پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 دی 1399 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 92048

سد شهید دلنسب کوهبرد تا پایان سال جاری آبگیری می شود

نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران از طرح عمرانی شهرستان کهگیلویه بازدید و مشکلات این طرحها را از نزدیک بررسی کردند.

صدای جنوب :

نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران از طرح عمرانی شهرستان کهگیلویه بازدید و مشکلات این طرحها را از نزدیک بررسی کردند.
ایت الله حسینی در بازدید از دو پروژه سد سرپری و سد شهید دلنسب کوهبرد با اشاره به اهمیت این دو طرح در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گفت: این طرحها با ظرفیت ذخیره سالانه بیش از ۶ میلیون متر مکعب آب و آبیاری بیش از ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق کشاورزی و گردشگری دارند.
حسینی افزود: انتظار می رود مسئولان با تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها به ویژه سد شهید دلنسب که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت کاری دارد اقدام کنند.

 

معاون آب منطقه ای استان هم در این بازدید گفت: سد سرپری با ظرفیت ذخیره سالانه ۴ میلیون متر مکعب آب ۴۰۰هکتار از زمین های کشاورزی را آبیاری می کند.
احسانی افزود: این طرح هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت کاری دارد و برای تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

الیاس تاج الدینی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در خصوص سد شهید دلنسب کوهبرد گفت:تاکنون ۲۲میلیاردتومان دراین پروژه مهم هزینه شده است.
وی تصریح کرد: تلاش می شود با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی تا پایان امسال مرحله اول این سد تکمیل و به بهره برداری برسد.

الیاس تاج‌الدینی در خصوص سد خاکی کوهبرد گفت: این پروژه سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کوهی ناظر عالی سد شهید دلنسب کوهبرد نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار متر مکعب خاکریزی و هزار و ۲۰۰ متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.
کوهی افزود: این طرح به علت مطالبات ۸۰ میلیارد ریالی پیمانکار تعطیل شده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود مطالبات و اعتبارات مورد نظر تامین و تا پایان امسال این طرح تکمیل و آماده آبگیری شود.

حجت الاسلام وحدانی فر امام جمعه دهدشت هم خواستار توجه جدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز این دو طرح شد.

علیرضا اتابک با بیان اینکه این پروژه تنها سد خاکی است که شهرستان را در بخش کشاورزی و گردشگری رونق می‌دهد، گفت: اما نسبت به آن نامهربانی شد و اعتبارات قطره‌چکانی تاکنون آن را به نتیجه نرسانده است.

فرماندار کهگیلویه افزود: متاسفانه اعتبارات گاهی در جاهایی بکار رفته که کار نمی‌شود پروژه‌های مهم و تحول‌ساز اما در انتظار اعتبار می‌مانند.

وی از نماینده ولی فقیه در استان خواست فریادرس این پروژه شود تا با تخصیص اعتبارات لازم حداقل یک پروژه در شهرستان به نتیجه برسد.

مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه هم هدف از احداث این سد را جلوگیری از فرسایش خاک و رواناب سطحی و همچنین ذخیره سازی آب باران جهت ابیاری بیش از ۳۵۰ هکتار اراضی پایین دست بیان نمود.

حکمت نریمانی گفت:با بهره برداری از سد کوهبرد برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزایش تولید محصولات کشاورزی استراتژیک گندم ، جو و کلزا را در اراضی پایین دست از دیگر نتایج به سرانجام رساندن این پروژه عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت زهکش بنای دهدشت درباره دو سد سرپری وشهید دلنسب کوهبرد گفت: از مجموع پیشرفت ۲۰ درصدی که درسد سرپری داشتیم دو درصد مطالبات از کارفرما گرفتیم.

وی گفت: بر حسب اینکه فرزند کهگیلویه هستیم و به منطقه عرق داریم تمام تلاش و توان خود را گذاشتیم که پروژه به نقطه ای برسد که امیدوار کننده باشد و مورد توجه مسئولان منطقه قرار گیرد.

تابش نژاد گفت: در طی سال گذشته رقم بودجه ای که دریافت کردیم برای هیچ مسئولی قابل توجیه نمی باشد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان دریافتی داشتیم در صورتیکه قریب به ۱۰ میلیارد تومان در سد سرپری هزینه انجام داده ایم چرا که کار سازه ای است و تمام مصالح اعم از میلگرد و بتن و سایر مصالح باید نقد از بازار خریداری شوند.
وی ادامه داد: زیر ساخت اصلی کالورت(سازه بتنی و تونل انحراف) هست و احداث جاده با چند دهانه پل بزرگ هزینه های زیادی در بر داشته است.
تابش نژاد تصریح کرد ؛با توجه به محرومیت شهرستان و ایجادسد باعث ایجاد دریاچه ای خواهد شد با ظرفیت چهار و نیم میلیون متر مکعب ذخیره آب و به فاصله ۲کیلومتری شهر دهدشت از لحاظ گردشگری و کشاورزی تاثیر بسیار بسزایی برای شهرستان خواهد داشت.

احسان تابش نژاد گفت:علی رغم مطالبه هشت میلیاردتومانی و مشکلات شدید مالی به جهت پرداخت نکردن حقوق کارکنان خوشبختانه در دیدار نماینده کهگیلویه بزرگ با رییس سازمان برنامه وبودجه کشور افق تازه ای برای به سرانجام رسیدن این طرح مهم کشاورزی ترسیم شده است.

احسان تابش نژاد باقدردانی از  حجت الاسلام موحد ابراز امیدواری کرد سدشهیددل نسب کوهبرد تاپایان سال جاری آبگیری شود.

وی تاکیدکرد:با آبگیری این پروژه وضعیت کشاورزی در جهت اشتغالزایی و افزایش تولیدمحصولات کشاورزی توسعه چشمگیری خواهد یافت.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت