار. می شود.
بازی بناری باتقدیر از زحمات روسای آموزش وپرورش چرام در ادوار گذشته و تلاش های آنها برای توسعه علمی و سوادآموزی شهرستان چرام بیان کرد:آموزش وپرورش چرام در استان حرف برای گفتن دارد و ما با همکاری مجموعه همکاران اداری و مدیران و معلمان در مدارس امیدواریم بتوانیم گام های مهم تری برداریم.
مدیر آموزش وپرورش چرام با تشکر از امام جمعه محترم چرام و ستاد نمازجمعه و همکاری با آموزش وپرورش بیان کرد:با توجه به مشکلاتی که در حوزه زیرساختی و همچنین فقر ومحرومیت در بعضی مناطق که دانش آموزان دارند دست نیاز به سوی همه دراز می کنیم که ما را کمک کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت