پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 دی 1399 ساعت 15:10:: شناسه خبر: 90921

حجت الاسلام فرهمند:۹دی یادآور یک رخداد عظیم و عزیز بوده که این روز را جزء ایام الله کرده است و همین جمع و اجتماع منطق قرآنی دارد

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به این مطلب که ۹ دی ماه یادآور یک حماسه و اتفاق عظیمی است که مناسبات کشور منطقه و عالم را به هم زد،ابراز کرد: برای پی بردن به عظمت امروز باید اتفاقات پیش از ۹ دی را واکاوی کنیم تا بهتر متوجه این روز بزرگ شویم،بزرگی و پیچیدگی فتنه ۸۸ را از زبان رهبری عزیز بشنوید که فرمود ظلم بزرگ فتنه‌گران در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه سقوط برد.

امام جمعه موقت چرام گفت: فتنه ۸۸ تمام شد و فتنه‌گران به زباله‌دان تاریخ پیوستند ولی هدف از زنده نگه داشتن نوعی عبرت گیری است ،این را بدانیم فتنه و فتنه گری باقیست،امروز تحریف واقعیت‌ها و معکوس جلوه دادن واقعیت‌ها خود فتنه است که بعضی ها در سر دارند و سودای تحقق آن را در مخیله خود می پروراند.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازچرام،حجت الاسلام مجتبی فرهمند امروز در گرامیداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه نوع انسان همیشه و در هر حال در معرض آزمایش و فتنه است، اظهار کرد: بعضی‌ها با عبرت و بصیرت از این فتنه ها سربلند بیرون می آیند و بعضی ها هم طبق تعبیر قرآن به دلیل دنیا خواهی و عدم بصیرت و وسوسه شیطان و ایادی شیطان در این ورطه سقوط می کنند.

 

امام جمعه موقت چرام عنوان داشت: امروز ۹ دی یادآور یک رخداد عظیم و عزیز بوده که این روز را جزء ایام الله کرده است و همین جمع و اجتماع منطق قرآنی دارد.

وی،افزود: روزها و شب ها اصالتاً ارزش خاصی ندارند و این اتفاقات و شخصیت ها هستند که به آنها ارزش و مقام می‌دهند مثلاً روز عاشورای سال ۶۱ هجری هیچ ارزش و مقامی ندارد ولی واقعه عاشورای سال ۶۱ باعث شد که این روز در تاریخ ماندگار شود.

حجت الاسلام فرهمند با اشاره به این مطلب که ۹ دی ماه یادآور یک حماسه و اتفاق عظیمی است که مناسبات کشور منطقه و عالم را به هم زد،ابراز کرد: برای پی بردن به عظمت امروز باید اتفاقات پیش از ۹ دی را واکاوی کنیم تا بهتر متوجه این روز بزرگ شویم،بزرگی و پیچیدگی فتنه ۸۸ را از زبان رهبری عزیز بشنوید که فرمود ظلم بزرگ فتنه‌گران در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه سقوط برد.

وی، ادامه داد: این جمله را یک آدم عادی بیان نمی‌کند،کسی مطرح می‌کند که صدق در گفتار دارد، صراحت در بیان دارد، انسان دوران دیده ای است که از دفاع مقدس تا ریاست جمهوری، اتفاقات زیادی از جمله جنگ عراق و افغانستان و جنگ اول و دوم خلیج فارس و قتل‌های زنجیره‌ای و فتنه ۷۸ را دیده و برای هیچ کدام از اینها این جمله را نفرموده است؛ ببینید فتنه ۸۸ چه کرده با این کشور، چهار ستون کشور را به لرزه درآورد که آقا فرمودند کشور در آستانه سقوط بود.

امام جمعه موقت چرام،تصریح کرد: برای همین است که رهبری عزیز که این همه اهل عفو و بخشش است حتی شکنجه گر ساواک خودش را در بغل می‌گیرد و میبوسد، او را برادر صدا می‌زند و عفو می کند ولی در مورد عاملان این فتنه فرمود گناه نابخشودنی مرتکب شدند.

وی،ادامه داد: در این فتنه اتفاقاتی افتاد که ما فقط در تاریخ خوانده بودیم،مثلاً در روز عاشورا به خیمه های سید الشهدا حمله کردند و آتش زدند ولی در فتنه ۸۸ در روز عاشورا که حتی کسانی که دین هم ندارند و اقلیت مذهبی هستند در کشور حرمت نگه می دارند چون شیعیان عزادارند ولی عده‌ای آمدند وسط خیابان و کف و سوت و پایکوبی کرده،به خیمه های عزاداری امام حسین حمله کردند،در کربلا ظاهرا یزیدیان در جنگ پیروز شدند اما در کربلای امام خمینی و امام خامنه ای این لشکر بسیج و بصیرت مردمی بود که پیروز شدند.

حجت الاسلام فرهمند با بیان اینکه در ۹ دی طومار فتنه‌گران پیچیده شد،گفت: و اما حالا فتنه ۸۸ تمام شد و فتنه‌گران به زباله‌دان تاریخ پیوستند ولی هدف از زنده نگه داشتن نوعی عبرت گیری است ،این را بدانیم فتنه و فتنه گری باقیست،امروز تحریف واقعیت‌ها و معکوس جلوه دادن واقعیت‌ها خود فتنه است که بعضی ها در سر دارند و سودای تحقق آن را در مخیله خود می پروراند.

 

وی در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه امروز واقعیت به منظور انجام مذاکرات مجدد تحریف شده است، گفت: بیان این جمله که تمام مشکلات به خاطر تحریم هاست این بزرگترین دروغ است که بعضی مسئولین بیان می کنند، باید گفت شما و تیم مشاوره شما که در تبلیغات انتخاباتی فقط ۲۰ درصد از مشکلات را ناشی از تحریم می دانستید.

حجت الاسلام فرهمند، متذکر شد: می گویند شکست مذاکرات به خاطر ترامپ بوده، این وارونه جلوه دادن واقعیت است،شکست مذاکرات به دلیل زیاده خواهی های آمریکا و طرف غربی است که خواستار برجامی شدن موشک های بومی بالستیک است که خار چشم آنها شده است.

او، اضافه کرد: می‌گویند برطرف شدن مشکلات در گرو مذاکرات است ما مذاکره کردیم و هزینه کردیم،ترور نشدیم که شدیم، بزرگ ترین فرمانده نظامی محور مقاومت را تقدیم نکردیم که کردیم، تحریم نشدیم که شدیم پس این مذاکرات قرار است کدام مشکل لاینحل ما را حل کند که با ظرفیت داخلی نمی توانیم حل کنیم.

حجت الاسلام فرهمند در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که میگویند بایدن بهتر از ترامپ است که این هم یک حرف مزخرف است، خاطرنشان کرد: در زمان اوباما و معاون اولی همین بایدن بارهای بار در برجام حق ایران پایمال شد و بدتر از همه این موارد جای کشور ضعیف و قوی را جابجا کردند،ایران قوی که تمام معادلات و مناسبات منطقه و جهان را به هم زده است تبدیل به یک کشور ضعیف و آمریکا با این همه هیمنه پوشالی که امروز یکی از معروف ترین و مشکل دار ترین کشورهایت تبدیل به کشور قوی شده است.

وی گفت: آمریکای نیازمند مذاکره جایش با ما عوض شده است که گویی ما نیازمند مذاکره هستیم، هیچ کجا جمهوری اسلامی در این حد قدرتمند نبوده، هر جایی که تا چند سال قبل آمریکا ضعف داشته امروز جمهوری اسلامی قرار دارد.

خطیب جمعه موقت چرام گفت: کلید حل مشکلات در داخل نظام هست فتنه‌گران در حال دادن آیین غلط هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت